Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Udlandet
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar
xkfc

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af xkfc » 21 feb 2014 19:30

From skrev:Problemet med TRALO Shop er vel mest at de med de priser de sælger til formentligt ikke overholder momsreglerne.

I og med at de sørger for transporten så skal de, mig bekendt, opkræve dansk moms og deres priser minder mere om tysk eller slet ingen moms. Hvis jeg har ret i min antagelse, så vil myndighederne en eller anden dag slå ned på dem, og så er det ikke sikkert at de sidste kunder får deres forudbetalte træpiller.
Jeg har fået tilsendt en faktura fra en kunde, det er godt nok langt fra fornuftigt arbejdsgang.
De opkræver netop moms, men uden CVR gælder det jo ikke.
Først snakkede jeg med Skat. Uden en egentlig anmeldelse af en person hverken kunne eller ville de gøre noget ved sagen.
Næste trin var ombudsmanden, eller rettere så nåede jeg aldrig længere end sekretæren. Men melodien var den samme, uden en navngiven person kunne de ikke gøre noget.
Da den faktura som jeg var i besidelse af, jo var betroet matreale kunne den jo ikke bruges til noget.
Det er ikke mine kreditkort data de har, så jeg er vel også ligeglad, men jeg ville selvfølgelig ærgre mig hvis det gik ud over andre.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af triumph » 21 feb 2014 20:10

Prøv nu og hør. Hvis man køber piller i tyskland, så betaler man heller ikke dansk moms, men tysk. Og endda en speciel lav en der er på biobrændsel.
Dem der køber piller i tyskland gør intet ulovligt, men der kommer ikke en krone i den danske statskasse.
Det er lovligt.
Jeg ved at ihvertfald en af de helt store leverandøre aldrig har haft (ret mange af) deres piller i tyskland, men har et lager i midtjylland.
Derfor bliver piller stadig solgt til lav tysk moms. Næppe helt lovligt, men hvorfor køre pillerne til tyskland og stille dem. For at køre dem tilbage til danmark ?

Der findes rigtigt mange der fifler. Men måske skulle man hellere jagte dem der snyder kunderne, i stedet for dem der bøjer reglerne.
Jeg ville personligt ikke betale piller ved bankoverførsel. Men enten ved dankort, eller ved eller efter levering. Så er jeg sikker på at jeg får hvad jeg betaler for.

xkfc

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af xkfc » 21 feb 2014 21:29

triumph skrev:Prøv nu og hør. Hvis man køber piller i tyskland, så betaler man heller ikke dansk moms, men tysk. Og endda en speciel lav en der er på biobrændsel.
Dem der køber piller i tyskland gør intet ulovligt, men der kommer ikke en krone i den danske statskasse.
Det er lovligt.
Jeg ved at ihvertfald en af de helt store leverandøre aldrig har haft (ret mange af) deres piller i tyskland, men har et lager i midtjylland.
Derfor bliver piller stadig solgt til lav tysk moms. Næppe helt lovligt, men hvorfor køre pillerne til tyskland og stille dem. For at køre dem tilbage til danmark ?

Der findes rigtigt mange der fifler. Men måske skulle man hellere jagte dem der snyder kunderne, i stedet for dem der bøjer reglerne.
Jeg ville personligt ikke betale piller ved bankoverførsel. Men enten ved dankort, eller ved eller efter levering. Så er jeg sikker på at jeg får hvad jeg betaler for.
Det lyder fornuftigt at du kun betaler med Dankort, men Tralo tager netop ikke imod dankort.

Jeg køber selv piller i tyskland, og ganske rigtigt betaler jeg ikke moms til DK, men jeg betaler moms til DE.
Når du køber moms fritaget piller i udlandet, skal man selv sørge for fragt, det er nemlig ikke lovligt at butikken aftaler fragt.

Sagens kerne er et det er ren moms svindel, umiddelbart som jeg har kunnet finde ud af så er det Viking piller fra åbenrå de kører med. Der simpelthen næsten intet af det som de skriver på deres hjemmeside der er sandt. Deres leveringsbetingelser er klippet næsten 100% fra Silvans hjemmeside.

Da det er helt umuligt at finde en ansvarlig person fra firmaet så står du dårligt hvis de sælger dine kort oplysninger, eller som det krejler firma der snød 100 vis af pillekunder, de skabte sig en god kundekreds ved at sælge pillerne billigt, pludselig havde de jo millioner stående, penge som de havde solgt piller for, men kunderne fik bare ingen.

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 21 feb 2014 23:30

Tak for alle jeres responser på mit indlæg !! icon_cheesygrin.gif - og JA! det SKULLE jo nok have været placeret et andet sted, og så var det da godt at WEBMASTER kunne flytte det det rigtige sted hen :great: - sådan er det jo at være novice på boardet - man skal lige lære lidt om hvor indlæggene hører til :oops: .

Kommentaren om, at hvis tilstrækkelig mange taler om noget, så må der være noget om det, minder mig om, det statistisk rigitige i, at "lort smager godt !! - for 100.000.000.000 fluer kan da ikke tage fejl" :lol: .

Bliv i endelig ved med jeres skepsis - who cares - I for one don't !! - og min mening med indlægget var, som beskrevet, at retfærdiggøre noget af kritikken mod firmaet - for har i selv prøvet pillerne ?? - eller kender i nogen der har (andre end mig) ?? - for ellers er det jo altså bare rygter i spreder !!! :oops: . Det var nu også tænkt som en mulig håndsrækning til mange af de nye pillefyrsejere der døjer med "askekager" på herden som jeg gjorde - med mulig alarm for for høj temperatur i faldskakten til følge.

Med hensyn til betalingen med Mastercard er det altså sådan, at hvis jeg ikke modtager mine varer, kan banken til enhver tid trække beløbet tilbage. Det er altså ganske sikkert at betale med et MASTER- eller VISAKORT - i modsætning til en bankoverførsel, som man generelt bør holde sig fra - da det vil være et civilt søgsmål/en bedragerianmeldelse hvis man ikke får sine varer.

Med hensyn til sikkerheden for betalingen, er herunder de oplysninger der fremgår af hjemmesiden hos TRALO SHOP:

"Der kan betales med Mastercard og Visa.

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos NORDpay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af indløseren, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen"


Nå! men nok om alt det !! - TAKE IT OR LEAVE IT !! - men JEG er altså UBETINGET TILFREDS med både TRALO SHOPS service, deres piller og sidst men ikke mindst - deres priser, og så må andre brugere jo melde ind hvis de har andre erfaringer der baserer sig på fakta, mere end på rygter :shock:

Hvis brugere her på boardet ønsker yderligere oplysninger vedrørende dette emne, er de velkomne til at kontakte mig :D
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 22 feb 2014 06:12

Efter lige at have "tygget lidt" på de indlæg der er kommet til min "tråd", føler jeg mig sgu NØDT TIL at kommenterer flere af de indlæg der er kommet.
Jeg efterlyser i mit indlæg en grad af SAGLIGHED og FAKTA når man skriver et indlæg, men dét virkede åbenbart ikke, for der slynges stadig ud med påstande, halve sandheder og forældet information - til lige med billeder af Linse's patter (hvad relevans dét så end lige har til "Træpille forhandler erfaring - udlandet"??) :roll: .

XKFC skriver en historie om én, hvor banken gav ham et nyt kort efter handel på en usikker betalingsside hos TRALO SHOP. HVIS XKFC, havde fulgt op på denne information (som JEG gjorde inden købet), ville han på det samme forum, hvor historien stod, kunne læse, at TRALO SHOP var inde over og kommentere de forskellige påstande.
Det fremgik af deres indlæg, at det var korrekt at de ikke var SSL certificeret på dét tidspunkt i starten 2013, da de var et nystartet firma, men at de var ved at blive det. Som det fremgår på deres hjemmeside, ER de nu SSL certificeret, og betalingen foregår altså over det der betegnes som en sikker linje til betaling.
Og HVIS du havde brugt et øjeblik til at undersøge reglerne for ”betaling med MASTER- og VISAKORT på internettet”, ville du kunne læse, at det er en HELT SIKKER BETALINGSMETODE når det foregår over en SSL-linie – hvad det altså gør hos TRALO SHOP. Man er OGSÅ sikret sin betaling hvis man ikke modtager varerne, eller der er tale om direkte svindel – for så trækker banken beløbet tilbage efter en anmeldelse fra kortindehaveren.
Med hensyn til ”moral” – eller hvad det nu er med MOMS??, skal jeg sige, at jeg da er hamrende ligeglad om firmaet overholder reglerne for momsregistrering for et udenlandsk firma der opererer i Danmark – for jeg har ikke en chance for at finde ud af, om de overholder gældende regler på området – da det bl.a. ville kræve at jeg kender virksomhedens årlige totale salg i Danmark. For øvrigt er det fuldstændigt ligegyldigt, for det er VIRKSOMHEDENS ANSVAR, og HVIS det skulle stride mod gældende regler, og SKAT stopper deres salg i Danmark, er jeg STADIG sikret at jeg får mine penge retur via en indsigelse til banken – når bare varerne er betalt med MASTER- eller VISAKORT!! – og dét kan DU jo så prøve at spørge DIN bank om !!!.

Hvor din påstand kommer fra, at næsten alt det de skriver på deres hjemmeside ikke er sandt, véd jeg ikke, men kunne da godt tænke mig at høre lidt om HVAD det er du mener, der ikke er sandt?. Om de har ”klippet” Silvan’s leveringsbetingelser har jeg ingen anelse om – og det er også TOTALT irrelevant, så længe de OVERHOLDER leveringsbetingelserne – og dét har de da gjort 100% ved mit køb af træpiller hos dem!!. For øvrigt er LEVERINGSBETINGELSERNE for firmaer med internethandel vel mere eller mindre ens – da de skal overholde gældende regler for internetsalg i EU !!. MIN opfattelse af hjemmesiden er for øvrigt, at den da er YDERST informativ, med svar på alle de spørgsmål, man som køber med rimelighed kan forvente der skal være - i modsætning til så mange andre virksomheders hjemmsider, der ofte mangler ordentlig information.

Til sidst vil jeg lige kommenterer MORAL om momsbetaling eller ej i Danmark !!. Spiser DU nogensinde en burger fra Mcdonald’s ? – måske med en Coca Cola til? - spiser du en Frisko (nu Nestlé) is ind imellem? –eller køber andre af Nestlé’s varer (som er RIGTIG MANGE)?? – eller handler du hos IKEA ??, for så skal du vide, at de pågældende virksomheder kun betaler ganske lidt – eller ingen skat i Danmark af deres milliardindtjening, og at det kun er ca. 4% at de multinationale selskaber der opererer i Danmark, der betaler skat her i landet. SÅ MEGET OM MORAL VEDRØRENDE UDENLANDSKE VIRSOMHEDERS INDTJENING VED SALG I DANMARK !!

Du skriver også, at TRALO SHOP så vidt du véd sælger ”VIKING”- piller, og det antyder jo, at du ikke har læst hele mit indlæg inden du kommenterede det – for jeg skriver rimeligt forståeligt (mener jeg selv!) i indlægget, at de netop IKKE bruge piller fra VIKING – men gjorde det i en kort periode sidste år.
Med hensyn til FAKTURA’en fra TRALO SHOP, kan jeg da ikke se, at der noget problem med dén, som jeg fik efter købet af pillerne ?? – den ligner da til forveksling alle andre faktura’er jeg modtager efter internethandler hos andre virksomheder i udlandet!!.

Og til sidst lige en kommentar til PENDEC’s indlæg:
JA! Mit indlæg var sgu´ nok ”en sludder for en sladder” som du skriver, og der er DIN kommentar til mit indlæg jo givetvis LANGT MERE RELEVANT !! :great:

Med venlig hilsen – trods alt ! icon_cheesygrin.gif
Franke med de laaaaange indlæg !!

PS. - Og SÅ er der vist nok "kogt nok suppe på dén høne" !!! :shock:
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 22 feb 2014 07:44

[tag]Ulrik[/tag]

Mangler der ikke en afstemning øverste i tråd.....

Ser ud til på indlæggene at trådstarter gerne vil give omtalte firma en ti´er.

Og så får vi da lige dem eén gang mere....
linse.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Landlyst » 22 feb 2014 07:50

Lintz skrev:[tag]Ulrik[/tag]

Mangler der ikke en afstemning øverste i tråd.....

Ser ud til på indlæggene at trådstarter gerne vil give omtalte firma en ti´er.

Og så får vi da lige dem eén gang mere....
linse.jpg
For he.... linse.... vidste godt du var en mindre køn gammel mand.... Men at du er så grim :shock: shise.... :rofl:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 22 feb 2014 07:53

Landlyst skrev:
For he.... linse.... vidste godt du var en mindre køn gammel mand.... Men at du er så grim :shock: shise.... :rofl:
Ved det - Men hva skal jeg gøre ??? icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Landlyst » 22 feb 2014 08:00

Lintz skrev:
Ved det - Men hva skal jeg gøre ??? icon_cheesygrin.gif
Ikke bukke dig i skurvognen? icon_cheesygrin.gif

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af triumph » 22 feb 2014 10:20

Frank; Forstå lige: Patter er ALTID relevante............. :great:


Besvar