Banan republik

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
pendec

Re: Banan republik

Indlæg af pendec »

Jeg synes, at være alene om at tro på den lille forskel, eller også har nogle virkelig fået bildt folk nogle fake news ind , godt og grundigt, og energinet er vel ikke så dumme at de smider et forkert regnestykke op. Det er ikke engang så kompliceret, og man kan enkelt smide sine egne tal ind og se om de matcher FØR afregningen, vil jeg mene, jeg vil da gerne høre om de tager fejl, og se et billede af de fakta, når vi nu er igang.

@lamborg har nok mere ret, end nogen her ønsker at tro.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Banan republik

Indlæg af Troldmand. »

Man kan google sig til en helveds masse. Man kan google så meget, at virkeligheden bliver overskygget af google.
Hvorfor jeg skriver dette? Har personligt mærket, google overgår virkeligheden icon_cheesygrin.gif
pendec

Re: Banan republik

Indlæg af pendec »

@Troldmand. Det har du helt ret i, så derfor synes jeg ikke jeg ville bruge utallige tal fra google og vvs'r, firmaer men gå direkte til kilden, energinet som altså nok ved bedst hvad det hele handler om.

Google er din ven, men ikke altid den rigtige i alle situationer.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Banan republik

Indlæg af BWJ »

pendec skrev: 13 feb 2019 21:18 Det er helt og holdent dit valg om du tror eksterne konsulenter/elværker, eller energinet's excel ark, det ser ikke så teknisk ud,
og A/B/C tariffen afhænger jo af mængden af strøm du skal købe, og jeg er f.eks også på C tarif, da jeg så vindstød nævne det som en separat beregning , det er ikke noget du betaler ekstra som sådan, du skal bare trække det fra i lokal tarif, som du får en mere udspecificeret regning på nu, intet bliver dyrere, det ved jeg, da jeg undersøgte det for nogle dage siden, inden jeg skiftede til Nettopower som også skriver tarif C på for privat kunder som betaler tarif C.

Det er op til dig at vælge om du kan prioritere forbrug, som man måske kan med solceller, så bliver der måske tale om anden tarif
f33.JPG

Jeg har ikke spurgt om Nettopower kan smide mig på en lavere tarif, B Lav , lyder da mere spændende?

Her er den som solcelle ejere nok skal forholde sig til.
f34.JPG


Tror nogle spin doktorer har sat det i hovedet på folk , at nogle snyder nogle.
Skynd dig og hent det excel ark, for så kan man vel bruge det i retssagen hvis det er så forkert og ukorrekt.
Citat "A/B/C tariffen afhænger jo af mængden af strøm du skal købe" -- Lige præcis det der er problemet, al min sommerstrøm skal jeg bruge om vinteren - så længere er den ikke :-)
Og i mit tilfælde er det Radius der driver og ejer elnettet, https://radiuselnet.dk/Om-os/Om-Radius/ ... netselskab og som følge deraf deres tariffer der er gældende.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
pendec

Re: Banan republik

Indlæg af pendec »

BWJ skrev: 13 feb 2019 21:54 Citat "A/B/C tariffen afhænger jo af mængden af strøm du skal købe" -- Lige præcis det der er problemet, al min sommerstrøm skal jeg bruge om vinteren - så længere er den ikke :-)
Og i mit tilfælde er det Radius der driver og ejer elnettet, https://radiuselnet.dk/Om-os/Om-Radius/ ... netselskab og som følge deraf deres tariffer der er gældende.
Den misforstod du, du vælger selv om du vil betale 400kr om måneden for tarif A, hvor øre prisen er 5øre istedet for tarif C, hvor den er 37øre men lavere månedsabo til elselskab. Undskylder gerne men det gør ikke dit vinter forbrug dyrere, prøv lige at brug det excel ark, eller se på billede.
Jeg fik de tarif info fra Radius, btw, så det er nok tæt på den C tarif du skal se på når lokal tarif og C tarif splittes på din nye regning.

Dit årsafregning ser ikke på årstider.
iflg. excel ark er prisen for markedspris jo snit priser , forgående kvartal og måske de 0,481, om det så er jan-mar, eller okt-dec,
så betaler du 0,481 i markedsel , den store forskel du forsøger at finde vil være i modregnet produceret el om vinteren som er lavere.
Excel eksempel er er års baseret, din modregnet el vil nok være kvt's afregnet afhængig af dit elselskab(radius?).

Om sommeren får du mindre regninger, fordi den solgte el giver dig en fordel, om vinteren for du højere regning, fordi du producerer mindre el.
Prisen betyder ikke så meget når du får mere hjem om sommeren, og måske endda hvis el er dyrere der, så bliver spot prisen jo højere.
Det er så ikke noget som vælter elefanter, hvis el skifter fra 48 til 52 øre i dit regnskab. Dit årsregskab er upåvirket, som jeg læser tallene og afregning for overskudsstrøm.

At få et års beregnet overblik er godt men nok ikke perfekt men at man så afregner spotpris/markedspris kvt.mæssigt, er virkelig ikke noget man skal skrige højt om, vi andre har betalt vores el sådan i mange år, og tror ikke folk kvt. mæssigt føler meget for det.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Banan republik

Indlæg af Troldmand. »

Pendec.
Jeg er overbevist om, at du lægger stor iver i dit arbejde for at finde rette svar på stillet spørgsmål. Og tak for det.
Som du selv fornemmer, står du alene med dine påstande. Om du har ret elle ej, vil jeg ikke konkludere.
Jeg skrev som jeg gjorde, fordi i min tråd,- du ved hvilken, - bliver meget gjort til skamme, trods alt bliver lagt 100% frem.
Når du skriver, du går direkte til kilden, så mener du at have ret. I min tråd har du sjældent haft ret.

Alt godt min ven. Et spørgsmål kunne jo være, hvorfor står du alene i dine betragtninger - her og i min tråd?

Vi har solceller 100% off grid. Strømmen bliver lagret i batterier til senere brug. Desværre har vi på grund af høje træer ikke den store gavn af solstrøm om vinteren. Men i sommermånederne er vi godt dækket ind af solenergi.
Skulle noget kunne opfattes som stødende, var det ikke meningen med indlæget ;-)
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Banan republik

Indlæg af BWJ »

Nå, vi ser når det er oppe at køre :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
pendec

Re: Banan republik

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 13 feb 2019 22:17 Når du skriver, du går direkte til kilden, så mener du at have ret. I min tråd har du sjældent haft ret.
Du burde lære af dig selv, hold dig væk når du ikke kan gøre andet end svine til , det er simpelt hen for ringe, du er ikke særlig klog, eller også hader du alle som ikke giver dig ret, og du ved godt , had er noget dårligt noget, man gøre dårlige ting, og der leder til dårligere ting, når man hader andre, så prøv at elske andre, og prøv og sætte dig ind i tingene istedet for at virke uforstående og ikke så fornuftig. Jeg drejede mit svar til dig, for jeg havde godt regnet din snedige spydighed ud i tidligere indlæg, så stop dig selv!
Troldmand. skrev: 13 feb 2019 22:17Alt godt min ven. Et spørgsmål kunne jo være, hvorfor står du alene i dine betragtninger - her og i min tråd?
Istedet for at drive hets i denne tråd, så prøv at sp'ørg dig selv hvorfor? Du har da ikke just leveret et alternativ udover at skabe støj og skrive om andet end emnet. så du kender enten ikke svaret eller havde aldrig tænkt andet end gå efter mig og ikke emnet. Prøv at besvare emnet med dine beregninger.
skrot1

Re: Banan republik

Indlæg af skrot1 »

Troldmand ville sådan ønske du fik en bedre hobby, end at sidde herinde og lukke l... ud, du er ikke meget andet end en provokatør. Du forpester i mine øjne debat efter debat, da du kun vil provokere og være på tværs. Min opdragelse forbyder mig at skrive hvad jeg mener om typer som dig, så det vil jeg undlade.

indlæg redigeret navn fjernet.Da bruger frabeder sig sit offentlige navn nævnt her salemander redaktør
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Banan republik

Indlæg af BWJ »

Ro på nu drenge, ellers ringer jeg efter en voksen. icon_cheesygrin.gif

Godnat.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Besvar