Hvordan får jeg min max til at kører max

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
MNP
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 jan 2012 21:47

Hvordan får jeg min max til at kører max

Indlæg af MNP »

Hej Martin

Nej du har nok ret, men med det forbrug burde fyret kører på max ydeevne altså 16KWh. hvis hvert kg piller har 4,6kwh.

hvad så når temperaturen falder til -20 og det stormer, så er fyret vel for lille.

Hvor meget stiger jeres daglige forbrug på en hård vinter dag i forhold til nu her?
25%??

MNP
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 jan 2012 21:47

Hvordan får jeg min max til at kører max

Indlæg af MNP »

hej frits tror pilen på shunt vender korrekt.
Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Blevet takket: 2 gange

Hvordan får jeg min max til at kører max

Indlæg af Olaf13 »

Det tager laaaang tid når du starter fyret fra et kold hus til den har varmet det hele op den vil køre Max forbrug et par dage og derefter et noget mindre forbrug til at vedligeholde varmen når den moduler ned. JA da så den vil da nok køre på et højt forbrug ved -30 grader men hvor tit har vi det?? Fyret skal jo også indstilles korreket ellers bliver meget af varmen blæst ud i skorstenen ved brug af for høj blæs, så en korrekt indstilling kan sparre rigtig mange piller.
Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Blevet takket: 2 gange

Hvordan får jeg min max til at kører max

Indlæg af Olaf13 »

16 kw skulle være passende til de 220 kvm du har. Min svigerfar har et Bio max16 der trækker 200kvm med 16 radiatorer og 180l varmtvandsbeholder som køre godt når det først har varmet det hele op så holder det varmen fint. En større eller for stor fyr (30 kw) er ikke sagen og vil være trælst at køre med når det er mild i vejret (80 - 85 % af tiden) noget med pausefyring og alt for mange start og stop samt en evigt justering af fyret. Et pillefyr er jo ikke et oliefyr men skal helst være i stand til at køre det meste af tiden.

Besvar