Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tænder ikke op.

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
chip-trix
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31 aug 2011 14:59

Tænder ikke op.

Indlæg af chip-trix » 23 okt 2011 09:32

Hej herinde.

Jeg blev i Fredags den lykkelige ejer af et Biomax 16 fyr, i går aftes kl. 1.00 var jeg dog temmelig træt af den.
Mit gamle pille fyr var som at ha en kæreste nr. 2 altid skulle der pilles, justeres, klappen og tales med den for at den kørte, i håb om at bruge mere tid med den rigtige købte jeg så Biomax'en men lige nu er jeg sgu ikke overbevist på at det bliver anderledes.
Kl. 18 igår blev den startet op, indstillinger som anvist i manualen, ikke en skid sker der, den forvarmer og forvarmer igen og igen, efter temmelig lang tid så alarm. jeg har så sat mig in i hvad de forskellige parametre egentligt udfører og mener jeg har nogenlunde tjek på det.
Starter den så manuelt op med en gasbrænder, så kører det, armene op, men så går den sgu på pausefyring selv om jeg har slået det fra.
Fyret bliver nu koldere og koldere og den forvarmer og forvarmer ikke en skid der.
Så tænker jeg normalt kan jeg reparere maskiner med sindrige elektriske og mekaniske systemer uden de store problemer, så skal sådan en skide fyr sgu ikke slå mig, så jeg begynder at måle lidt på sagen.
Jeg vælger så at måle hvad ampereforbruget på fyret er i de forskellige situationer og kommer frem til at den i det første minut hvor den forvarmer 100% bruger 1,8A derefter går den i en cyklys hvor den skifter mellem 1,8 og 1,2 A i en cyklus på lidt under i Hertz.
Det vil så sige eltænderen bruger lige under 130 W i 100% perioden, min fornemmelse siger mig det ikke er nok, jeg kan læse om 300 og 475 W tændere.
Så spørgsmålet er, kender nogen A forbruget på deres fyr, eller hvad eltænderen er opgivet til at bruge.

Nu går jeg ud og måler på l..... og håber vi får varme på idag.


tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Tænder ikke op.

Indlæg af tvivleren » 23 okt 2011 10:03

hvor lang tid er der retur ret på fyret

chip-trix
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31 aug 2011 14:59

Tænder ikke op.

Indlæg af chip-trix » 23 okt 2011 10:36

Haha jeg det tænkte jeg også igår.
Nu har jeg afmonteret varmeelementet og tjekket den manuelt ved at sættet 230V til den, varmeelementet er på 435W,
Den bruger stadig kun 1,8A det vil sige 137,7W, jeg kan mærke den bliver varm men kan i se nogen farveskift så den må være defekt, hvor får man så lige sådan en idag hvis man bor i Skive.

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Tænder ikke op.

Indlæg af tvivleren » 23 okt 2011 11:02

hvis min kan passe må du gerne hente den
du kan jo b estille en ny til mig

chip-trix
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31 aug 2011 14:59

Tænder ikke op.

Indlæg af chip-trix » 23 okt 2011 11:09

Jeg siger tak for tilbudet, pænt af dig, men jeg venter bare til imorgen og køber så en ekstra.

Det der med kæreste nr. 2 bliver der sgu nok ikke ændret på.

Jeg sidder og søger lidt omkring styringen, hvem har lavet den, nogen der ved det.


tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Tænder ikke op.

Indlæg af tvivleren » 23 okt 2011 11:54

jeg tror ham fra fyrteknik ved en masse om dem

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Tænder ikke op.

Indlæg af hahomi » 24 okt 2011 16:24

chip-trix » 23 Oct 2011, 09:32 skrev:Hej herinde.

Jeg blev i Fredags den lykkelige ejer af et Biomax 16 fyr, i går aftes kl. 1.00 var jeg dog temmelig træt af den.
Mit gamle pille fyr var som at ha en kæreste nr. 2 altid skulle der pilles, justeres, klappen og tales med den for at den kørte, i håb om at bruge mere tid med den rigtige købte jeg så Biomax'en men lige nu er jeg sgu ikke overbevist på at det bliver anderledes.
Kl. 18 igår blev den startet op, indstillinger som anvist i manualen, ikke en skid sker der, den forvarmer og forvarmer igen og igen, efter temmelig lang tid så alarm. jeg har så sat mig in i hvad de forskellige parametre egentligt udfører og mener jeg har nogenlunde tjek på det.
Starter den så manuelt op med en gasbrænder, så kører det, armene op, men så går den sgu på pausefyring selv om jeg har slået det fra.
Fyret bliver nu koldere og koldere og den forvarmer og forvarmer ikke en skid der.
Så tænker jeg normalt kan jeg reparere maskiner med sindrige elektriske og mekaniske systemer uden de store problemer, så skal sådan en skide fyr sgu ikke slå mig, så jeg begynder at måle lidt på sagen.
Jeg vælger så at måle hvad ampereforbruget på fyret er i de forskellige situationer og kommer frem til at den i det første minut hvor den forvarmer 100% bruger 1,8A derefter går den i en cyklys hvor den skifter mellem 1,8 og 1,2 A i en cyklus på lidt under i Hertz.
Det vil så sige eltænderen bruger lige under 130 W i 100% perioden, min fornemmelse siger mig det ikke er nok, jeg kan læse om 300 og 475 W tændere.
Så spørgsmålet er, kender nogen A forbruget på deres fyr, eller hvad eltænderen er opgivet til at bruge.

Nu går jeg ud og måler på l..... og håber vi får varme på idag.
Hvis røgtemp > Røgtempmin (i brugerindstillinger) tændes forvarmeren ikke, hvilket jo også giver mening, da fyret jo "tror" der er gang i forbrændingen allerede. Jeg har Røgtempmin = Kedeltemp, da det jo også giver en sikring imod alt for mange piller, ved uheld.
Prøv evt. og se viewtopic.php?f=198&t=11795 og http://fyrteknik.dk/forum/viewtopic.php ... 5ba33c415b
Vælg dine kampe med omhu.


Besvar