Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stampemøllen.eu

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Tyskland
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler

Hvor mange Stjerner vil du give Stampemøllen.eu

5 (Bedst)
7
78%
4
0
Ingen stemmer
3
0
Ingen stemmer
2
2
22%
1 (Dårligst)
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 9

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Stampemøllen.eu

Indlæg af Ulrik » 17 okt 2012 08:08

Stampemøllen.eu

Har du handlet med Stampemøllen.eu? Lad os finde ud af hvordan denne forhandler er at handle træpiller med.
Lad os derfor høre brugernes erfaringer med Stampemøllen.eu.

Ved at dele vores erfaringer med Stampemøllen.eu, kan vi gøre valget af træpille forhandler mere overskuelig for forbrugerene.
Skriv et indlæg her om Stampemøllen.eu og/eller giv din stemme i ovenstående rating af disse træpiller.
(Du kan løbende ændre din rating)

Send evt. mig en PB hvis du kender til en træpille forhandler som vi ikke har med i dette forum.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Stampemøllen.eu

Indlæg af Bigfoot » 17 okt 2012 09:06

Jeg hentede 29 paller hos dem sidste år. Rigtig god kvalitet, som man kender fra stampemøllen.
Dog var der en del af os som fik dem, som fik lidt problemer med slagger i perioder. Jeg havde to poser til analyse hos stampemøllen, og de kom tilbage med et rent positivt resultat. Så jeg forstår ikke lige hvad der var galt.

Men i år, da er historien en hel anden. Jeg bestilte 28 paller hos dem, men fik ikke den ønskede respons jeg havde håbet på. For nu var de pludselig udsolgte, og da jeg så spørger til med pris, da de jo er kendt for ændre lidt på prisen engang imellem, så fik jeg at vide det nok kun var 50 kr eller sådan. Jeg spørger så igen, at jeg jo havde bestilt dem til 1449 pr palle, om min ordre så ikke bare var på det? Nope.... når ordren blev frigivet, var det til den aktuelle dagspris. Det kan jeg godt nok ikke bruge til noget.
Og selvom jeg har bestilt de 28 paller, så har jeg faktisk stadig ikke fået nogen ordrefaktura på dem, og det er nu ca 4 uger siden jeg bestilte. Turen er i mellemtiden så også blevet aflyst.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Stampemøllen.eu

Indlæg af Brian B » 23 okt 2012 20:53

Hej
Vi bestilte 8 tons den 17-10-12 de er lige blevet leveret af fragtshoppen og sat på plads i maskinhuset så det kan ikk blive ret meget bedre, jeg regner med pillerne er ok
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

xkfc

Stampemøllen.eu

Indlæg af xkfc » 25 jan 2013 13:40

Levering til tiden, og prisen har været super.

Vi har brændt et par læs af. De har virker ganske udemærket, der er ingen smult, men de kan have tendens til at lave lidt slagger.

Hesa
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 07 dec 2009 20:17
Mit fyr: Biocomfort på Opop 418
Areal: 187 m2 + 90 m2 fyrru
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5610
Dagligt forbrug: Okt. 17 kg
Årligt forbrug: 9 ton
Geografisk sted: Turup Fyn

Stampemøllen.eu

Indlæg af Hesa » 25 jan 2013 15:09

Hej har hentet 22 paller dernede i sommer, og det er rigtig gode piller
kan give lidt slagger på herden.


Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Stampemøllen.eu

Indlæg af Tvillingen » 12 mar 2014 19:59

Hej
Er der nogen der har fået for nylig og kan sige lidt om kvaliteten,kan se at prisen er faldet til 1499kr. :great:

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Stampemøllen.eu

Indlæg af Ugelvig » 12 mar 2014 20:12

Kvaliteten er vel som den altid har været?! Tror ikke de har ændret sammensætningen af deres europaller for nyligt? Pillerne stammer jo fra restproduktionen fra deres savværk i Ribe ;)

Grunden til at pillerne falder i pris, skyldes at vinteren har været mild! Derudover så vi ikke et fald sidste sommer, da vinteren var hård i 12-13 og lagrene først er blevet fulde igen, hen over vinteren i år 13-14.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Stampemøllen.eu

Indlæg af Knaldperlen » 13 mar 2014 07:30

Jeg har bøvlet med slagger. De giver slagger og forbruget er ca 30% højere hvis jeg sammenligner med piller fra danish agro

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Stampemøllen.eu

Indlæg af Ugelvig » 13 mar 2014 08:20

Knaldperlen skrev:Jeg har bøvlet med slagger. De giver slagger og forbruget er ca 30% højere hvis jeg sammenligner med piller fra danish agro
Det er meget interessant, da Stampemølle er lavet af ren gran/fyr fra smuld og spåner fra savværket i Ribe. Det er en restproduktion fra blandt andet træpaller fra DTE, der ejer Stampemøllen.

Slagger er før nævnt i forbindelse med Stampemøllen træpiller. Jeg tror det skyldes deres relative hårdt presset pille. At der skal lidt mere luft til, for at få det hele brændt af fornuftigt. Det kan også være derfor, at du oplever så stort et mereforbrug.

Jeg har selv haft store problemer med deres 6 mm træpille i en pilleovn i stuen. Den kunne ikke få ild i Stampemøllen pillerne, da de var for hårdt presset. Ligeledes kunne den gå ud ved lav last, da den ikke kunne holde bålet igang med en lille potion af de hårde piller.

Hvad fyr har du?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Stampemøllen.eu

Indlæg af neonus » 13 mar 2014 10:55

jeg forsøgte *ALT* var kommet til at købe 12 tons af deres piller, så naturligvis vil man gøre alt for at få det til at brænde. Jeg prøvede ligeledes med mere luft - da det ikke hjalp prøvede jeg også at øge renseblæs. Jeg kom op på at det kunne køre i 2 dage, hvis renseblæs var på max. længere kørsel end to dage så lukkede herden fuldstændigt til.
Det er måske også forkert at kalde det slagger - det kan også være at rette betegnelse er "askekage". under alle omstændigheder lar der "lort" på risten


Besvar