Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PilleMadsen UG

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Tyskland
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give PilleMadsen UG

5 (Bedst)
78
93%
4
3
4%
3
1
1%
2
1
1%
1 (Dårligst)
1
1%
 
Afgivne stemmer: 84

pendec

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af pendec » 11 aug 2015 11:58

[tag]Lintz[/tag] Synes ikke du er helt fair, det er jo træpiller og ikke alle åbner og gennemgår sække når de modtages. F.eks mig selv.

De gange jeg har fundet sække med huller i og de trak fugt eller direkte modtagelig for regn, så gik min leverandør da ind og byttede sække ved næste levering uden at tvivle.

Skal man åbne sække og gennemgå den indenfor 14 dage, så er leverandøren ikke værd at handle med, da meget få sikkert gør dette, især pga. besværet og pladsmangel og hvorledes paller nu stilles ved ens hus, så de tages i brug som man skal bruge dem.

Så mon ikke, hvis dette er tilfældes, at det er godt at vide at hos forhandleren her, skal man altså tage alle sække af pallen og gennemgå for fejl, da det lyder til at de kun forholder sig til de 14 dage som er gældende ved fjernhandel. Og det er noget man må respektere når man handler sådan sted, og de nu følger loven punkt til prikke, og ikke forstår hvordan deres produkt bruges og f.eks 8 paller ikke gennemgås ved modtagelse hos størstedelen af modtagere som får træpiller på paller.

Det er jo også værd at bemærke at nogle sække ikke er til at se igennem, så hvordan skal et gennemsyn forsvares uden at ødelægge X antal ton poser fordi forhandleren kun vedstår sig de 14 dages returret som du henviser til i din kommentar.

Jeg ejer heldigvis heller ikke aktier i det pågældende firma eller har nogen andel eller aktiver der ;)


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af Lintz » 11 aug 2015 12:17

pendec skrev:[tag]Lintz[/tag] Synes ikke du er helt fair, det er jo træpiller og ikke alle åbner og gennemgår sække når de modtages. F.eks mig selv.

De gange jeg har fundet sække med huller i og de trak fugt eller direkte modtagelig for regn, så gik min leverandør da ind og byttede sække ved næste levering uden at tvivle.

Skal man åbne sække og gennemgå den indenfor 14 dage, så er leverandøren ikke værd at handle med, da meget få sikkert gør dette, især pga. besværet og pladsmangel og hvorledes paller nu stilles ved ens hus, så de tages i brug som man skal bruge dem.

Så mon ikke, hvis dette er tilfældes, at det er godt at vide at hos forhandleren her, skal man altså tage alle sække af pallen og gennemgå for fejl, da det lyder til at de kun forholder sig til de 14 dage som er gældende ved fjernhandel. Og det er noget man må respektere når man handler sådan sted, og de nu følger loven punkt til prikke, og ikke forstår hvordan deres produkt bruges og f.eks 8 paller ikke gennemgås ved modtagelse hos størstedelen af modtagere som får træpiller på paller.

Det er jo også værd at bemærke at nogle sække ikke er til at se igennem, så hvordan skal et gennemsyn forsvares uden at ødelægge X antal ton poser fordi forhandleren kun vedstår sig de 14 dages returret som du henviser til i din kommentar.

Jeg ejer heldigvis heller ikke aktier i det pågældende firma eller har nogen andel eller aktiver der ;)
Hej Pendec - Jeg henviser altså ikke til en 14 dages returret - Viste ikke lige det var sådan ved fjernhandel.

Bare det at det kan være lidt svært at komme 1 til 2 mdr efter lev. og sige at det er forhandlers problem at der er fugt i poserne - Intet andet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af pendec » 11 aug 2015 12:25

Lintz skrev:Hej Pendec - Jeg henviser altså ikke til en 14 dages returret - Viste ikke lige det var sådan ved fjernhandel.
Bare det at det kan være lidt svært at komme 1 til 2 mdr efter lev. og sige at det er forhandlers problem at der er fugt i poserne - Intet andet.
Jo, fjernhandel er baseret på hvor købekontrakten indgås og ikke hvor den afhentes/betales (har jeg fået bekræfter flere gange).

Så deres fragtmands løsning betyder, at der stadig er 14 dages fortrydelse ved levering og man selvf. selv betaler for fragten tilbage + evt. omkostninger ved modtagelse for forhandleren. Ved dog ikke om reklamation inkluderer sådanne sager omkring huller i poser eller fugt skader som køber ikke mener er hans fejl, og formodningsreglen er til købers fordel de første 6 måneder, og vil jo desværre give køber ret, hvis ikke sælger kan dokumentere sig ud af det.

Det var så lidt OffTopic ;)

Men vil du definere hans reklamation som indenfor 6 måneder og korrekt, så skal forhandleren her også behandle den som sådan. Er dog stadig i tvivl da fugt jo kan opstå på mange måder. Personligt har min oplevelser været klare huller ødelagt af lift når paller er sat på plads og plastik + sække ødelagt og de har jo så været beviset i sig selv og derfor ingen problemer i at bytte sækkene.

btw, har Pillemadsen så tænkt sig at forholde sig til tysk lov, så er reglerne vist kun værre, og derfor dårligere for sælger, desværre bare langhåret for køber at hitte igennem ;(

Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Givet likes: 2 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af haderslev1234 » 11 aug 2015 12:28

Jeg er helt enig og forhandleren er i sin gode ret til at afvise. Om det er leverandør eller fragtmand der har skylden er jo ligemeget. Jeg står mef bøvlet og tabet,

Hvem piller alle poserne af pallerne og checker ved levering. Det gør nok ingen, da det er et kæmpe arbejde. Her er det tillid der tæller og den er brudt..

Paller blev lev direkte i nyrenoveret garage med lukkede porte, ligesom så mange andre gange. Der er ingen fugt

john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af john_madsen » 11 aug 2015 14:41

jeg fik engang 24paller træpiller i bigbags hos Pillemadsen og der var samtlige 24 bigbags sejlende våde i de øverste 20-40cm af sækkene. Det viste sig at de havde stået udenfor hos dem, hvilket de burde kunne tåle, da der er en plastikpose ide i big bag'en. Uheldigvis var denne plastikpose ikke lukket i toppen.
Pillemadsen og jeg fandt en løsning vi begge var tilfredse med, selvom det var lidt en "loose-loose" situation for os begge ;-)
Jeg har også fået et læs hvor det nederste lag sække på pallerne var smadret, da vognmanden havde brugt en "høj hjulet" elhund i lastbilen og taget pallerne fra den brede side. Det havde så aflivet det nederste lag sække og en del af pallerne .....suk.....
Der fandt vi også en løsning vi begge var tilfredse med.
Jeg har ikke oplevet at pillemadsen var afvisende overfor at finde en løsning.

(-og jeg har heller ikke aktier og lign. i pillemadsen ;-)

Mvh John


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af Lintz » 11 aug 2015 14:46

Uanset hvad ville det være fint hvis forhandlerne ville skæve lidt til sider som denne.
Derved kunne de komme med evt. kommentarer til en evt. klage - Og selvfølgelig også modtage den ros som bliver dem tilgivet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Linnetvej
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 29 okt 2012 11:53
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af Linnetvej » 23 dec 2015 15:14

Så modtog jeg min første sending træpiller. Pillemadsen "tryllede" 4 paller frem fra lageret, selvom de egentlig var udsolgt. 2 arbejdsdage senere leverede en venlig og imødekommende chauffør fra Vognmand PGJ træpillerne præcis på aftalte sted i garagen. Topkarakter herfra til både Pillemadsen og Vognmand PGJ...

jancar
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 280
Tilmeldt: 25 okt 2012 20:24
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 273
Brændsel: Piller Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 5471
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Søndersø
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af jancar » 02 mar 2016 14:28

Kan da se at jeg skal have prøvet pillemadsen til næste sæson. Har pladsen til en sæsons piller, så kan vidst godt betale sig i forhold til den lokale leverandør.
Træ skulle have den samme brændværdi/kg,- så er det ikke bare at bestille deres Barlinek-piller?

Mvh Jan

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af Lintz » 02 mar 2016 14:35

jancar skrev:Kan da se at jeg skal have prøvet pillemadsen til næste sæson. Har pladsen til en sæsons piller, så kan vidst godt betale sig i forhold til den lokale leverandør.
Træ skulle have den samme brændværdi/kg,- så er det ikke bare at bestille deres Barlinek-piller?

Mvh Jan
Jeg har efterhånden handlet en del ved Pille Madsen og har intet at udsætte på firmaet. Barlinek kan du jo købe så mange steder. Mine erfaringer med pillen er gode.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: PilleMadsen UG

Indlæg af MortenW » 02 mar 2016 23:29

Hvis man reklamere over en træ pille hos Pillemadsen, sender han bare klagen videre til producenten, så kan du ellers selv slås med ham, hvilket ikke er rimeligt, når det er Pillemadsen som har solgt dig pillen.


Besvar