Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fleggaard

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Tyskland
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler

Hvor mange Stjerner vil du give Fleggaard

5 (Bedst)
6
43%
4
3
21%
3
1
7%
2
2
14%
1 (Dårligst)
2
14%
 
Afgivne stemmer: 14

chen4885
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Fleggaard

Indlæg af chen4885 » 03 dec 2011 00:14

Var hos Fleggård forleden og ville lige tage 10 sække med i bagagerummet. De blev betalt i butikken, men skulle afhentes ude bagved. Da jeg kom derom, så jeg at de opbevarer deres træpiller under åben himmel , uden anden beskyttelse end de sørgelige rester af den wrap der var rundt om pillerne fra fabrikken. Flere af sækkene var ødelagte og der var også mange sække med ødelagte, opsvulmede piller, så jeg vil i hvert fald ikke anbefale, at købe piller i deres butik på Industriweg, men det er da godt at høre, at de håndterer store partier mere professionelt


pillebrænderen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 04 okt 2009 11:44
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 162
Brændsel: træpiller/arcon solvarme
Fremviser gerne i postnummer: 5631
Dagligt forbrug: 16-20
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Ebberup vestfyn

Fleggaard

Indlæg af pillebrænderen » 10 dec 2011 14:12

jeg bestilte 6 paller German pellets ved fleggård til 1499kr pr palle der var 14 dages levering men allerde 2 dage efter skrev de at mine piller var klar til afhentning jeg ringer til fleggård som siger at de har fået en masse piller og det er derfor jeg for nu.Jeg kan først få vognmanden til at hente ugen efter det var iorden .Jeg bruger pgj transport poul gaden jensen der er aldrig nogen problemmer hverken med at ringe ham op eller hvornår han kommer, han plejer at ringe dagenfør og vi aftaler tid og så ringer han en halvtime før han kommer . Har prøvet med trapeetz men lover og lover og ingen ting sker gider jeg ikke .German pellets er rigtig fine og brænder perfekt jeg har bruger omkring 6 sække mindre om ugen nu end med alle andre piller jeg har prøvet

HP Nord
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27 nov 2010 08:32

Fleggaard

Indlæg af HP Nord » 10 dec 2011 16:13

Hejsa alle i dette forum, jeg vil lige sige at fleggårds german Pellets bræder bare perfekt i min lille BIO18 brænder og hvad angår pris er der sku ikke mange andre der kan være med ,med hensyn til levering blev der sagt 14 dage det skred vist et par dage men jeg havde bestelt transport hos Fragtsjoppen i Ribe ved vognmand Lars Hansen - deres chaufør ringede aften inden og sagde han ville være hos mig om morgen men da var vi jo på arbejde ,fortalte jeg ham hvor han skulle læsse træpillerne af gerne uden for mine garageporte hvor de skulle ind , men til min over raskelse var de sku kørt ind hvor minne andre træpille stod,SE det er sku da service og det er ikke sidste gang jeg handler på denne måde, må alle her på siden have en god jul og godt nyt år

MVH HP Nord

Aarøe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23 nov 2010 23:13
Mit fyr: Scotte 16kW ver. 6.34, Blackstar S kedel
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: Kendes ikke endnu
Geografisk sted: Hinnerup

Fleggaard

Indlæg af Aarøe » 23 dec 2011 16:54

Jeg har netop fået leveret 7 paller German Pellets fra Fleggaard. De var på lager som lovet i shoppen, og jeg fik allerede dagen efter bestillingen en bekræftelse på at de var klar til afhentning.
Jeg bestilte fragten v. Trapeetz og det gik nemt og smertefrit med at få udvekslet informationer mellem dem og Fleggaard.
Dagen inden levering blev jeg ringet op at chaufføren der ville komme næste dag, og super service v. aflæsning de blev kørt lige ind i laden - helt perfekt.
Der var dog et par poser der var hul i og dem havde chaufføren set så der var et par erstatnings poser med.
Men ved lidt nærmere gennemgang var der 10 sække med nok huller i til at der var opsvulmede piller i.
Chaufføren kunne da også fortælle at de opbevarer pillerne under åben himmel, men at jeg bare skulle sende nogle billeder til dem.
Så det gjorde jeg dagen efter og samme dag fik jeg svar fra Fleggard at de ville kreditere de ødelagte poser.

Så alt i alt en fin oplevelse, men det kan kun blive til en 4'rer når de opbevarer pillerne i det fri.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Fleggaard

Indlæg af hensan » 29 aug 2012 09:13

Valgte Fleggaard som min leverandør for den kommende sæson og er ikke blevet skuffet.

Jeg kan se at der sidste år var lidt problemer med vandskadede piller fordi der blev opbevaret i det fri. Jeg kontaktede derfor Fleggaard før bestilling men dette problem var løst fra sidste år

Prisen var meget fair og på daværende tidspunkt den bedste på markedet og der er ingen ekstra gebyr for at betale med dankort. Det var før bestilling oplyst at piller ikke var på lager men der ville være 1 uges leveringstid - Det passede for efter 5 dage kom mail om at piller var klar til afhentning. Efter yderligere en dag blev pillerne leveret af Fragtshoppen selvom der blev sagt op til 2 ugers leveringstid.

Levering var med en ualmindelig flink chauffør der kørte pillerne helt ind på plads i mit brændeskur.

I forhold til sidste år og anden leverandør var der ikke "transport skader" på paller eller pille sække fra Fleegaard/Fragtshoppen. Det skal for god ordens skyld siges at sidste års leverandør kompenserede for skader men det er ulige nemmere at modtage en hel intakt palle komplet med wrap med piller end 2 halve paller sække løst stablet.

Det er ikke sidste gang jeg bestiller ved Fleegaard/Fragtshoppen.


Kenneth J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12 mar 2011 20:09
Mit fyr: Bio 18
Areal: 120
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Djursland

Fleggaard

Indlæg af Kenneth J » 30 sep 2012 22:02

Jeg bestilte piller før D. 27/8 5 paller og 2 pl kløvet træ.
D. 27/8 fik jeg en mail om at det ikke var på lager men ca. 3 dages lev tid.
Igår fik jeg mail nr 18 at mine vare ikke var på lager men at der var 3 dages leveringstid.
I nat løber jeg så tør for piller og må ud og købe for de kan kun oplyse at de endnu ikke er på lager.

Det er dybt useriøst at love 3 dages levering 18 gange og nu er der gået over en måned.
Jeg skal aldrig mere handle ved fleegaard ØV

lionx
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 29 mar 2011 21:08

Fleggaard

Indlæg af lionx » 18 okt 2012 18:10

hvad koster levering ? syntes ikke rigtig jeg kan finde noget på det.

Kenneth J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12 mar 2011 20:09
Mit fyr: Bio 18
Areal: 120
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Djursland

Fleggaard

Indlæg af Kenneth J » 18 okt 2012 19:13

Du skal selv bestille fragt ved en fragtmand. Det må fleggard ikke sørge for.
Jeg bestilte ved fragtshoppen der er et skema så man nemt kan se hvad det koster for hvor mange paller i ens leverings zone.

Jeg fik mine paller i sidste uge efter 25 mails med ny leverings dato og 1½ måneds venten.

/Kenneth

Stickybit
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19 jun 2015 02:24

Re: Fleggaard

Indlæg af Stickybit » 03 feb 2022 10:42

Hej alle

Jeg synes at døje med at hitte en vognmand der vil hente træpiller fra Fleggard - hvilket er lidt sært - for i min optik er en fragtopgave en fragtopgave, uanset hvor man henter varen.

Anyway .. nogen der ved hvilke vognmænd der vil hente træpiller hos Fleggard?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Re: Fleggaard

Indlæg af triumph » 03 feb 2022 12:26

Er det ikke noget med at se hvem pillemadsen bruger, og så ringe til dem ?


Besvar