Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstillinger til biomax 10 compakt

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af HR LUCCA » 02 okt 2014 21:02

Oha2104 skrev:Jeg bruger nogle piller der hedder fire pellets 6 mm de fungerer fint tænder næsten altid på første tænding rigtig fin aske og meget lidt af den ... Men ikke alt er lyserødt .. Jeg har et lille problem der giver mig stop .. Og kan ikke forestille mig at jeg er den eneste ... Mit problem er længden på pillerne de sætter sig fast i nedløbet indtil herden ved godt de skriver at pillerne kun må være op til 35 mm lange men har ikke fundet en pille leverandør der garanterer at deres længde på pillerne ikke er mere end 35 mm . Eller tager jeg helt fejl
Hvis træpillerne er mere end 35 mm er det dårlig kvalitet , jeg tror ikke jeg har brugt nogle der er mere end 30 mm , en lille fidus når man skal købe piller , køb 2-3 sække og se hvordan de er , jeg tænker på smuld, længde og farve (lyse er bedst ) og hvordan de lugter :wink: .


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af HR LUCCA » 02 okt 2014 21:14

Jrn282 skrev:Hvilke piller bruger i??

Jeg bruger woodox fra Bilka og de er er svære og tænde
Jeg syndes der er mange nye ejer af biomax 10 der har problemer med optænding , sider jeres eltænder rigtigt , noget andet jeg har tænkt på eltænderen i de nye biomax ligner meget den i et Scotte fyr (er der ikke en der kunne ligge et billede op ), hvis den ligner den kunne løsningen måske være og smide en keramisk eltænder i , i et Scotte er der stor forskel på optændingen på den alm og den keramiske .
Jeg ved godt at det er for dårligt det ikke virker bedre , har i prøvet og kontakte forhandleren :|

Oha2104
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Modtaget likes: 5 gange

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af Oha2104 » 03 okt 2014 20:31

Hvad slags piller bruger du hvad hvad giver du for dem ???

Vulture
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 okt 2014 21:15
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 155
Brændsel: 8.mm Varga pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 4

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af Vulture » 03 okt 2014 21:27

Bygma har nogle der heder varga pellets, de er max 32.mm. Billige, tænder første gang, brænder fint og næsten ingen aske, har lige tømt min skuffe 5.sække af 16.kg giver omkring en decilitter aske.

Oha2104
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Modtaget likes: 5 gange

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af Oha2104 » 03 okt 2014 21:55

De piller jeg har laver næsten ingen aske og tænder rigtig fint op men som sagt er der desværre En lille håndfuld i hver sæk som er noget for lang men prisen taget i betragtning så spare jeg næsten 1 kr. Pr. Kilo i forhold til piller fra bygma der skal man jo også tage med i betragtning


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af bioservice » 04 okt 2014 18:37

Hvis i har problemer med optændingen, så skriv lige en mail på info@nhbioservice.dk, så skal jeg sende jer en opdatering og en kort forklaring der måske kan hjælpe..

ellers tag fat i vvs eksperten de kan også sende den...

ellers så rens askeskuffen, fjern herden/brænderskål, og monter pladen til afvejning.

start fyret op, og lad den indføre en omgang tændbrændsel, sluk herefter fyret...

tag pillerne ud, de er i askeskuffen..

stil herd/brænderskål på gulvet, og hæld pillerne fra askeskuffen ind i hullet i herd/brænderskål hvor pillerne normalt indføres, ikke ned i hullet fra oven...

pillerne skal dække det øverste af de tre huller hvor eltænderen ligger, ikke under, og ikke mere end 5-10 mm over....

Så burde den starte... de fleaste får for lidt piller ind, og derved varmer den over pillerne...

håber det kan hjælpe....
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

SuneS
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 okt 2014 14:47
Mit fyr: BioMax 10 Compact
Areal: 150
Brændsel: Træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4571

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af SuneS » 13 okt 2014 15:00

Hej
Min gamle (1997) Passat C2 kedel viste sig at være blevet læk og desuden har jeg igennem længere tid har bøvlet med defekt styring. Derfor var det det tid til et nyt pillefyr. Valget endte med en Biomax 10 compact. Dette satte vi op i går, fik vejet piller og startet det op. Det kørte fint et stykke tid men så fik jeg en Askeplade fejl. Jeg startede det op igen og lidt efter fik jeg samme fejl igen. Jeg tænkte lidt....og googlede lidt og fandt frem til at min indstilling på Askerens Interval måtte være forkert...Jeg fandt også sorte træpiller i askeskuffen. Den var fra fabrikken sat op til: 1500g. Jeg ændrede den til 2500g. og har ikke haft fejl siden.
Gaaaab...det var en lang indledning men her er spørgsmålet: Hvad kører i på jeres? Jeg ved det afhænger af træpillerne men bare kom med nogle tal.
På forhånd tak!
Sune

Larspil
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 nov 2014 19:26

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af Larspil » 09 nov 2014 19:38

Oha2104 skrev:Jeg bruger nogle piller der hedder fire pellets 6 mm de fungerer fint tænder næsten altid på første tænding rigtig fin aske og meget lidt af den ... Men ikke alt er lyserødt .. Jeg har et lille problem der giver mig stop .. Og kan ikke forestille mig at jeg er den eneste ... Mit problem er længden på pillerne de sætter sig fast i nedløbet indtil herden ved godt de skriver at pillerne kun må være op til 35 mm lange men har ikke fundet en pille leverandør der garanterer at deres længde på pillerne ikke er mere end 35 mm . Eller tager jeg helt fejl

Nej du er ikke den eneste med dette problem, Nedløbet til herden i biomax 10 er alt for lille. jeg opgiver mit biomax 10 compakt og vil levere det tilbage til "eksperten" desværre. Har prøvet alt, men det lukker konstant også med små piller

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Indstillinger til biomax 10 compakt

Indlæg af Falck » 10 nov 2014 12:32

På nogle at compakterne er der blevet monteret en forkert plade som holder sneglen oppe.
Det medføre at slangen for et skævt forløb og kan stoppe pilletilførslen.
LØSNING: Ring til VVS Eksperten, og be om at få tilsendt et længere afstandsstykke, eller henvend dig i din lokale VVS Eksperten butik, de kan skaffe pladen hjem. Det løser problemet.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted


Besvar