Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken mikro-inverter er mere egnet?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Matcher
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 apr 2023 09:30

Hvilken mikro-inverter er mere egnet?

Indlæg af Matcher » 02 aug 2023 08:28

Hej alle sammen, jeg har et spørgsmål og vil gerne høre jeres mening. Jeg leder efter en mikro-inverter til brug i et altan solcelleanlæg, systemstørrelsen er omkring 800W.

Jeg ledte efter produkter fra nogle store navneproducenter, jeg synes, Enphases IQ7A-model og apsystems DS3D-model er gode. Men DS3D af apsystemer ser ud til at være velegnet til strømsystemet på 1800W, hvilket er meget højere end effekten af ​​solcelleanlægget på den altan, jeg planlagde. Vil dette påvirke noget?

Derudover fik jeg for nylig information om, at mærket af fotovoltaiske paneler, jeg købte, for nylig lancerede et nyt altan-fotovoltaisk produkt ved hjælp af mikro-invertere. Det skete, at jeg lagde mærke til mærket under min søgning, og den PV-panelmodel, jeg planlægger at bruge til PV-systemet, er nogenlunde den samme model som den i det nye produkt. Så jeg vil også gerne vide om HMS-400-1A model mikro inverter.

Er der nogen der har brugt samme model inverter? Er der nogen forbehold eller forslag?

Hvad synes du?


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Hvilken mikro-inverter er mere egnet?

Indlæg af svanggaard » 03 aug 2023 19:37

Altan-anlæg er ikke lovlige i DK, med mindre din elektriker tilslutter behørigt og melder anlæg til hos netselskabet. Dit indlæg minder i øvrigt betænkeligt meget om noget en chatbot ku' ha' skrevet.

Besvar