Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fyrrum fra bunden af - REKA HKRST20-FSK750

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Fyrrum fra bunden af - REKA HKRST20-FSK750

Indlæg af timkenneth » 28 okt 2014 10:06

tillykke med et godt fy-valg Niclas. har du en montør til at klare "basis" indstillinger for dig? der skal kæles lidt for indstillinger i styringen, ellers kan man godt få en dårlig start.

jeg forelagde i sin tid skorstensfejer, at jeg på ingen måde havde tiltænkt mig, at min primære brændselskilde skulle være træpiller, som fyret var godkendt efter.
til det svarede han kort; så længe den brænder rent...


Niclas
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 22 jun 2014 22:26
Mit fyr: REKA HKRST20-FKS750
Areal: 250
Brændsel: Alt der kan fyldes i.
Fremviser gerne i postnummer: 4913

Fyrrum fra bunden af - REKA HKRST20-FSK750

Indlæg af Niclas » 30 okt 2014 12:12

Det er dejligt at læse, at der er flere som mener at skorstensfejeren er ligeglad med hvad der kommer gennem sneglen. Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvordan den brænder de forskellige ting af, og hvor stor en besparelse jeg opnår på den årlige varmeudgift.

Jeg har købt fyret igennem en forhandler, og han ordner alt omkring tilslutning og opstart af fyret. Der er hvertfald sat en "stor" portion penge til arbejdslønnen på det samlede tilbud, så forventer at det køre når han forlader fyrrummet. icon_cheesygrin.gif

jeg har fået lagt de 15 meter præisolerede varmeslange ned i jorden og trukket den under grunden. Det skal lige siges, at det er VIRKELIG svært at arbejde med, og når det skal igennem et lille hul i en dybde af 1 meter, så er det ikke så nemt!!

I morgen går jeg i gang med at mure fyrrummet op, med lidt hjælpe fra svigerfar. Jeg glæder mig simpelthen, som et barn gør til jul, til at det er færdigt og det køre :P
REKA HKRST20-FKS750 på vestlolland opvarmer 250 m2, i fremtiden også havestue og garage.
Fyrer med kornafrens og affald fra morgenmadsproduktion...

Besvar