MGM Comfort

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

MGM Comfort

Indlæg af Klaus »

Det eneste jeg har pillet ved de sidste 2 uger er at jeg har indstillet uret til vintertid og givet et ryk i håndtaget til renseren, den starter troligt 2 gange om dagen.. Det er faktisk lidt kedeligt icon_cheesygrin.gif
Jeg forventer jeg skal have lavet hul i væggen så jeg kan komme til forsiden af fyret inden 1 ton piller er afbrændt så jeg kan se om den snart skal have tømt aske.
Røg temperaturen har jeg set helt oppe på 108grader ved en ydelse på 15KW, ved 2KW hvor den står mest er den 70-80 grader så den udnytter fint selvom jeg kun gider rykke i håndtaget hver anden uge icon_cheesygrin.gif
Min far var var på besøg sidste søndag og hans reaktion var: Hwa.... kører æeen??? Den er jo helt tyst tilforhold af hans gamle Baxi hvor relæerene og blæseren støjer en del.
Men tag ud og kik på de forskellige modeller, jeg valgte netop denne fordi den ikke "bare" er en "sammenbygget pillebrænder" i en pæn kasse ala oliefyr, men en bygget enhed ala Biotech/Biolyt. Blot i en simpel budget udgave. Vil du have samme komfort som Biotech og Biolyt skal du have lux udgaven.
Jeg vil da også lige fremhæve rensning af brænderen som et vigtigt punkt, jeg gør jo intet for at vedligeholde denne, den passer helt sig selv og er standard ved køb, ikke ekstraudstyr eller skal smøres hver anden uge.
Kom og kik når du har været ude og kikke på andre også.. Om et par uger kan du komme her og vi har måske mulighed for at gå gennem en dør i stedet for at kravle over fyret for at kikke på det.

Udlejer
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 jun 2011 23:45
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 216
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5700

MGM Comfort

Indlæg af Udlejer »

Hej Califo. Jeg har haft MGM Comfort i 7 mdr. og fyret kører helt uden problemer. Fyld piller på og tøm aske for hver 500 kg piller. Vil gerne købe MGM Comfort igen. Kontakt evt. MGM der sikkert gerne henviser til en hvor du kan se fyret i drift. Hilsen Udlejer (Fyn)
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

MGM Comfort

Indlæg af Klaus »

Har fyldt piller på WEEE :wave:
Califo
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 okt 2012 23:31

MGM Comfort

Indlæg af Califo »

Hej igen. Tak for svarene.
Jeg vil lige starte med at sige det er en person i familien som skal ha´nyt fyr ! ...sådan lige for forståelsens skyld :great:

Vi har været ude at se en Comfort LUX, men den er jo 50% større på begge ledder !!
og tilsyneladende kan pillebeholderen heller ikke flyttes om på venstre side hvilket er lidt upraktisk for ham,
og røgrørene med spiralerne i, bekymrede ham også når den er så høj, i tilfælde af at de skulle kokse til
( hvilket jeg i øvrigt ikke ved, om det overhovedet er muligt ? ) så det gik han lidt kold på :cry:

Og så er der jo det med garanti i den her branche hvor firmaer åbner og lukker nærmest på stribe :x
(selv om vi da kun har hørt at leverandøren har et godt ry) men eks.vis om 5 år ...hvor skaffer man så en ny styring til et Tyrkisk fyr ? de mekaniske dele kan man jo nok lidt lettere finde en løsning på.

Men bortset fra det :) så er Herden, og rensningen af denne, tilsyneladende genial :great: og den så jo ud til at brænde utrolig godt og det virker som om at I alle ( desværre kun en 3-4 stykker :( )synes den er meget lidt følsom over for udsving i brændsels kvalitet og bare kører og kører.
Det samme kan man jo ikke just sige om mange af de andre mærker, men her er sammenlignings grundlaget jo unægtelig også noget større, og der kan der jo trods alt også findes en 3-4 stykker som kører ordentlig :wink:

Jeg sidder og funderer over om det er princippet med røgsuger i stedet for luftblæser,
der måske gør det lettere at styre luft/ilt mængden ??

Mvh. Califo
Califo
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 okt 2012 23:31

MGM Comfort

Indlæg af Califo »

Hej igen.
Jeg faldt lige over dette indlæg, det giver jo unægtelig stof til eftertanke !!

Forum ‹ Stokerfyr, Pillefyr & Fastbrændsel ‹ Stokerfyr ‹ Benekov Stoker
Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Hvis der er nogen af jer der ved hvordan man ændrer ovenstående til et link, så er i velkommen til at gøre det.

Dette er bestemt ikke for at genere dig Klaus som vist startede denne tråd,
da jeg selv synes det ligner et godt fyr, men synes det bør med i ens overvejelser om fyret :roll:

mvh Califo

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

MGM Comfort

Indlæg af Klaus »

Califo » 09 Nov 2012, 20:14 skrev:Hej igen.
Jeg faldt lige over dette indlæg, det giver jo unægtelig stof til eftertanke !!

Forum ‹ Stokerfyr, Pillefyr & Fastbrændsel ‹ Stokerfyr ‹ Benekov Stoker
Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Hvis der er nogen af jer der ved hvordan man ændrer ovenstående til et link, så er i velkommen til at gøre det.

Dette er bestemt ikke for at genere dig Klaus som vist startede denne tråd,
da jeg selv synes det ligner et godt fyr, men synes det bør med i ens overvejelser om fyret :roll:

mvh Califo
Det forstår jeg ikke lige hvorfor det har relevans??? Manden (Karsten) har jo ikke noget med firmaet at gøre, han er blot ansat som tekniker.
Vi er i hver fald ude på et skråplan hvis alle firmaer der har mennesker ansat der har været konkurs, kørt for stærkt i bil, blevet fyret, eller ikke overholdt rygeloven er nogle skurke icon_cheesygrin.gif
Men er produktet godt går der jo lige nøjagtigt 0,5 sek og der er en ny importør, der var faktisk flere der var lune på Benekov. MGM er er godt produkt :great:
Jeg tror faktisk flere af de firmaejere der lige pt. bliver skrevet om her på forum har været konkurs før..
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

MGM Comfort

Indlæg af Klaus »

Califo » 09 Nov 2012, 18:47 skrev:Hej igen. Tak for svarene.
Jeg vil lige starte med at sige det er en person i familien som skal ha´nyt fyr ! ...sådan lige for forståelsens skyld :great:

Vi har været ude at se en Comfort LUX, men den er jo 50% større på begge ledder !!
og tilsyneladende kan pillebeholderen heller ikke flyttes om på venstre side hvilket er lidt upraktisk for ham,
og røgrørene med spiralerne i, bekymrede ham også når den er så høj, i tilfælde af at de skulle kokse til
( hvilket jeg i øvrigt ikke ved, om det overhovedet er muligt ? ) så det gik han lidt kold på :cry:

Og så er der jo det med garanti i den her branche hvor firmaer åbner og lukker nærmest på stribe :x
(selv om vi da kun har hørt at leverandøren har et godt ry) men eks.vis om 5 år ...hvor skaffer man så en ny styring til et Tyrkisk fyr ? de mekaniske dele kan man jo nok lidt lettere finde en løsning på.

Men bortset fra det :) så er Herden, og rensningen af denne, tilsyneladende genial :great: og den så jo ud til at brænde utrolig godt og det virker som om at I alle ( desværre kun en 3-4 stykker :( )synes den er meget lidt følsom over for udsving i brændsels kvalitet og bare kører og kører.
Det samme kan man jo ikke just sige om mange af de andre mærker, men her er sammenlignings grundlaget jo unægtelig også noget større, og der kan der jo trods alt også findes en 3-4 stykker som kører ordentlig :wink:

Jeg sidder og funderer over om det er princippet med røgsuger i stedet for luftblæser,
der måske gør det lettere at styre luft/ilt mængden ??

Mvh. Califo
Jeg har ikke hørt om nogle der har haft problemer med koks i spiralerne, hvilket kommer af dårlig forbrænding. Ej heller andre mærker der er bygget op på samme måde.
En styring til et tyrkisk fyr hvis og hvis, der ringer du jo bare til fx. hedestoker.dk: http://www.hedestoker.dk/shop/category.asp?id=24
En relativ simpel stoker styring er på ingen måde en kompliceret ting, men det vil nok lige tage en weekend og et par kander kaffe at få det til at køre som den orginale. icon_cheesygrin.gif
Røgsugeren er også dejlig stille, men hvorfor det er om om det er bedre ved jeg ikke.
Sladderen siger flamme skulle værer mere rolig og mindre påvirkelig overfor smuld og svingene pillekvalitet, det er jo tit smuld og pillekvalitet der er sætter begrænsningen for pillebrændere. Og er der smuld vil der med en pillebrænder med blæser være "stjernekastere" som er smuld med ild i der ikke bliver ordentligt forbrændt da de ryger ud af forbrændingszonen du kan se dem her: http://www.youtube.com/watch?v=m09W22UR ... re=related ved godt det næsten intet har at sige, men derfor :great:
Ring til MGM og få nogle flere referencer, der kører da flere hundrede fyr i DK og du skal være velkommen.
P.S kan høre fyret trolig er startet og tøffer afsted lige pt... :great:
nimbus
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 feb 2012 19:00

MGM Comfort

Indlæg af nimbus »

Hej Klaus.
Er det muligt at komme i telefonisk kontakt med dig?
- Jeg har et pillefyr magen til dit, men bruger ca. 20 kg om dagen :(

Venlig hilsen
Kai.

Mail : Awaage@live.dk
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

MGM Comfort

Indlæg af Ulrik »

nimbus » 11 Nov 2012, 14:59 skrev:Hej Klaus.
Er det muligt at komme i telefonisk kontakt med dig?
- Jeg har et pillefyr magen til dit, men bruger ca. 20 kg om dagen :(

Venlig hilsen
Kai.

Mail : Awaage@live.dk
Hejsa,
Nu er jeg ikke Klaus :)
Men prøv da at oprette et spørgsmål her: viewforum.php?f=96
Så er der mange flere der har mulighed for at hjælpe.
Yderligere slipper Klaus for at yde personlig support ;)
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

MGM Comfort

Indlæg af Klaus »

nimbus » 11 Nov 2012, 14:59 skrev:Hej Klaus.
Er det muligt at komme i telefonisk kontakt med dig?
- Jeg har et pillefyr magen til dit, men bruger ca. 20 kg om dagen :(

Venlig hilsen
Kai.

Mail : Awaage@live.dk
20 kg er nu ikke meget hvis fyret kører hele dagen, men har du kun 2X1,5 times drift er det ret meget..

Besvar