Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Energihuset GmbH

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Tyskland
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler

Hvor mange Stjerner vil du give Energihuset GmbH

5 (Bedst)
4
67%
4
0
Ingen stemmer
3
0
Ingen stemmer
2
0
Ingen stemmer
1 (Dårligst)
2
33%
 
Afgivne stemmer: 6

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Energihuset GmbH

Indlæg af Ulrik » 03 aug 2011 08:58

Energihuset GmbH
www.energihusetshop.dk

Har du handlet med Energihuset GmbH? Lad os finde ud af hvordan denne forhandler er at handle træpiller med.
Lad os derfor høre brugernes erfaringer med Energihuset GmbH.

Ved at dele vores erfaringer med Energihuset GmbH, kan vi gøre valget af træpille forhandler mere overskuelig for forbrugerene.
Skriv et indlæg her om Energihuset GmbH og/eller giv din stemme i ovenstående rating af disse træpiller.
(Du kan løbende ændre din rating)

Send evt. mig en PB hvis du kender til en træpille forhandler som vi ikke har med i dette forum.
MvH Ulrik©


wiking1616
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20 sep 2011 21:35
Mit fyr: Black star kedel/Scotte brænder
Areal: 131
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6240
Årligt forbrug: 6-7 Ton
Geografisk sted: Løgumkloster/Syddanmark

Energihuset GmbH

Indlæg af wiking1616 » 05 okt 2011 06:16

Har købt træpiller hos Energihuset de sidste 2 år. Ringer og bestiller træpiller og vognmand og så kommer pillerne i løbet af 3-8 arbejdsdage. Har prøvet at købe Greenwood ( 6 paller) Prøvede dem lidt i foråret og de var rigtig gode Ingen slagger og meget meget lidt smuld. De er rigtig flinke hos Energihuset. Og så kommer regningen først når det er leveret.

quarkdk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27 sep 2010 14:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: MGM Comfort 15
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Modtaget likes: 2 gange

Energihuset GmbH

Indlæg af quarkdk » 04 nov 2011 14:33

Har købt træpiller hos Energihuset.de.Fin service og levering til den aftalte tid. Har købt greenwood de ser fine ud og næsten ingen smuller så der handler jeg igen

rannugrannug
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 mar 2013 22:32

Energihuset GmbH

Indlæg af rannugrannug » 12 mar 2013 23:15

Jeg har købt 6 tårne askebrænde hos Energihuset GmbH (www.energihuset.de). I.flg firmaets hjemmeside indeholder hvert tårn ca. 2,1 m3 brænde.
Efter at have stablet brændet i mit brændeskur, undrede jeg mig over at det ikke fyldte mere og målte efterfølgende de tomme tårne. Resultatet er at tårnene kun indeholder ca. 1,55 m3 stablet brænde.
Efter flere mails frem og tilbage med Energihuset, indrømmer de at tårnene ikke indeholder den mængde der annonceres med, men de er ikke villige til at reducere prisen og truer med inkasso hvis ikke deet fulde beløb betales.
Energihuset har tilbudt at jeg kan levere brændet tilbage for egen regning. Jeg har allerede betalt et transportfirma over 800 DKK for at få det fragtet til min bopæl, så det vil betyde at jeg ender med at have et tab på næsten 2000,- kr samt have brugt en masse tid på at stable brænde.
Der har været kørt en lignende sag for nogen tid siden hvor Silvan blev dømt til at tilbagebetale et beløb svarende til den manglende mængde træ til kunderne.
Dette har jeg gjort Energihuset opmærksom på, men de er tilsyneladende ligeglade og har ikke ændret på mængdeangivelsen på deres hjemmeside. De fortsætter således med at snyde kunderne.
Min advarsel - KØB IKKE BRÆNDE HOS ENERGIHUSET GmbH - du bliver snydt.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Energihuset GmbH

Indlæg af Ulrik » 13 mar 2013 06:52

Du skal sende dem en indsigelse hvor du forklarer hvorfor du ikke vil betale.
Så skal sagen for rettet og den vil de højst sandsynligt tabe da de ikke har leveret den fulde mængde.
MvH Ulrik©


Pillempusher 1983
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 nov 2014 17:48

Energihuset GmbH

Indlæg af Pillempusher 1983 » 15 nov 2014 18:01

Jeg ved godt at dette er et meget gammelt indlæg men jeg har lidt insider viden i denne sag, og jeg vil gerne svare Ulrik.
1. En klar regel for at indbringe sagen for retten er jo at man skal vise en kvittering for at man har betalt de varer man med l... og latin har fået leveret, hvis man gør det kunne det jo tænkes at der var nogen der gad tage sig af dette problem.

Jeg ved da godt at dette indlæg sikkert bliver slettet, men man skal for pokker vel betale sine varer før man kan klage eller ?????

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Energihuset GmbH

Indlæg af Landlyst » 15 nov 2014 19:21

Pillempusher 1983 skrev:Jeg ved godt at dette er et meget gammelt indlæg men jeg har lidt insider viden i denne sag, og jeg vil gerne svare Ulrik.
1. En klar regel for at indbringe sagen for retten er jo at man skal vise en kvittering for at man har betalt de varer man med l... og latin har fået leveret, hvis man gør det kunne det jo tænkes at der var nogen der gad tage sig af dette problem.

Jeg ved da godt at dette indlæg sikkert bliver slettet, men man skal for pokker vel betale sine varer før man kan klage eller ?????
Øh, hvorfor skal han betale for en vare der kun delvis er leveret? :shock:

Hvis du har indsiderviden så kan du måske også forklare hvorfor at der ikke er leveret den mængde som er aftalt?

Hvis jeg ringer til en vognmand og bestiller 15m3 sand og han så kun levere 10m3, skal jeg så betale for 15m3???? :shock:

Jeg ville hvis det var mig have betalt MAX, absolut MAX, det som vare til det der er leveret!

pendec

Energihuset GmbH

Indlæg af pendec » 15 nov 2014 19:46

Ser på deres side og læser "familie" teksten, så er det jo heller ikke særligt pro. kørt. Og de har ikke efter de her indlæg sidst var skrevet her, fundet ud af om man køber 1 gram, 1 kilo eller andet hos dem når man køber træpiller, som de så heller ikke har ret mange af.

Ville aldrig røre så dårlig præsenteret en sælger, der er IT wbsider som lukkes på ringere grundlag, så overraskende de har overlevet.

Pillempusher 1983
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 nov 2014 17:48

Energihuset GmbH

Indlæg af Pillempusher 1983 » 16 nov 2014 13:09

Jeg ville hvis det var mig have betalt MAX, absolut MAX, det som vare til det der er leveret!

Dette ville nok være en god ide at gøre , eller bare et aconto beløb

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Energihuset GmbH

Indlæg af Landlyst » 16 nov 2014 14:52

Pillempusher 1983 skrev:Jeg ville hvis det var mig have betalt MAX, absolut MAX, det som vare til det der er leveret!

Dette ville nok være en god ide at gøre , eller bare et aconto beløb
Men det virker ikke just som om at det så er dette i har bedt ham om at gøre? I har sagt han skal betale det hele eller levere tilbage for egen regning... ?? Virker ikke særligt reelt...


Besvar