Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

leo-pol`s kommende fyrrum

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: leo-pol`s kommende fyrrum

Indlæg af leo-pol » 02 dec 2009 01:18

mange tak... det er dejligt at få lidt bekræftiglse på at det man går og laver, ikke kun er en selv der syntes at det er okay.... :D :D


andersen2009 skrev:Hvor er det et fedt projekt du er gået igeng med.... Kan især godt lide din terasse og bindingsværket på din gavl, ser vildt godt ud og jeg ved hvor svært det er :roll: Har lige lavet en tilbygning i bindingsværk og egetræ er ikke S.... nemt at arbejde i ..!!!
nu ved jeg godt at det er et indlæg omkring fyrrum...... men jeg kan ikke lige lade være, nu hvor mit bindingsværk og terresse bliver rost....syntes også selv at det er blevet rigtigt pænt....så jeg håber at det er okay.....!!

mvh leo-pol
Vedhæftede filer
13082009312.jpg
vinduet er 2,25m bred og vejer som et ondt år.... så der måtte den gamle truck sku lige startes op til hjælp... vi var 4 til at slæbe det så jeg vil tro at det vejer tæt på 200kg... det var fanneme ikke sjovt
27082009341.jpg
vinduet var nyt og kostet gratis så jeg kunne bare ikke lade være med at skulle have det op....
i starten syntes jeg at det så lidt dumt og firekantet ud.. men da jeg var færdig med indækningen og div stern bræder syntes jeg at det ser fedt ud.... det har jeg ikke lige pt noget billed af efter det er helt færdigt...
den hvide væg er ind til badet og bliver væltet til sommer da det er det eneste gulv i huset vi mangler så kan jeg grave det med maskine gennem vægen.... det er derfor at den ikke er lavet....
faven på bindingsværket og fælterne skal af igen så træet får samme fave som omme på terressen...
20092008311-lille.jpg
31052008170.jpg
der var engang.. dette er så "før" billed af gavlen hvor terressen er nu.. alr bindingsværk er nyt..


Brugeravatar
andersen2009
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 30 aug 2009 18:08
Mit fyr: Roca kedel
Areal: 166
Brændsel: træpiller, korn og 135 rør-solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 5874
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: 5874 Hesselager

Re: leo-pol`s kommende fyrrum

Indlæg af andersen2009 » 02 dec 2009 06:52

må man være så flabet at spørge.... Hvad har du givet for dit bindingsværk..??
Jeg var selv super heldig at finde det til 100,- plus moms pr meter for 5"x6", men ved at der nogle fuldstændig vilde priser rundt omkring.!

Kenneth

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: leo-pol`s kommende fyrrum

Indlæg af leo-pol » 02 dec 2009 14:27

andersen2009 skrev:må man være så flabet at spørge.... Hvad har du givet for dit bindingsværk..??
Jeg var selv super heldig at finde det til 100,- plus moms pr meter for 5"x6", men ved at der nogle fuldstændig vilde priser rundt omkring.!

Kenneth

det må du da gerne....!!
vi plejer at købe fra to forskellige personer....
den ene er ikke så skide pålidelig med leverings sid... den ene gang gik der 3md efter aftalt tid... og den anden gang kun en uge.. men tilgængæld er prisen lige omkring en hund pr meter... lige meget om det er hjørne (15x15cm) eller midter 12,5x15cm..... og det er selvfølig med moms og regningen skrevet i en spand vand.... :great:

den anden er tilgængæld meget pålidelig.... han ringer gerne flere gange efter bestillingen for at være sikker på at jeg har husket at tage højdte for dit eller dat.... og så ringer han gerne et par dage før og siger at det er klar og at jeg bare kan komme når jeg har tid.... han er lidt dyrere... mener at det er noget med 120kr for (12,5x15) og 130kr for (15x15cm) og så siger han at moms står du selv for...ik mester...... icon_cheesygrin.gif :great: :great:
men tilgængæld går han ikke så meget op i at skære længterne så de passer.... selvfølig er de lange nok... men hvis jeg har bestilt en vandret på 80cm, og den han lige hade er 150cm.... så får jeg bare den og betaler kun for de 80cm.
det giver en hel del til fyret og flere gange har vi kunne skære to vandrette hvor vi kun har betalt for en.... det er fedt nok...
så vi bestiller og betaler lige de mål vi skal bruge ..... også skæve mål....
og så vil han ikke have flere kunder da han ikke mener at han kan følge med hvis han får fler...
så det var kun fordi at vi blev brændt af fra ham den anden at vi fik lov til at blive kunde hos ham her af sympati...
han mente at han hade kunder nok...
så det var jo fedt nok

mvh leo-pol

tborowiec
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 05 okt 2010 21:08
Mit fyr: R-15
Areal: 350kvm
Brændsel: korn-træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Dagligt forbrug: 20-60kg
Geografisk sted: præstø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: leo-pol`s kommende fyrrum

Indlæg af tborowiec » 02 jan 2011 19:45

Fedt projekt.!! og virkelig flot må man sige... Det må siges at være en gennemgribende renovation. Sejt med gulvarmen.
Var det meget svært at grave ekstra ned i niveau ?? tænker her på at støbe ekstra sokkel. uden at huset falder sammen..

Jeg skal selv samme tur en gang.. så meget rart med et par fif ;)

vh thomas

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: leo-pol`s kommende fyrrum

Indlæg af leo-pol » 22 mar 2011 17:16

hey thommas... hade ikke lige set dig...
men her var det ikke det store problem....
faktisk har jeg gjort det samme i køkkenet...
der har jeg sænket gulvet så meget at jeg gravede nok 50cm ud..... og isolerede og så støbte.....
så rev jeg et par meter af vægen ned og hev kampstenene op og derefter støbte en ny sokkel med plader op af den nye indervæg så soklen er kommet 20cm over gulv.....
jeg hade da godt nok nogle understøtter på hist og pist men det kan sakkens lade sig gøre....


Besvar