Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

dkbrænde.dk

Bruger til bruger info om træpille forhandlere på Sjælland
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler

Hvor mange Stjerner vil du give dkbrænde.dk

5 (Bedst)
6
50%
4
2
17%
3
1
8%
2
2
17%
1 (Dårligst)
1
8%
 
Afgivne stemmer: 12

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

dkbrænde.dk

Indlæg af Grevens » 10 dec 2013 21:42

Jeg har fået de samme Piller derfra ... Mine er dog tørre ...

- jeg gætter på de er lavet af smuld fra spånplader ... Rester af møbelfabriktation ... Mørke, fedtede, en del grov smulder i poserne, en enkelt sort sten på størrelse med en tommeltot ...

Hvis man Googler lidt rundt, er der forbindelser til ikea møbel leverandør bag ved navnet ...

... Indtil videre går de fint gennem Ekofætteren ... ( ikke stenen dog ) ...

Jeg valgte dkbrænde kun fordi de leverer med medbringertruck ... Jeg ville ellers gerne have haft Neova piller igen igen ...

Venligst
...


Duborg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 18 jan 2009 12:54
Mit fyr: Hoval Biolyt Eksklusiv 10 Kw
Areal: 170 m2
Brændsel: Neova 6 mm. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: ca 10 kg
Årligt forbrug: 6,2 T.
Geografisk sted: Holløse, 4700 Næstved
Modtaget likes: 1 gang

dkbrænde.dk

Indlæg af Duborg » 10 dec 2013 22:19

Fandt ud af at min "faste" leverandør havde fået en medbringertruck, så jeg kunne få Neova fra dem igen og værkstedet dufter af frisk træ efter de nye paller blev kørt på plads.

Jeg så ikke sten i de poser jeg nåede at bruge, dog var der "fremmedlegmer" i der lignede meget lyse kattelorte i både form og størrelse....!?

Mit valg af Dkbrænde var også udelukkende pga. trucken....!

Pallerne fra Dkbrænde var så våde og gamle at der kom ca. 3 cm. høj hvid mug på gulvet hvor de havde stået et døgns tid efter de var blevet afhentet, godt det skrammel kom ud af huset igen...!

Hvis du vil have Neova piller med medbringertruck, så er det her http://www.google.dk/aclk?sa=L&ai=CFjtC ... .bio-dk.dk
Med venlig hilsen

Duborg

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Re: dkbrænde.dk

Indlæg af triumph » 10 feb 2018 14:08

Har lige hentet en palle Sodre piller. De var helt kaffebrune, og giver en masse slagger og aske.
På posen står til; Eldning (brændsel) eller strøelse. Måske ikke et kvalitetstegn

pendec

Re: dkbrænde.dk

Indlæg af pendec » 10 feb 2018 14:18

triumph skrev:
10 feb 2018 14:08
Har lige hentet en palle Sodre piller. De var helt kaffebrune, og giver en masse slagger og aske.
På posen står til; Eldning (brændsel) eller strøelse. Måske ikke et kvalitetstegn
Jeg har kørt med södra i nogle måneder, og kun pga. luft har jeg lidt af slagger, det er væk efter luft er sat korrekt, så ja, de skriver stald strøelse men det er vel det samme som folk der bader i vin? Hvorfor skal dyr ikke havde lidt ekstra godt. jeg synes de er lyse og længder ens. Sådan er vi så forskellige. Askemængden er ikke anderledes end mine neova, og ja asken ligner dog kaffegrums til forveksling :)

hmm, södra i Danmark sælger spåner til stalde og landbrug, kan det tænkes det er en reklame tekst og ikke en anbefaling af brug af indhold? Andre sider skriver træpillerne ikke skal bruges som strøelse. Dumt er det så, at skrive på poserne sådan.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Re: dkbrænde.dk

Indlæg af triumph » 10 feb 2018 18:30

pendec skrev:
10 feb 2018 14:18
Jeg har kørt med södra i nogle måneder, og kun pga. luft har jeg lidt af slagger, det er væk efter luft er sat korrekt, så ja, de skriver stald strøelse men det er vel det samme som folk der bader i vin? Hvorfor skal dyr ikke havde lidt ekstra godt. jeg synes de er lyse og længder ens. Sådan er vi så forskellige. Askemængden er ikke anderledes end mine neova, og ja asken ligner dog kaffegrums til forveksling :)

hmm, södra i Danmark sælger spåner til stalde og landbrug, kan det tænkes det er en reklame tekst og ikke en anbefaling af brug af indhold? Andre sider skriver træpillerne ikke skal bruges som strøelse. Dumt er det så, at skrive på poserne sådan.
Ja, mine piller er altså helt brune/mørke, som hvis de var lavet af bark.
Jeg har sat luften op, men jeg må skrabe rist af dagligt, før gjorde jeg det ugentligt


pendec

Re: dkbrænde.dk

Indlæg af pendec » 10 feb 2018 21:34

Der er nok forskellige leverandører på de södra når det kan gå så galt. ;(


Besvar