Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Udlandet
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar
Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 01 mar 2014 05:27

nemocharley skrev:jeg er godt med på, at der ligger en mistænkeliggørelse i det fra min side - jeg undskylder at det bliver personligt på den måde. Det jeg reagerer på er den energi du lægger i at forsvare et firma, som har fået et lidt dårligt ry herinde (p.g.a. flere uafhængige klager - så vidt jeg kan se - dokumenteret eller udokumenteret, så er mit udgangspunkt at tro på hvad folk skriver, og hvis jeg kommer i tvivl så spørger jeg direkte, som i det her tilfælde - hvilket jeg er blevet kaldt naiv for i andre sammenhænge).

Er det fordi du føler dig ramt på din retfærdighedsfølelse og har helt rene motiver, så tager jeg hatten af for dit arbejde - du er en af de sjældne efterhånden.

Og desværre ved jeg, at det modsatte også kan være tilfældet i de her situationer, hvilket er derfor jeg spørger dig direkte. Du har svaret, at jeg ikke har noget at have min mistanke i, og det tager jeg selvfølgelig til efterretning.

hav en fortsat god dag.
Jamen så "godt ord" igen da!! icon_cheesygrin.gif

Og du har FULDSTÆNDIG RET !! - Jeg bliver altså noget "pisset af", når nogen direkte - eller indirekte - beskylder mig for uvederhæftighed og/eller for at lyve, uden nogen som helst form for dokumentation - men bare på en "fornemmelse" !!!. DET vil jeg sgu ikke finde mig i!!!! :twisted: .

Jeg har givetvis en udpræget grad af retfærdighedsans, og hvis jeg eller andre, bliver hængt ud på løse påstande, reagerer jeg sgu' !! :evil:. Er du egentlig klar over, hvor mange mennesker der har fået deres liv ødelagt ved, at nogen starter et rygte, som andre så følger op på - så det ender med at fremstå som "den rene sandhed" ???. Der er åbenbart nogen af jer (se indlæg fra bruger tidligere i denne tråd!) der er den opfattelse, at hvis tllstrækkeligt mange nævner et eller andet, og det bare bliver gentaget tilstrækkeligt mange gange - Ja, så der jo være "noget om snakken"!!. DEN påstand er der ikke nødvendigvis NOGET SOM HELST I, når udgangspunktet har været en "fornemmelse" eller udokumenteret påstand fra én eller flere. DEN "limpind" hopper JEG altså IKKE på !! :roll:, og valgte derfor SELV at kontakte firmaet med henblik på et muligt køb hos dem. DEN historie er jo så rigeligt beskrevet i mit første indlæg - så dén behøver ingen gentagelse her :? .

Som du selv antyder, er jeg også noget af en "ildsjæl", der brænder for det jeg gør, og selv om jeg normalt "vælger mine kampe med omhu", fører jeg altså kampen til ende, når jeg først er blevet engageret, og det har jo så i dette tilfælde afstedkommet en H.... masse skriveri, og mistænkeliggørelse af mine motiver - og dét havde jeg da gerne været foruden - men sådan er dét jo altså bare :roll:

Nu har jeg jo NETOP tidligere i denne tråd henvist til TRUST PILOT for det omtalte firma, og så kan brugere her på forum jo SELV afgøre hvad de synes om firmaet og deres produkter - men NU (i modsætning til FØR) på baggrund af andre køberes ERFARINGER, og hvad JEG så mener om firmaet er jo knap så relevant nu :lol: .

Jeg må give dig, at du lever op til én af mine "standarder" der er, at "der kun er én ting værre end at tage fejl - og dét er IKKE at ville indrømme det", og det er da positivt. Du burde dog - efter min mening - lige "trække vejret" INDEN du begynder at hænge folk ud på din "fornemmelse", som jeg føler at du gjorde dig skyldig i, ved dit forrige indlæg i denne tråd.

Hav selv en god dag icon_cheesygrin.gif
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila


Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 01 mar 2014 05:34

jopa skrev:

Jeps 100 på at han er involveret i bixen
TÅGEHORN !!!!!! :roll:, og DIG gider jeg ikke spilde min tid på !!!!!
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 01 mar 2014 06:01

timkenneth skrev:vi forbrugere er så forskellige. nogen ser ingen faldgrupper eller noget suspekt i tralo´s konstruktion med at være registreret ud fra Gibraltar.
efter at have afdækket en forbrugers oplevelser og en såkaldt talsmand fra tralo i en tråd på fyrrum.dk, er jeg ikke i tvivl om min egen holdning. denne vil jeg ytre også selvom der kommer en nyoprettet bruger og giver 10 point på trustpilot og siger alt er bare superduper.

og hvorfor alt den rosen om pilleleverandører. det er da det de skal leve af. yde god service og god kvalitet.
Og DET er da der heller ikke NOGET SOM HELST galt i !!!. Man kan vel mene og skrive hvad man vil, men HVIS man skriver, bør man holde sig inde for lovens grænser for injurier!! - ligesom man - efter min mening - bør referere til, at ens udtalelser er på baggrund af rygter eller fornemmelser, hvis det er dét det er - og ikke lade det fremstå som om, det er ERFARINGER fra én selv - eller andre. :roll:. Alt andet er - stadig efter min mening !! - utroværdigt !!!.

Kan forøvrigt ikke se den helt store forskel på, om firmaet er registreret på Gibraltar eller i Tyskland ?? - Da det er fuldstændigt de samme handels betingelser - og mulige sanktioner - der gælder når det er firmaer inden for EU. Det er dog lidt som om, at nogen ser det som et mægtigt problem, at firmaet er registreret på Gibraltar, men ikke har nogen som helst indvendinger mod firmaer der er registreret i Tyskland???(er dét fordi, at der er længere på cykel til Gibraltar end til Tyskland??) - JEG har svært ved at se forskellen!!.
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

nemocharley

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af nemocharley » 01 mar 2014 07:17

Frank Nelsson skrev:
Jamen så "godt ord" igen da!! icon_cheesygrin.gif

Og du har FULDSTÆNDIG RET !! - Jeg bliver altså noget "pisset af", når nogen direkte - eller indirekte - beskylder mig for uvederhæftighed og/eller for at lyve, uden nogen som helst form for dokumentation - men bare på en "fornemmelse" !!!. DET vil jeg sgu ikke finde mig i!!!! :twisted: .

Jeg har givetvis en udpræget grad af retfærdighedsans, og hvis jeg eller andre, bliver hængt ud på løse påstande, reagerer jeg sgu' !! :evil:. Er du egentlig klar over, hvor mange mennesker der har fået deres liv ødelagt ved, at nogen starter et rygte, som andre så følger op på - så det ender med at fremstå som "den rene sandhed" ???. Der er åbenbart nogen af jer (se indlæg fra bruger tidligere i denne tråd!) der er den opfattelse, at hvis tllstrækkeligt mange nævner et eller andet, og det bare bliver gentaget tilstrækkeligt mange gange - Ja, så der jo være "noget om snakken"!!. DEN påstand er der ikke nødvendigvis NOGET SOM HELST I, når udgangspunktet har været en "fornemmelse" eller udokumenteret påstand fra én eller flere. DEN "limpind" hopper JEG altså IKKE på !! :roll:, og valgte derfor SELV at kontakte firmaet med henblik på et muligt køb hos dem. DEN historie er jo så rigeligt beskrevet i mit første indlæg - så dén behøver ingen gentagelse her :? .

Som du selv antyder, er jeg også noget af en "ildsjæl", der brænder for det jeg gør, og selv om jeg normalt "vælger mine kampe med omhu", fører jeg altså kampen til ende, når jeg først er blevet engageret, og det har jo så i dette tilfælde afstedkommet en H.... masse skriveri, og mistænkeliggørelse af mine motiver - og dét havde jeg da gerne været foruden - men sådan er dét jo altså bare :roll:

Nu har jeg jo NETOP tidligere i denne tråd henvist til TRUST PILOT for det omtalte firma, og så kan brugere her på forum jo SELV afgøre hvad de synes om firmaet og deres produkter - men NU (i modsætning til FØR) på baggrund af andre køberes ERFARINGER, og hvad JEG så mener om firmaet er jo knap så relevant nu :lol: .

Jeg må give dig, at du lever op til én af mine "standarder" der er, at "der kun er én ting værre end at tage fejl - og dét er IKKE at ville indrømme det", og det er da positivt. Du burde dog - efter min mening - lige "trække vejret" INDEN du begynder at hænge folk ud på din "fornemmelse", som jeg føler at du gjorde dig skyldig i, ved dit forrige indlæg i denne tråd.

Hav selv en god dag icon_cheesygrin.gif
Fair nok - bølgerne går jo lidt højt i den her tråd. Mit spørgsmål var nu bare ment som et spørgsmål - der lå selvfølgelig en forudindtagethed i det - men dog ikke i en sådan grad, at jeg slet ikke ville ville bruge tid på at spørge. Jeg er for det meste sådan indrettet at jeg ikke hænger folk ud, jeg ignorerer dem bare, hvis jeg har dømt dem ude.

Jeg kan give dig ret i at der i få andre tråde i ny og næ finder en hetz-lignende adfærd sted, hvor en usandhed kommer på bordet og så bliver godtaget gennem gentagelse og primitiv gruppe adfærd/mobning. Så det er jo en balance mellem at udtrykke sin ærlige holdning til et emne, eller en person uden at blive decideret krænkende i sit sprogbrug, eller provokerende brug af emotikons etc. Kommentarerne på Youtube er et godt eksempel på hvor lavt folk kan synke, når de ikke behersker sig selv. Personligt synes jeg det er vigtigt at skrive pænt til hinanden, især når der er konflikt om et eller andet. Ligesom man forhåbentligt ville tale ordentligt til en person man stod overfor. Og det kan smutte, sådan er det bare - man kan have en dårlig dag, et dårligt emne etc.

Mht. Træpilleforhandlere, da det jo trods alt det den her tråd handler om, så foretrækker jeg at handle lokalt og støtte det lokale erhvervsliv. Det koster lidt mere, men har så nogle andre fordele.

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af timkenneth » 01 mar 2014 13:44

Frank Nelsson skrev:
Og DET er da der heller ikke NOGET SOM HELST galt i !!!. Man kan vel mene og skrive hvad man vil, men HVIS man skriver, bør man holde sig inde for lovens grænser for injurier!! - ligesom man - efter min mening - bør referere til, at ens udtalelser er på baggrund af rygter eller fornemmelser, hvis det er dét det er - og ikke lade det fremstå som om, det er ERFARINGER fra én selv - eller andre. :roll:. Alt andet er - stadig efter min mening !! - utroværdigt !!!.

Kan forøvrigt ikke se den helt store forskel på, om firmaet er registreret på Gibraltar eller i Tyskland ?? - Da det er fuldstændigt de samme handels betingelser - og mulige sanktioner - der gælder når det er firmaer inden for EU. Det er dog lidt som om, at nogen ser det som et mægtigt problem, at firmaet er registreret på Gibraltar, men ikke har nogen som helst indvendinger mod firmaer der er registreret i Tyskland???(er dét fordi, at der er længere på cykel til Gibraltar end til Tyskland??) - JEG har svært ved at se forskellen!!.
når du ikke kan se forskellen i at handle i Gibraltar eller Tyskalnd, Gibraltar som i øvrigt er et meget kendt land benytte som skattely (forudtager du ikke mener Tyskland er samme), mener jeg der er ret meget grund til en forsættelse af denne tråd.
samtidig når du vedvarende bliver ved med at snakke om injurier, slap nu af mand. hvis det gode tralo firma ønskede at kortlægge sin færden var de nok indtrådt i tråden.
ligeså vel som dine fornemmelser (subjektive) bare fordi du har fået træpiller, er bedre end vores andre.
vi er nogen som har mange års erfaring med dårlige træpille forhandlere, derfor skal man ikke lovprise ved første trustpilot bedømmelse.

det eneste der er utroværdig er din evige kamp om lovprisning af et firma som stort set hele forummet mere eller mindre tager afstand fra.
som nemo skriver: handl lokal.
hvilket du også burde.

er ude af den her tråd med alt for mange patter.


Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 01 mar 2014 13:48

nemocharley skrev:
Fair nok - bølgerne går jo lidt højt i den her tråd. Mit spørgsmål var nu bare ment som et spørgsmål - der lå selvfølgelig en forudindtagethed i det - men dog ikke i en sådan grad, at jeg slet ikke ville ville bruge tid på at spørge. Jeg er for det meste sådan indrettet at jeg ikke hænger folk ud, jeg ignorerer dem bare, hvis jeg har dømt dem ude.

Jeg kan give dig ret i at der i få andre tråde i ny og næ finder en hetz-lignende adfærd sted, hvor en usandhed kommer på bordet og så bliver godtaget gennem gentagelse og primitiv gruppe adfærd/mobning. Så det er jo en balance mellem at udtrykke sin ærlige holdning til et emne, eller en person uden at blive decideret krænkende i sit sprogbrug, eller provokerende brug af emotikons etc. Kommentarerne på Youtube er et godt eksempel på hvor lavt folk kan synke, når de ikke behersker sig selv. Personligt synes jeg det er vigtigt at skrive pænt til hinanden, især når der er konflikt om et eller andet. Ligesom man forhåbentligt ville tale ordentligt til en person man stod overfor. Og det kan smutte, sådan er det bare - man kan have en dårlig dag, et dårligt emne etc.

Mht. Træpilleforhandlere, da det jo trods alt det den her tråd handler om, så foretrækker jeg at handle lokalt og støtte det lokale erhvervsliv. Det koster lidt mere, men har så nogle andre fordele.
Tak ! - dejlig positiv attitude :great: , og i den ånd som jeg også mener der bør være, når man skriver til hinanden på et forum. Der skal naturligvis være plads til forskellige meninger og holdninger til diverse emner, men man bør afholde sig fra at beskylde folk for det ene eller det andet - uden én eller anden form for bevis på påstanden - mener JEG altså !!!! :lol:.

Hvor de enkelte handler træpiller er naturligvis helt deres eget valg, ud for de kriterier som DE nu har valgt, og jeg ville jo oprindeligt bare pege på en mulig leverandør, som var blevet totalt "hængt ud" og nærmest kiminaliseret på fora - men som JEG var YDERST TILFREDS MED !! icon_cheesygrin.gif .
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af EJB » 01 mar 2014 14:05

Gibraltar er et skattefrit EU land.

Hvem handler man med, når man handler hos Traloshop? Et firma i Gibraltar?

Hvis jeg køber noget uden for EU, skal jeg betale told og moms efterfølgende.
Hvis jeg køber i Tyskland eller andet EU land, betaler jeg landets told og moms.

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan handle told og momsfrit i Gibraltar og indføre uden disse afgifter.

God weekend til jer alle!

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 01 mar 2014 16:40

EJB skrev:Gibraltar er et skattefrit EU land.

Hvem handler man med, når man handler hos Traloshop? Et firma i Gibraltar?

Hvis jeg køber noget uden for EU, skal jeg betale told og moms efterfølgende.
Hvis jeg køber i Tyskland eller andet EU land, betaler jeg landets told og moms.

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan handle told og momsfrit i Gibraltar og indføre uden disse afgifter.

God weekend til jer alle!
Du handler med Navn fjernet , som er dansker, bosiddende i Danmark, og projekt starter på mange firma'r og da også skattefrie frie lokationer og velnok skuffeselskaber hvor man hurtigt kan lege lidt med momsen og priserne.
Du finder ham som studerende og iværksætter på andre mindre firma'r og aktiv sælger at aktiver i hans firma lager. Det er let at finde på google. Hvis han ikke er ejeren af projektet, så er han da medejeren og opfinderen :)

På lokationen er der andre firmaer som sælger både , så det er nok en lokal beboer som er udpeget chef og får 500kr i direktør løn om året for at styre det :)

Det kan i hvert fald sætte tankerne igang , når man har til huse på Gibraltar, og selv leverer paller i Danmark og ingen CVR nummer har, for der skal jo så betales dansk moms af produkt/fragt når varen leveres til dør af traloshop, Når CVR.dk ikke kan finde traloshop så har de ikke rent mel i posen. og når man handler hos dem, så er hæleren jo lige så god som stjæleren.

Hvor er det nu man anmelder firma'r som snyder med momsen? Der er måske noget i at få denne leverandør ryddet af vejen inden folk får penge unødigt i klemme, når de går konkurs eller skat lukker dem ned.

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 693
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Flyball » 01 mar 2014 18:15

pendec skrev:
Du handler med Navn fjernet , som er dansker, bosiddende i Danmark, og projekt starter på mange firma'r og da også skattefrie frie lokationer og velnok skuffeselskaber hvor man hurtigt kan lege lidt med momsen og priserne.
Du finder ham som studerende og iværksætter på andre mindre firma'r og aktiv sælger at aktiver i hans firma lager. Det er let at finde på google. Hvis han ikke er ejeren af projektet, så er han da medejeren og opfinderen :)

På lokationen er der andre firmaer som sælger både , så det er nok en lokal beboer som er udpeget chef og får 500kr i direktør løn om året for at styre det :)

Det kan i hvert fald sætte tankerne igang , når man har til huse på Gibraltar, og selv leverer paller i Danmark og ingen CVR nummer har, for der skal jo så betales dansk moms af produkt/fragt når varen leveres til dør af traloshop, Når CVR.dk ikke kan finde traloshop så har de ikke rent mel i posen. og når man handler hos dem, så er hæleren jo lige så god som stjæleren.

Hvor er det nu man anmelder firma'r som snyder med momsen? Der er måske noget i at få denne leverandør ryddet af vejen inden folk får penge unødigt i klemme, når de går konkurs eller skat lukker dem ned.
Du får det pludseligt til at lyde som om der er noget skummelt med Trallesjop !


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 01 mar 2014 18:42

EJB skrev:Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan handle told og momsfrit i Gibraltar og indføre uden disse afgifter.
det er 100% lovligt for alle danskere selv at køre til Gibraltar/Tyskland og andre EU lande, og betale moms i det land, og så bringe det over grænsen til Danmark. Det er der ingen som tager dig for regelbrud for, sålænge det er til privat brug.
Men handel over nettet og køb fra Firma som har kunder og større salg i Danmark, skal betale dansk moms, deraf firmaer som pixmania, amazon og andre også et DK moms nummer, så der betales til dansk skat.

Derfor kræver tyske træpille forhandlere, at du også selv kontakter logistik leverandøren og får dem transporteret til Danmark, får at omgås dansk moms.
ps: Ved ikke hvorfor lige præcis denne form for levering er lovlig, da du ikke selv kører derned og henter men det er så en anden sag?


Besvar