Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Udlandet
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar
Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 21 feb 2014 11:33

Nu har jeg kunne læse i diverse ”tråde” på dette forum, samt på Fyrrum.dk, hvordan man nærmest kriminaliserer TRALO SHOP, og på det stærkeste advarer imod at købe træpiller hos dem - SVINDEL er ét af de ord der bliver brugt !! :( .

Gad vide, hvor de af jer der kommenterer indlæggene, har erfaringen med TRALO SHOP fra ??? - for det kan da ikke være fordi i har købt piller hos dem - for så burde i vide bedre !!!.
Nu vil jeg så prøve at "afkriminalisere" TRALO SHOP med dette indlæg !! :) .

Vi har haft et 16 KW Black Star pille fyr siden starten af oktober 2013, og var indledningsvis meget i tvivl om hvor, og hvilke piller vi skulle købe :roll:. Valget faldt på svenske træpiller hos en lokal forhandler her i Gørlev. Pillerne havde alle de "rigtige" data - brændværdi på 4,8 KW, aske under 0,5 % osv. - og testet på et svensk laboratorium. De har såmænd brændt udmærket, men jeg har til stadighed haft problemet med ophobning af askeslagger på herden, med stigende temperatur på faldskakt til følge - og ind imellem med alarm/stop af fyret. Efter at have prøvet mig lidt frem med at skifte til sommerherd, kørt blæserrens på 100 % hastighed og monteret udvendig alarm, (så vi i det mindste opdagede at fyret stoppede - specielt om natten), tog jeg konsekvensen og monterede kompressorrens på fyret – og dét hjalp til at fjerne ”kagen” og holde herden ren for slagger/askeophobning. :great:

Da vi havde brugt de sidste af vores svenske træpiller, tænkte jeg, at vi ville prøve nogle andre piller, der måske lavede mindre "kage" på herden. Efter en søgning på nettet fandt jeg TRALO SHOP, og det så da da meget interessant ud - men HOV !! - man MÅTTE da hellere lige se, om man kunne finde noget på nettet om dét firma !!. HOLD DA OP !!! - DEM skulle man vist ikke handle med, hvis man skulle tro alle de advarsler der lå rundt omkring på diverse fora !!. Nu kan der jo være mange grunde til, at andre advarer mod det ene eller det andet (så må i tænke jeres eget!!), så jeg synes da, at jeg ville give TRALO SHOP en chance. Jeg skrev til dem over deres hjemmeside, og fik prompte svar på mine spørgsmål inden for de 24 timer de lover på hjemmesiden - hvilket jeg for øvrigt har fået til alle de mails jeg har sendt dem.
Jeg kunne læse på et forum at en bruger havde fået træpiller hos dem, og at de var af mærket "VIKING". Jeg fandt producentens hjemmeside, og det var sgu’ fine data på pillerne. Flere brugere på fora's skrev da også, at de "VIKING" piller de havde købt (andetsteds) bare brændte perfekt i deres SCOTTE-FYR. Inden jeg ville bestille hos TRALO, ville jeg dog lige sikre mig, at det nu også VAR "VIKING" piller jeg ville få fra dem. Efter en mail til dem, som de endnu engang besvarede meget hurtigt, meddelte de, at det ikke længere var "VIKING" træpiller de leverede, men havde gjort det i en periode, fordi deres "normale" leverandør i en periode ikke kunne levere piller. De garanterede, at de piller de havde nu, var MINDST lige så gode som "VIKING" - og hævdede, at de måske oven i købet var en anelse bedre.
De data der stod oplyst på hjemmesiden om pillerne, var sparsomme, så jeg spurgte til, om de ikke havde en testrapport af pillerne de kunne sende til mig. Den lå i min indbakke dagen efter - 2 sider tæt beskrevet data på pillerne - og de overholdt bare de højeste standarder for træpiller. Jeg bestilte derfor 3 paller en fredag eftermiddag, og mandag morgen kl. 07:45 holdt vognmanden i vores indkørsel og læssede pillerne af. Pillerne kom i hvide plasticsække af god kvalitet, og der var kun et par enkelte af poserne der var gået en smule i stykker (et hul i posen), men dette var som følge af transportskade. Poserne er ikke mærket på nogen måde, og da de testede piller i testrapporten kun har beskrivelsen ”træpiller”, kunne det jo i teorien være hvad som helst der var i poserne, og ikke nødvendigvis de samme piller som var testet i rapporten. Jeg var derfor spændt på at få nogle af dem ”brændt af” og testet for at se, om de levede op til sælgerens løfter.

OG HVAD ER SÅ MIN ERFARING MED PILLERNE fra TRALO SHOP ?:
Pillerne er 8 mm. med varierende længder (vel fra 10-20mm!). Jeg har nu kørt ca. 300 Kg. igennem fyret af pillerne, og jeg er UBETINGET POSITIVT OVERRASKET!! :great: . Der er MEGET LIDT smuld i poserne (og ikke noget umiddelbart synligt når man tømmer posen). De brænder perfekt i mit fyr. De laver kun ca. det halve aske af hvad de tidligere piller gjorde (så jeg nu kan vente dobbelt så lang tid med at tømme askeskuffe), asken er meget fin og pæn lysegrå/lysebrun, og SIDST - men ikke MINDST !! - De laver ikke de samme "kager" på herden som de gamle piller gjorde. Det ser også ud til, at brændværdien er højere end de piller jeg brugte tidligere, for det ser ud til, at mit pilleforbrug er faldet en anelse – dette har dog en vis grad af statistisk usikkerhed, så det er bare min opfattelse. Det ser også ud til, at fyrets blæser nu kan rense herden ved egen kraft, og jeg har vel egentligt slet ikke brug for mit kompressorrens nu - men det får lov at køre, for så er jeg SIKKER på, at herden bliver holdt helt ren, og man har jo hørt om, at der måske kan være en "smutter" blandt det samme mærke af træpiller ind i mellem. Pillernes oprindelsesland har jeg ingen anelse om (men de er formodentlig fra Østeuropa), og jeg er da også fuldstændigt ligeglad (for jeg skal ikke TALE med dem ! :lol: ) – når bare kvaliteten er helt i top, og dét er den efter mine erfaringer.

ØKONOMIEN:
Pillerne kommer på træpaller med 960 Kg. på hver, og jeg har betalt 1990,00 Kr. pr. palle (ved mere end 2 paller) leveret til Gørlev (4281) på Sjælland. Transportprisen er lidt afhængig af, hvilket postnummer man bor under, men vores ligger i ”den dyre ende” af skalaen på transport prislisten (som kan ses på TRALO SHOP’S hjemmeside). Dette giver for os en kilopris på 2,07 Kr. pr. Kg.. Der hvor vi tidligere købte svenske træpiller, har de for tiden tilbud på en palle piller til 1740,00 kr. afhentet, og det lyder jo billigt, men hvis man regner lidt efter, er det den samme kilopris (2,09 kr.) som for pillerne hos TRALO SHOP – for der er kun 832 kg. pr. palle – OG SÅ SKAL JEG ALTSÅ SELV HENTE PILLERNE !!. Betalingen for pillerne på hjemmesiden kan ikke betales med Dankort, men med enten et VISA eller et MASTERCARD (jeg brugte MasterCard), og TRALO SHOP trak først pengene fra min konto en 3-4 dage efter leveringen af pillerne.

LIDT OM TRALO SHOP:
Her er et citat hentet fra firmaets hjemmeside: ”TRALO Ltd. er bosiddende i Gibraltar, men har udover Ukrainsk, Spansk og Tysk personale naturligvis også Danske medarbejdere som er klar til at hjælpe og besvare opkald og e-mails”.
Bemærk at Gibraltar er et EU-land, og du er derfor beskyttet fuldstændigt at de samme betalingsregler – og returregler – som i Danmark og resten af Europa, ligesom du til enhver tid kan få din bank til at trække pengene retur hvis du mod forventning ikke skulle få pillerne leveret. Man har altså FULDSTÆNDIGT den samme sikkerhed for internetkøbet, som man har i Danmark.

TIL SIDST ET ”SURT OPSTØD”!! :evil: :
Når jeg nu har brugt tid på dette indlæg, skyldes det to ting. For det første, ville jeg gerne henlede andre brugeres opmærksomhed på det, som jeg betragter på et rigtigt godt køb af træpiller, og for det andet, blev jeg ENORMT provokeret af brugere som smider injurierende udtalelser ud på nettet som f.eks. ”HOLD DIG FRA DEM – DET ER SVINDEL”, og det trykker på min indbyggede ”knap” til retfærdighedssansen, når man grundløst hænger en person eller virksomhed ud. Min opfordring skal her være, at LADE VÆRE MED at udtale sig negativt – eller positivt – om noget man ikke aner en Sk.. om – men bare ”har hørt” fra andre eller lignende – uden i det mindste at angive, at det altså er rygter man udtaler sig på baggrund af. Alt andet er sgu’ ikke særligt sagligt kære brugere på dette ellers glimrende forum. Skal lige til sidst nævne, at jeg ikke har NOGEN SOM HELST forbindelse til TRALO SHOP (andet end jeg har købt piller fra dem), og har altså ikke nogen ”skjult dagsorden” med min rosende omtale af firmaet og pillerne.
Hvis nogle af jer, skulle være interesseret i at læse testrapporten af pillerne, er i velkomne til at sende mig en mail, og jeg skal så sende jer PDF-filen med testrapporten.

PU-HA !!! – Dét var sgu et laaaaaangt indlæg, men så fik jeg sgu’ da lidt luft for min harme, og fik forhåbentligt lavet en god anbefaling af træpiller til de af jer, som måtte være i tvivl om, hvad i skal købe af piller – eller er utilfreds med dem i bruger nu, og så har indlægget da ikke været ”helt spildt”. icon_cheesygrin.gif

SKAL da også lige nævne, at de af jer, der måtte have hest eller andre husdyr, og bruger træpiller til bund i boksene, med FORDEL kan købe TRALO SHOP’S Halmpiller til 1550,00 kr. pr. palle med 960,00 kg.. Det gjorde vi, og er UBETINGET TILFREDSE med halmpillerne. De suger KLART BEDRE (ca. 6 gange pillernes egenvægt) end træpillerne, er lidt billigere pr. palle, og er drøje i brug, så vi kun bruger ca. det halve af, hvad vi brugte af træpiller til bunddækken. Bunden i boksene er også klart mere tør end den var tidligere, så det er så absolut effektivt mod f.eks. ”sur stråle” hos heste. Træpiller suger til information ca. 40 liter væske pr. 16 kg. (ca. 2,7 gange egenvægten) – altså under det halve af halmpiller. I princippet vil brugen af halmpiller i stedet for træpiller altså halvere udgiften til underlaget, give meget bedre betingelser for husdyrene og samtidigt lette rengøringen i boksene – sådan bare at i véd det – hvis nogen skulle finde det interessant !. :|

De venligste hilsner - trods alt :oops:
Franke fra Gørlev's omegn
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila


xkfc

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af xkfc » 21 feb 2014 12:04

Nu har jeg selv været lidt med i nogle tråde ang Traloshop.

Prøv at tale med din bank og spørg dem:

Hvad er mulighederne for at trække penge som er betalt med mastercard på en usikker og helt åben internet forbindelse og hvor den oplyste adresse på gibraltar er falsk, tilbage?

En køber gik i sin bank efter at have betalt med sit Visa på nævnte side, han fik straks en nyt kort.

Men det skal retfærdigvis siges at han fik sine piller.

Det meste af informationen på hjemmesiden er falsk.

MVH. Kenneth

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 21 feb 2014 12:10

Jeg vil gerne kommenterer dit indlæg.
Jeg kender INTET til TRALO shop - Ej heller pillerne.

"Der går ikke røg af en brand uden at der er ild i den" er der et ordsprog der hedder.
Hvilket vil sige at hvis du kan finde så megen negativ omtale af ovennævnte firma på div. forums - Så må der være lidt om snakken.

Skal jeg bruge mange penge ved en forhandler (f.eks mc el. bil forh.) tager jeg da en søgning på nettet for lige at finde ud af hvor meget godt og dårligt der står om vedkommende.

Står der meget negativt prøver jeg at læse lidt mellem ordene. Mange gange kan man godt se om det bare er "brok" eller om det har mere på sig.

En anden ting er at man skal også lige lægge mærke til årstal for hvornår det er oprettet - Er det 5 år gammel behøver det jo ikke være relevant mere.

Glæd dig over at du har gjort en god handel - Spændende at se om nogle andre melder ind om det modsatte.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 21 feb 2014 12:14

Det var sgu da en sludder for en sladder, va?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 21 feb 2014 12:18

[tag]Ulrik[/tag]

Måske dette emne hører hjemme under "Træpilleforhandler" - "Udland" ???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Ulrik » 21 feb 2014 12:33

Lintz skrev:[tag]Ulrik[/tag]

Måske dette emne hører hjemme under "Træpilleforhandler" - "Udland" ???
God ide Linse, hermed flyttet :wink:
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 21 feb 2014 12:38

Ulrik skrev: God ide Linse, hermed flyttet :wink:
Tak "Ulle"
4490514-linse.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af J-B » 21 feb 2014 12:52

Lintz skrev:
Tak "Ulle"
4490514-linse.jpg
Kan sådan en "sæl" ligge på maven :oops:

nemocharley

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af nemocharley » 21 feb 2014 14:09

det er altid godt at få flere informationer om de diverse forhandler, det nuancere billedet lidt - og det er vel aldrig nogen skade til :)

og nu med pat-maren aka Linse-lusen. :)

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af From » 21 feb 2014 14:21

Problemet med TRALO Shop er vel mest at de med de priser de sælger til formentligt ikke overholder momsreglerne.

I og med at de sørger for transporten så skal de, mig bekendt, opkræve dansk moms og deres priser minder mere om tysk eller slet ingen moms. Hvis jeg har ret i min antagelse, så vil myndighederne en eller anden dag slå ned på dem, og så er det ikke sikkert at de sidste kunder får deres forudbetalte træpiller.


Besvar