Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mit lækre fyrrum.....

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: mit lækre fyrrum.....

Indlæg af Bigfoot » 22 mar 2011 18:54

sjovt du også har oplevet de problemer med en ESBE shunt... det var nøjagtig det samme som min gjorde, og jeg droppede skidtet til sidst, til fordel for en almindelig kuglehane.
Det virker bare nu her ved mig....

men flot anlæg du holder dig.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: mit lækre fyrrum.....

Indlæg af leo-pol » 22 mar 2011 19:44

jov tak....
men den med kuglehanen er jo bare ikke helt gangbar når jeg har akku-tank hvor retuer til kedel varier fra 30g til 90g....
så skal jeg vel rende og ændre på den hele tiden når jeg fyere med brænde...
men den første jeg hade virkede sku fint sidste fyringssesong men så blev den gal her i december hvor det var mest koldt...
sendte fruen ned og byttede den og ingen problemer i det... men den nye shuntede slet ikke og kørte bare fuld skrue på den varme så jeg stort set ikke fik noget varme videre...
dagen efter ræsede jeg hjem fra arbejdte og pillede den... ræsede videre og nået lige at få den byttede inden lukketid.... hjem og monter den nye igen..... og det virkede fint indtil min kedel var nået 80g..... så faldte den til 50g i shunten...
SATANS......
så fandt jeg ud af at jo mer jeg løsnede den messeing skrue i bunden uden at den bliver u-tæt...jo mer åbnede den for den varme side... så nu ligger den og pendler mellem 55g og 60g.... og jeg er så træt af den.... så jeg har ikke gidet at køre ned for at bytte den igen.....
jeg har sågar skiftet den kontraventil jeg har lige inden ESBE`n på den kolde side da jeg regnede med at den var defekt og der så var for meget tryk mod ESBEn... men nej det hjalp ikke......
mvh leo-pol

Besvar