Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Udlandet
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar
Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 02 mar 2014 12:40

Hjemme teori skrev:@franke

Det med at ens penge er sikre, passer vist ikke helt bare fordi man har betalt med visa/dankort. Der er i hvert fald blevet i anden tråd blevet linked til dette http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 83694C1243 som beskriver at man ikke i alle tilfælde er sikret.

Mere så din påstand om at betaling med kort i en netbutik altid er sikre, ikke går hen og bliver lov, bare fordi du har gentaget det så mange gange.
ØV !! - Troede sgu´ellers lige at jeg var færdig med at kommentere på denne tråd !!, men så må jeg vist bare ty til tasterne igen - igen - igen. :lol:

Tak fordi du henleder min opmærksomhed på den usikkerhed, der generelt kan være med at bruge kreditkort ved køb på nettet, og jeg må sgu' indrømme, at jeg havde overset den artikel hos http://www.forbrug.dk. :oops:

Når DET så er sagt, så har jeg altså kigget lidt på FINANSRÅDETS hjemmeside vedrørende brug af internationale kreditkort (VISA/MASTERCARD) til nethandel (som http://www.forbug.dk henviser til), og muligheder for indsigelse, og de er som følger:
Hvis man har betalt en virksomhed med et internationalt kreditkort, og man ikke modtager varen fordi virksomheden er gået konkurs, kan man få sine penge tilbage via indsigelse til banken !!. Handel med DANKORT er mere usikker, men jeg refererer heller ikke til DANKORT i mine indlæg, og TRALO SHOP tager forøvrigt heller ikke imod DANKORT !!.
Jeg må altså for "Gud ved hvilken gang" gentage, at det altså er SIKKERT at handle med et Master/VISA-kort ved nethandel, og det modsatte udsagn bliver altså heller ikke mere rigtigt af, at der er en masse af jer der bliver ved med at gentage dét.

For en god ordens skyld, er herunder links til FINANSRÅDETS notater vedrørende brug af MASTER/VISA-kort ved nethandel (fjernsalg):
http://www.finansraadet.dk/Bankkunde/Do ... arCard.pdf
http://www.finansraadet.dk/Bankkunde/Do ... adelen.pdf

Nu kan brugerene her på forum jo så selv vurderer, hvad de tror - eller ikke tror- på !!!. :roll: . Generelt bør man dog afholde sig fra brug af sit kort hvis man er i tvivl - men det er JEG altså IKKE !!! :D

Med venlig hilsen icon_cheesygrin.gif
Franke
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2517
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 232 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Hjemme teori » 02 mar 2014 13:47

Jamen skriver dem som sådan også bare fordi, der er steder hvor de ikke dækker, hvor du meget skråsikkert skriver at de altid dækker.

Og ja, det er sikkert rigtigt at der er dækning på Visa og Mastercard så længe man ikke foretager sig noget uforsvarligt. Men det er jo bare som beskrevet at handler du med et Visa/dankort i en dansk butik, så er det ikke et Visa kort men et dankort og der er ikke de samme bestemmelser på alle punkter.

Min pointe er at ved man de ikke præcist hvor og hvornår, skal man ikke tage dine påstande om at det altid dækker for gode vare, før man selv har undersøgt det og/eller spurgt sin kortudsteder. Og hermed ikke sagt at du ikke har ret!
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 02 mar 2014 15:31

accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

JimmyWingtonLe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02 mar 2014 17:18

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af JimmyWingtonLe » 02 mar 2014 17:40

pendec skrev: Du handler med Navn fjernet , som er dansker, bosiddende i Danmark, og projekt starter på mange firma'r og da også skattefrie frie lokationer og velnok skuffeselskaber hvor man hurtigt kan lege lidt med momsen og priserne.
Du finder ham som studerende og iværksætter på andre mindre firma'r og aktiv sælger at aktiver i hans firma lager. Det er let at finde på google. Hvis han ikke er ejeren af projektet, så er han da medejeren og opfinderen :)

På lokationen er der andre firmaer som sælger både , så det er nok en lokal beboer som er udpeget chef og får 500kr i direktør løn om året for at styre det :)

Det kan i hvert fald sætte tankerne igang , når man har til huse på Gibraltar, og selv leverer paller i Danmark og ingen CVR nummer har, for der skal jo så betales dansk moms af produkt/fragt når varen leveres til dør af traloshop, Når CVR.dk ikke kan finde traloshop så har de ikke rent mel i posen. og når man handler hos dem, så er hæleren jo lige så god som stjæleren.

Hvor er det nu man anmelder firma'r som snyder med momsen? Der er måske noget i at få denne leverandør ryddet af vejen inden folk får penge unødigt i klemme, når de går konkurs eller skat lukker dem ned.
Hej folkens..

Mit navn er Navn fjernet og jeg er blevet gjort opmærksom på, at mit navn er blevet involveret i denne debat/tråd. Til alle dem der er så "kloge" og har stalket sig frem til, at jeg starter mange projekter op osv.. Kudos til jer! Jeg er fuldtidsiværksætter og beskæftige mig med en del projekter. Og hvis I skulle være så interesseret i mit liv og hvad jeg iværksætter, så kan I følge med på min blog, hvilket heller ikke er så svært at finde.

Her er de nyeste projekter:
Book Pilot - Et online bookingsystem
Gemstone - Salg af smykker
Og naturligvis Lion & Company som I allerede har fundet. Btw, så er Lion & Company mit webbureau hvor jeg laver webløsning. Heri websites og webshops.

Angående det med at jeg aktivt sælger firma lager.. Jeg har solgt ét varelager af slips og butterflies, da jeg valgte at lukke webshoppen pga. mangel på interesse.

Traloshop er min kunde og af alt hvad jeg ved, så er de nogle flinke mennesker, som er til at kontakte og holder deres aftaler. Jeg aner ikke hvad alle de der piller handler om, jeg sørger bare for at deres webshop er oppe at køre.

Og lige her til sidst.. I stedet for at være komme med nogle udtalelser baseret på varmt luft, så burde I måske kontakte mig direkte på telefon, Skype eller Facebook. Jeg er jo ikke så svær at finde. Og hvis vi når ud i et punkt, hvor I virkelig gerne vil møde mig, jamen så booker i bare en tid..

Har forresten bedt admin om at slette denne yderst latterlige tråd..

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 02 mar 2014 17:55

JimmyWingtonLe skrev:Har forresten bedt admin om at slette denne yderst latterlige tråd..
Har jeg også gjort imorges, da jeg jo igennem mere undersøgelse godt kunne se at jeg var for hurtigt ude med teoretiske konklusioner og alt var du havde dem som kunde i et firma du arbejde for eller som konsulent. Sorry , lad os håbe de får tråden renset ud.

btw, dit navn kom fra fyrrum.dk og ikke fra whois, oprindeligt, der har de også brugt dit navn som udgangspunkt og ikke fået noget slettet, så sorry, du hænger stadig rundt omkring i disse forums.


Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 03 mar 2014 07:26

Hjemme teori skrev:Jamen skriver dem som sådan også bare fordi, der er steder hvor de ikke dækker, hvor du meget skråsikkert skriver at de altid dækker.

Og ja, det er sikkert rigtigt at der er dækning på Visa og Mastercard så længe man ikke foretager sig noget uforsvarligt. Men det er jo bare som beskrevet at handler du med et Visa/dankort i en dansk butik, så er det ikke et Visa kort men et dankort og der er ikke de samme bestemmelser på alle punkter.

Min pointe er at ved man de ikke præcist hvor og hvornår, skal man ikke tage dine påstande om at det altid dækker for gode vare, før man selv har undersøgt det og/eller spurgt sin kortudsteder. Og hermed ikke sagt at du ikke har ret!
Hej Sophus
"Skæg for sig og snot for sig" !!. :great:

Hvis du har fulgt denne tråd kan du læse, at hele debatten i tråden omkring brug af internationale kreditkort ved internetkøb, handler om diverse advarsler fra brugere om, at man risikerer at miste sine penge hvis man har købt piller hos TRALO SHOP, og de går konkurs. Det jeg forholder mig til er, at dette altså IKKE ER KORREKT, og er en ubegrundet påstand.

Hvis du også har gidet bruge 2 min. på at følge de links jeg har lagt til FINANSRÅDETS notater om sikker ved køb med internationale kreditkort kan du læse, at det er HELT ENTYDIGT, at man kan få sine penge igen ved manglende levering - UANSET GRUNDEN. Dette gælder i og for sig også ved brug af Dankort (med en enkelt undtagelse ved forudbetaling af en vare) - men nu var det altså IKKE Dankort - og handel i Danmark - jeg har refereret til i mine indlæg!!.
Det er da aldrig nogen dårlig idé at spørge sin kortudsteder inden brug af kortet, hvis man er i tvivl - men vær opmærksom på, at de altså følger der retningslinjer der er angivet af FINANSRÅDET, og som jeg har refereret til i mine links.

Det er altså ikke MINE "påstande" (som du skriver), at dine penge er sikret når du ikke modtager en vare - men FINANSRÅDETS - og MON ikke dé véd hvad de snakker om ?? :roll: .

Med venlig hilsen :lol:
Franke



PS. Håber VIRKELIGT, at der ikke kommer flere indlæg der anfægter mine udtalelser her på tråden, for emnet er vist RIGELIGT belyst, men hvis der er direkte "anklager" mod mig eller mine udsagn, føler jeg mig sgu' nødt til at retfærdiggøre mig - og jeg VILLE altså hellere bruge min tid på noget mere formålstjenligt, end at debattere i ét væk !!!!. :(

Tag dog ikke fejl af, at jeg i dén grad respekterer andre brugeres HOLDNINGER til det ene eller det andet - men altså gerne vil kommentere udokumenterede PÅSTANDE !!, når jeg synes at de "går over stregen". Hvad andre brugere her på forum så måtte synes om MINE holdninger - ja det er da naturligvis helt op til dem selv !!. :lol:
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 12 dec 2014 17:44

Tjaaa - Der er noget der tyder på at Tralo shop er død og borte.
Man kan så bare gisne om hvad der gik galt - Eller hvor mange penge de stak af med....Eller hvad der nu er sket ??

http://www.hestegalleri.dk/forum/genere ... _gaaet_ned

www.traloshop.com
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 12 dec 2014 17:47

Nu var det vist også på kant med loven hos dem, når de leverede til døren fra Tyskland, så var det kun et spørgsmål om tid hvornår skattefar kunne tage fat i dem?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 12 dec 2014 17:52

pendec skrev:Nu var det vist også på kant med loven hos dem, når de leverede til døren fra Tyskland, så var det kun et spørgsmål om tid hvornår skattefar kunne tage fat i dem?
Ved ikke hvad der er galt - men det ser ud til at siden er lukket ned - [tag]pendec[/tag] Det kunne jo også være at det var nogle pille-køber som ikke har betalt deres regning så de gik neden om og hjem :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af nemocharley » 12 dec 2014 18:51

nogle af kommentarene pegede da på ellers tilfredse kunder -


Besvar