Bedere motor til Biomax 16?

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
ShadowsFall
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 okt 2013 21:09

Bedere motor til Biomax 16?

Indlæg af ShadowsFall »

Jeg har ikke haft andet end prpblemer med mit Biomax fyr de sidste 5 uger. Motoren har spist sig igennem 4 sæt gearinger og brændt en motor af. Nu er jeg sgu ved at være lidt træt af at støde på disse kedelige kina produkter problemer, så kunne godt tænke mig at høre Forum, om der er nogle der have kendskab til en bedere motor til at udføre jobbet?

Mvh
Mads.

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Bedere motor til Biomax 16?

Indlæg af bioservice »

har du alarm i forbindelse med at gearet går....?

hvis du enten kommer for mange eller for lidt piller i fyret, og din røgtemp min er sat for lavt, så kan der ske det at bålet går ud,/bliver slukket, herefter bliver sneglen ved med at hive piller ind i fyret uagtet at bålet er gået ud... det gør at pillerne kan stå hele vejen op i nedfaldsrøret, og derved knuse gearet...

i så fald er det er en indstillingsfejl, og ikke gearet den er gal med..

men din beskrivelse af problemet er ikke belyst ordentligt nok til at fejlfinde, men det plejer ikke at være gearet, fejlen plejer at opstå grundet et eller andet andet...
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
ShadowsFall
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 okt 2013 21:09

Bedere motor til Biomax 16?

Indlæg af ShadowsFall »

Har indstillet mit fyr efter alle kunstens regler.. har haft en fagmand ude og indstille det til perfektion. Der har heller ikke været nogle problemer med det hele sidste år. Men jeg efterlyste en anden og mere stabilt motor. Der der nogle i dette forum det har et bud på dette?

Besvar