Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
nemocharley

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af nemocharley » 19 dec 2012 09:45

Tillykke med fyret :great:

Jeg er grøn af misundelse :D

Jeg bor også i Himmerland på 120m2 og har også kig på Cpi12. Planen er at pensionere den gamle Salamander kedel til sommer. Jeg er meget spændt på at se, hvad dit pilleforbrug bliver - da det måske kan give mig lidt at sigte efter.


danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af danni-nielsen » 19 dec 2012 10:37

Hej og tillykke med dyret den bliver du rigtig glad for :) mht. Til træpillerne så behøver du ikke købe de dyre piller uden smuld de er mere beregnet til pillefyr der ikke sådan tåler smuld.

Mht. Lambdasonden så kan den fåes ved pavitronic til billige penge køb en hjem og have på lager for sådan en plejer og gåtil den dag hvor man mindst venter det. De plejer og holde et par år til mit brug, men har altid en til og ligge :)

min køre pt. på en blanding af korn- rapsafrens og en sjat af de alderbilligst træpiller jeg kunne finde, har også prøvet skivflis(pas på skimmelsvampe) fuglefrø,svine foder fiske foder hunde og katte mad, marengs bunde, kaffe, høvlspåner peppernødder :D
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)

nemocharley

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af nemocharley » 11 jan 2013 16:10

Jeg er nysgerrig. Hvor mange piller har du brugt?

Morten o
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 22 nov 2012 20:51
Mit fyr: Twinheat cpi 12
Areal: ca. 140
Brændsel: Træpiller pt.
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: 30-40 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 9240 Nibe

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af Morten o » 11 jan 2013 17:02

nemocharley skrev:Jeg er nysgerrig. Hvor mange piller har du brugt?
Jeg har ca. brugt 1100 kg, siden jeg fik det monteret. -Vandet har så også været tømt 2 gange siden, da jeg lige skulle have lavet noget radiator og noget :)

Men jeg syntes selv stadig at det er meget, men jeg mangler også at få isoleret ordentligt nogle steder, og akkumuleringstanken i kælderen er stadig koblet til, så den varmeer jo kælderen op også. -så jeg har lidt arbejde foran mig endnu :)

nemocharley

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af nemocharley » 11 jan 2013 18:57

Morten o skrev:
Jeg har ca. brugt 1100 kg, siden jeg fik det monteret. -Vandet har så også været tømt 2 gange siden, da jeg lige skulle have lavet noget radiator og noget :)

Men jeg syntes selv stadig at det er meget, men jeg mangler også at få isoleret ordentligt nogle steder, og akkumuleringstanken i kælderen er stadig koblet til, så den varmeer jo kælderen op også. -så jeg har lidt arbejde foran mig endnu :)
new2 Kender det, vi mangler lige sidste hug herhjemme, før det er slut med de store renoveringer. Hvordan er dit hus´ isoleringsstandard ellers?


Morten o
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 22 nov 2012 20:51
Mit fyr: Twinheat cpi 12
Areal: ca. 140
Brændsel: Træpiller pt.
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: 30-40 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 9240 Nibe

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af Morten o » 11 jan 2013 19:45

nemocharley skrev:
new2 Kender det, vi mangler lige sidste hug herhjemme, før det er slut med de store renoveringer. Hvordan er dit hus´ isoleringsstandard ellers?
Ikke den aller bedste. Ydermurene er godtnok hulmursisoleret med flamingo kugler. Men enkelte mure skal jeg have efterisoleret, og så skal der lidt mere på loft og skunk og sådan. Og en enkelt dør der skal skiftes. Så det kan sagtens blive bedre :great:

nemocharley

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af nemocharley » 11 jan 2013 20:07

Morten o skrev:
Ikke den aller bedste. Ydermurene er godtnok hulmursisoleret med flamingo kugler. Men enkelte mure skal jeg have efterisoleret, og så skal der lidt mere på loft og skunk og sådan. Og en enkelt dør der skal skiftes. Så det kan sagtens blive bedre :great:
Ja og så er det jo en balance....bliver huset for godt isoleret, så bliver fyret for lille... - Herhjemme er døre og de fleste vinduer skiftet, 30-40cm på loft, hulmurs isoleret og gulvarme, som bliver udvidet med ca 25m2 ved den sidste ombygning. Pøjpøj med arbejdet. :)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af Landlyst » 13 jan 2013 22:27

nemocharley skrev:
Ja og så er det jo en balance....bliver huset for godt isoleret, så bliver fyret for lille... - Herhjemme er døre og de fleste vinduer skiftet, 30-40cm på loft, hulmurs isoleret og gulvarme, som bliver udvidet med ca 25m2 ved den sidste ombygning. Pøjpøj med arbejdet. :)

Arh... mon ikke det er modsat... icon_cheesygrin.gif

nemocharley

Varme på gården (Twinheat cpi 12) (Billedtung)

Indlæg af nemocharley » 13 jan 2013 23:29

hahahaha :abe: jo


Besvar