Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fleggaard

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Tyskland
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler

Hvor mange Stjerner vil du give Fleggaard

5 (Bedst)
6
43%
4
3
21%
3
1
7%
2
2
14%
1 (Dårligst)
2
14%
 
Afgivne stemmer: 14

neist
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

Fleggaard

Indlæg af neist » 13 okt 2011 17:39

Har fyret med dem i 14 dage nu, gode korte piller 0,5-2cm som doserer fint, lugter godt af nåletræ. De brænder fint, ingen slagger, men jeg syntes askeudkommet er noget større end ved andre piller f.eks GP, asken er løs og nem at børste af ved rengøring af kedlen, ikke at jeg ser det som et problem, men syntes lige det skulle med..
GP som jeg nævner giver nogen kager som må fjerens dagligt på min 10Kw.
Er vældig godt tilfreds Viking.


svenbs
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 01 nov 2010 21:34
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5, 200
Areal: 116 + 77
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8751
Årligt forbrug: 7 tons
Geografisk sted: Gedved
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Fleggaard

Indlæg af svenbs » 13 okt 2011 19:51

Bestilte 4 paller viking piller ved Fleggaard den 19/9-2011 og fik en kvittering på bestillingen med oplysning om, at der ville gå 7 dage inden varerne var klar til afhentning.

Modtog en mail fra Fleggaard den 29. september 2011 at nu var pillerne klar til afhentning. Kontaktede Trapeetz den 30. september 2011 og meddelte at ordren var klar til afhentning hos Fleggaard.

Rykkede Trapeetz den 6. oktober 2011 for leverancen. De svarede at der havde været nogle problemer mellem Fleggaard og Trapeetz vedr. varerne.

Mail fra Fleggard den 8. oktober 2011 at varerne var klar om 7 dage. Meddelte dette til Trapeetz som ikke rigtig forstod noget.

Mail fra Fleggard den 13. oktober 2011 at der ville gå 7 dage inden varerne var klar til afhentning. Jeg har svaret Fleggard at jeg er utilfreds, og der står jeg så nu.

Det eneste der fungerede var betalingen til Trapeetz som skete den 29. september 2011. Det har han dog beklaget som værende en fejl.

Jeg er spændt på hvornår jeg får mine piller, heldigvis var jeg ikke helt nede med det svinder da i beholdningen.

Jeg går nok tilbage til Energi7.

Hilsen Sven

carstensloth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 23 feb 2008 09:08
Mit fyr: HG invent
Areal: 180
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Viborg

Fleggaard

Indlæg af carstensloth » 15 okt 2011 07:56

Jeg har bestilt 9 paller GP fra fleggaard i uge 35 med levering i uge 39. Dem har jeg så ikke set endnu. Jeg har hørt om ikke de kunne slå lidt af prisen eller noget da jeg nu skal køre og hente få sække af gangen da jeg jo ikke ved noget om hvornår de kommer. Men det ignorere de bare og siger at de jo nok kommer i næste uge, de siger at de 2 gange er blevet svigtet af deres leverandør men det kan jeg ikke bruge til så meget. Men det er trods alt en god pris 1500 + levering hvis de da kommer.

Carsten

svenbs
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 01 nov 2010 21:34
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5, 200
Areal: 116 + 77
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8751
Årligt forbrug: 7 tons
Geografisk sted: Gedved
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Fleggaard

Indlæg af svenbs » 19 okt 2011 16:53

Så lykkedes det endelig et få leveret de 4 paller træpiller som blev bestilt den 19. september 2011 og udsat mange gange.
Jeg har så fået leveret GP i stedet for de bestilte Viking. Jeg har betalt kr. 1395,00 pr. palle (+ lev.). Jeg kontaktede vognmanden for at være sikker på, at chaufføren ikke kom op at hænge på noget. Jeg fik det svar, at det som Fleggaard udleverede til kunden var det de læssede af.
Jeg orker ikke at takke Fleggaard.

Hilsen Sven

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Fleggaard

Indlæg af Jens » 19 okt 2011 17:30

Dejligt at høre at der stadig leveres træpiller.

Så er der måske håb endnu, - har bestilt 6 paller Viking den 17/9 og bestilte Tra Peetz Aps til transport den 18/9, - pillerne har været klar til afhentning siden den 29/9 - men der sker ikke meget andet end TraPeetz d 29/9 hævede betalingen for transporten.

Men hvordan fik du fat i vognmanden ???

Den eneste jeg kan komme i kontakt med ved Tra Peetz, er en pige på kontoret som ingenting ved, - har to gange fået et mobilnummer som jeg kunne sende en sms til, det gjorde jeg i fredags og igen her i formiddag, - men der er ingen respons.

Ringer jeg på nummeret stilles det tilbage til kontoret igen, - er sgu' lidt småtræt af at de har én til at passe telefonen, og hun så ikke har fået kørselsplanerne og dermed intet ved om leveringstidspunkt, - det virker på mig ufattelig amatøragtigt.

Jeg har intet at udsætte på Fleggaard (ikke endnu, ihvertfald), men skulle nok have valgt en anden transportør, - der er vel også grænser for hvor længe Fleggaard kan have det til at stå.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


svenbs
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 01 nov 2010 21:34
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5, 200
Areal: 116 + 77
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8751
Årligt forbrug: 7 tons
Geografisk sted: Gedved
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Fleggaard

Indlæg af svenbs » 19 okt 2011 18:55

Svar til Jens

Den bedste måde at komme i kontakt med Tra Peetz på, er via e-mail. Jeg tror problemet er, at Fleggaard af en eller anden årsag ikke kan skaffe de varer kunderne har bestilt. Jeg kan på deres hjemmeside se at de ikke længere har træpiller på programmet. De havde nok håbet på, at de kunne komme til at dominere hele pillemarkedet som de efterhånden dominerer grænsehandlen.

Mvh. Sven

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Fleggaard

Indlæg af Jens » 19 okt 2011 19:12

Ja, det er muligt at Fleggaard i nogle tilfælde har noget af skylden, men når de har pallerne klar til afhentning, - så kan jeg ikke se andet, end det er ved Tra Peetz det hænger.
Mener at de som minimum burde informere kunden, når deres max leveringstid overskrides.
Synes bolden ligger på deres halvdel, og det skulle være en normal del af kundepleje, - istedet for at jeg som kunde skal rykke for et svar omkring leveringstidspunkt, - og som jeg så ikke engang kan få.

Havde de nu blot svaret mig i sidste uge eller bare idag, så havde jeg jo ikke siddet her og brokket mig over dem.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Bubbii
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

Fleggaard

Indlæg af Bubbii » 19 okt 2011 20:54

Jeg har fået GP piller fra Fleggaard, bestilte pillerne og samtidig Trapeetz som transportør via linket på Fleggaards hjemmeside, indtastede ordrer nr. fra Fleggaard hos Trapeetz og så ordnede de selv resten, samme dag jeg fik mail fra Fleggaard om at mine piller nu var på lager og klar til afhentning, ringede chaufføren fra Trapeetz om aftenen med besked om at han kom med pillerne næste dag om formiddagen. Pillerne blev leveret som aftalt dagen efter, kørt ind i garagen og det hele - dejligt :great:
Fra jeg bestilte pillerne gik der næsten 4 uger før de blev leveret, i første mail fra Fleggard skrev de at de leverede inden 14 dage, jeg ringede til dem og fik at vide at der i stedet nok nærmere kom til at gå 4 uger inden levering pga. stor efterspørgsel :|
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Fleggaard

Indlæg af Jens » 21 okt 2011 14:43

Så har jeg sørme også fået leveret mine piller fra Fleggaard.
Den lange leveringstid skyldes åbenbart, at organiseringen af udleveringen medførte lange ventetider for vognmændene, samt at de nogle gange skulle læsse 3 forskellige steder, - således at de kunne spilde en hel formiddag på at få læsset.

Så synderen var åbenbart primært Fleggaard, undskyld til Trapeetz, kan godt se at det er umuligt at overholde leveringstider under sådanne forhold, - meen de kunne være bedre til at informere om dette.

Fleggaard er iøvrigt vist ved at omorganisere deres træpillesalg, med nye systemer for udlevering efter den 1. Det er muligvis derfor de har taget pillerne af deres hjemmeside, de afventer måske, at de får det nye system klar.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

php50
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29 aug 2011 16:55
Mit fyr: Passat c2 år.2000
Areal: 320
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5620
Årligt forbrug: 10-12t
Geografisk sted: Glamsbjerg.

Fleggaard

Indlæg af php50 » 21 okt 2011 18:40

Jojo ham Trapeetz yder god service.
Utroligt nogen kan leve af levere transport til den pris :great:


Besvar