Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Højlund Mølle

Bruger til bruger info om træpille forhandlere på Fyn
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Højlund Mølle

5 (Bedst)
11
69%
4
1
6%
3
3
19%
2
1
6%
1 (Dårligst)
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 16

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Højlund Mølle

Indlæg af Ulrik » 07 aug 2011 11:57

Højlund Mølle

Har du handlet med Højlund Mølle? Lad os finde ud af hvordan denne forhandler er at handle træpiller med.
Lad os derfor høre brugernes erfaringer med Højlund Mølle.

Ved at dele vores erfaringer med Højlund Mølle, kan vi gøre valget af træpille forhandler mere overskuelig for forbrugerene.
Skriv et indlæg her om Højlund Mølle og/eller giv din stemme i ovenstående rating af disse træpiller.
(Du kan løbende ændre din rating)

Send evt. mig en PB hvis du kender til en træpille forhandler som vi ikke har med i dette forum.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Højlund Mølle

Indlæg af Ulrik » 07 aug 2011 17:28

Har kun afhentet hos Højlund Mølle.
God pris, men periodisk meget smuld i poserne på det tidspunkt hvor jeg handlede med dem.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Højlund Mølle

Indlæg af frølårsraketten » 07 aug 2011 18:55

Har gennem 12 år udelukkende købt piller gennem Helenemøllen, der er en afdeling af Højlund Mølle. Har stort set altid været tilfreds med kvaliteten, bortset fra engang hvor gummigeden havde smidt en lille betongnalling med i pillerne. Det var dengang vi kunne købe i løs vægt på traileren. Det stoppede desværre kort efter møllen skiftede ejer.
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Højlund Mølle

Indlæg af EJB » 23 okt 2012 19:08

Har gennem 14 år købt piller ved Højlund Mølle.
Er yderst tilfreds med firmaet, leverer altid til tiden (fredag),
og selv om jeg har bestilt torsdag, er de leveret dagen efter.
Leveres fra lastbil med truck, ned ad lang markvej, ingen problemer.
Træpillerne er så en historie for sig, de leveres i genbrugsposer af en slags plastictråd.
Disse har jeg haft problemer med, sækkene efterlod disse tråde, når de var brugt nogle gange, i min "silo" 200 l tønde.
Efterfølgende satte de sig fast i sneglen, så den skulle skilles ad, lortearbejde,
for jeg skulle først tømme tønden for at kunne få sneglen ud.
Så, - pillerne er udmærket, men sækkene....!
Derfor har jeg de seneste år anvendt Flex Heat træpiller.
Jeg har ikke stemt, for pillerne er OK, men sækkene trækker ned.

Kirfre
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23 jun 2013 23:59
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 200 + 110 tilbygning
Brændsel: Lava og barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 5471
Årligt forbrug: 10 t. Det første år
Geografisk sted: Nordfyn
Givet likes: 2 gange

Højlund Mølle

Indlæg af Kirfre » 12 feb 2014 07:22

Vi købte 6 tons her i efteråret 13, som vi nu er i fuld gang med at bruge, pt. Har vi vel brugt 2 tons. Der er mange småstykker i de fleste af poserne, og i enkelte af poserne er der en hel del smuld.


COX
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 aug 2014 18:16

Højlund Mølle

Indlæg af COX » 21 aug 2014 18:34

Jeg skal kort advare jer om Højlund Mølle.
han leverede mig efter 3 års samarbejde et parti piller , som simpelthen var mere smuld end piller efter de havde været opbevaret i siloen i e 1 måned
på trods af fuld dokumentation og prøver reagerede de ikke, men sagde at der kunne forekomme smuld i en leverance.
så her stoppede det samarbejde
efterfølgende fik vi leverance fra Toftlund og det til langt lavere priser. :D

Brugeravatar
Hojlund Molle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19 sep 2014 11:16
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 5892
Geografisk sted: Gudbjerg, Fyn
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Højlund Mølle

Indlæg af Hojlund Molle » 19 sep 2014 13:02

Ulrik skrev:..periodisk meget smuld i poserne på det tidspunkt hvor jeg handlede med dem...
Hej Ulrik, når man henter færdigtappede træpiller hos os, er de sigtet og 100% uden smuld. Når man afhenter i løs vægt eller tapper i medbragte sække, foregår det et andet sted. Til tider opstår der smuld det sted grundet afblanding. Hvis en kunde gør os opmærksom på smuldet, retter vi hurtigt fejlen, ved at tømme siloen, og fylde den op med friske varer.
frølårsraketten skrev:...Har stort set altid været tilfreds med kvaliteten, bortset fra engang hvor gummigeden havde smidt en lille betongnalling med i pillerne. Det var dengang vi kunne købe i løs vægt på traileren. Det stoppede desværre kort efter møllen skiftede ejer...
Hej Frølårsraketten, Højlund Mølle købte Helenemøllen i 1992. I nogen tid solgte vi løse piller til afhentning på Helenemøllen, men det kan være forbundet med kvalitetsproblemer når så mange arbejder ved den samme bunke. Der opstår smuld ved håndteringen, man kan tabe fremmedlegemer fra trailere og dæk osv. Vi havde ikke kontrol med kvaliteten på den måde. Så det stoppede og vi sælger nu kun løse piller til afhentning i Gudbjerg.
Kirfre skrev:Vi købte 6 tons her i efteråret 13, som vi nu er i fuld gang med at bruge, pt. Har vi vel brugt 2 tons. Der er mange småstykker i de fleste af poserne, og i enkelte af poserne er der en hel del smuld.
Hej Kirfre, De piller du har fået er fra efteråret 2013. Det var det efterår alle troede forsyningssikkerhedsafgiften kom og der blev hamstret meget. Vi gjore vores allerbedste for at skaffe piller nok af god kvalitet. Men der kan være sluppet enkelte portioner igennem vores kvalitetsikring, som ikke lever op til vanlig standard. Du er selvfølgelig velkommen til at henvende dig til mig, så finder vi en løsning.
EJB skrev: ...Træpillerne er så en historie for sig, de leveres i genbrugsposer af en slags plastictråd.
Disse har jeg haft problemer med, sækkene efterlod disse tråde...
Hej EJB, Det er rigtigt at genbrugssækkene gav nogle problemer. Derfor er vi også skiftet helt over til engangs plastsække med 16 kg pr sæk.
COX skrev:...han leverede mig efter 3 års samarbejde et parti piller , som simpelthen var mere smuld end piller efter de havde været opbevaret i siloen i e 1 måned på trods af fuld dokumentation og prøver reagerede de ikke...
Hej COX. Jeg husker ikke din henvendelse, og da du ikke opgiver dit navn, kan jeg ikke finde dig i kartoteket. Vi blæser årligt 10.000 tons træpiller i silo, og vi ved, at der kommer mellem 0 og 5 klager om året grundet smuld. Vores sædvanlige politik er at hente pillerne, og levere nogle nye. Årsagen til smuldet kan være forskellige. Først og fremmest er det bløde piller, dernæst lang blæsevej. Vi er også ude for at blæse pillerne direkte ind i en silovæg. De stærke piller holder nogenlunde til det, men en blød gør ikke. Den blødere pille havde måske fint holdt til at blive blæst i rør med en forskriftmæssig slutning. Men hvis vi mener at have nogen som helst andel i miseren, så bytter vi altid pillerne.



Venlig hilsen
Claus Hansen
Højlund Mølle
Med venlig hilsen
Højlund Mølle

Forhandler af træpiller

andersen09
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 61
Tilmeldt: 07 jan 2015 15:00
Mit fyr: Scotte Mini 10kw
Areal: 150
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 5874
Dagligt forbrug: 20 kg
Geografisk sted: Hesselager, Fyn

Højlund Mølle

Indlæg af andersen09 » 11 feb 2015 22:33

Er i fuld gang med 6mm i 10kg sække og de brænder perfekt i min scotte.!
Der er en anelse smuld, men det er ikke mere end det nemt kan klares med en slat madolie ved halv magasin.

Jeg kommer ikke til at bruge andet, da de fungere super fint.!

Futte
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 158
Tilmeldt: 15 feb 2008 17:32
Mit fyr: Scotte 10 Kw, Blackstar, semirens, V 6,7
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: Ca. 5
Geografisk sted: Syd Fyn, 5771

Re: Højlund Mølle

Indlæg af Futte » 05 jul 2015 13:39

Pillerne er ok, dog med mere smuld end Scotte bryder sig om.
Service og levering ok.
At Højlund svare på indlæg, viser en interesse. imodsætning til DLG, tidligere leverandør.
Vil købe der igen.
Men men, i siloen fandt jeg en sten. Havde jeg ikke fundet den inden den nåede sneglen, tør jeg ikke tænke på følgerne.


Besvar