Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

CLX Portal.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

CLX Portal.

Indlæg af BWJ » 24 jan 2018 19:48

Har idag modtaget flg. i mail.:

Dear portal user,



today we contact you about your PV system on the CLX portal.



Following the transfer of the CLX portal from Danfoss Solar Inverters to SMA Solar Technology AG on July 1, 2015, Papendorf Software Engineering GmbH has taken over the hosting of the CLX portal. PV-Systems with up to 3 inverters could thus be monitored free of charge for the warranty period of the inverters (maximum 5 years) on the CLX portal.

This free period has now expired for your system.

We hereby invite you to become a customer of our SOL.Connect PV Monitoring Portal for further monitoring. We will gladly send you a favorable offer - please contact us or send us an e-mail. A note to our customers in other EU countries: Please note that we can only offer the service for customers with a valid EU VAT number.

If you do not wish to continue our service, we would also be pleased to receive a short reply. If we do not hear from you, we assume that you no longer wish to monitor your plants(s) and would delete the plant(s) from the CLX portal about 4 weeks after sending this email.

One more thing: If you have problems with your current technology, but still want to monitor: We are happy to take care of it, if possible.

Best regards,

Constanze Seibold.

Jeg kan ikke se noget sted at adgangen til portalen skulle være tidsbegrænset, har du en anden mening ??
Vedhæftede filer
clx_portal_guide.pdf
(653.57 KiB) Downloadet 257 gange
CLX monitoring brochure.pdf
(1.09 MiB) Downloadet 215 gange
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Brugeravatar
poul efterlønner
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 356
Tilmeldt: 27 mar 2011 23:06
Mit fyr: Pilevang m 3100 l akutank
Areal: 200
Brændsel: Halm/Brænde/Kvas/Sol/varmepumpe
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Geografisk sted: Nordfyn
Modtaget likes: 8 gange

Re: CLX Portal.

Indlæg af poul efterlønner » 25 jan 2018 17:23

Hej BWJ

Jeg har ikke modtaget nogen mail (endnu), og mit engelske er ikke særligt god, men vil de til at have penge for det ?
har du prøvet at kontakte Danfoss ?

mvh Poul J
Venlig hilsen Poul J ......(er nu avanceret til pensionist)
Sept. 2013: Jordvarme 10 Kw HPW varmepumpe, (til 2500 kwt overskud fra solceller)
Marts 2012; 24 x 250 w Alex-solar solceller, Danfoss TLX 6 pro inverter.
April 2011: Solvarme fra vvs eksperten, 66 rør, 200 l vvb. (nu 300 l)

pendec

Re: CLX Portal.

Indlæg af pendec » 25 jan 2018 17:33

Hvis aftalen var 5 år, og kunderne blev informeret, så har man da haft rigtig god tid til at finde et alternativ som kan hjælpe en der, og måske billigere. Men jo, de siger det er udløbet, og man nu skal betale for at bruge det,

Hvis Danfoss ikke har informeret om dette, så kan man nok godt tage den op med dem, modsat, har du ikke en aftale på software er gratis og at denne løber for evigt, så kan du ikke rigtig gøre noget, da man bare har fået lov at bruge det. Du har accepteret betingelser på websiden ( Accept the terms of use and click [Register]. )
hvor du har været på 1. gang men nok bare kliket "ok" og så gået videre, det sker desværre ofte for mange.

Eksempel:
LG leverer youtube til ældre skærme , 4-5 år tilbage, nu er den app så væk fra tvet og den kommer ikke igen. Betingelser for at bruge den app står i deres vilkår som præsenteres 1. gang tv tændes, så har man altså accepteret de kan fjerne og ændre som de lyster. Lige som idag, så har man accepteret at sin brug at tv sendes til LG, og de må smide reklamer ind i menuerne osv.... Det er ikke alle som er opmærksom der.

men emne mæssigt, så kan det godt være rigtigt og surt :(

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: CLX Portal.

Indlæg af BWJ » 25 jan 2018 20:05

poul efterlønner skrev:
25 jan 2018 17:23
Hej BWJ

Jeg har ikke modtaget nogen mail (endnu), og mit engelske er ikke særligt god, men vil de til at have penge for det ?
har du prøvet at kontakte Danfoss ?

mvh Poul J
Hej Poul.

Nej jeg afventer svar på mailen fra SMA jeg besvarede, før jeg går i kødet på Danfoss.
På den vedhæftede CLX monitoring brochure, står der på side 4,at der er gratis adgang til basisversion og ingen ekstra udgifter :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: CLX Portal.

Indlæg af pendec » 25 jan 2018 21:07

Du skulle have fået denne information tilbage i 2015?

Kære Hr./Fr.

D. 1. juli 2015 sker der vigtige ændringer vedrørende brugen af CLX portalen.
Som del af alliancen mellem Danfoss A/S og SMA Solar Technology AG er alle Danfoss Solar Inverters aktiviteter blevet overtaget af SMA Solar Technology AG. I den sammenhæng er det blevet besluttet at stoppe CLX Portalen som service fra Danfoss. Men som bruger vil du ikke opleve nogen ændringer. Vi vil give alle kunder muligheden for en overvågningsløsning også i fremtiden.

Det der sker, er, at fra 1. juli 2015 vil CLX Portalen blive omdøbt til SOL.Connect® PV Monitoring Webportal, baseret på de forretningsbetingelser leverandøren Papendorf Software Engineering GmbH’s (PSE) har. CLX Portalen vil hermed komme tilbage til sin oprindelige leverandør.

Alle nuværende CLX Portal konti vil kunne tilgås via SOL.Connect® PV Monitoring Webportal fra 1. juli 2015. Overgangen vil ske glidende, og brugere vil ikke skulle ændre indstillinger eller opleve nogle udgifter i den forbindelse. Adressen clxportal.danfoss.com vil fortsætte. Angående de nye forretningsforbindelser vil PSE kontakte dig. Er der nogle spørgsmål i forbindelse med overgangen, er du velkommen til at kontakte PSEs serviceafdeling.


Det er nok værd at lægge særligt mærke til
I den sammenhæng er det blevet besluttet at stoppe CLX Portalen som service fra Danfoss. Men som bruger vil du ikke opleve nogen ændringer. Vi vil give alle kunder muligheden for en overvågningsløsning også i fremtiden

De nævner så intet om hvor længe den service kører eller om den vil koste penge senere. Det var så i 2015.


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: CLX Portal.

Indlæg af BWJ » 25 jan 2018 21:33

pendec skrev:
25 jan 2018 21:07
Du skulle have fået denne information tilbage i 2015?

Kære Hr./Fr.

D. 1. juli 2015 sker der vigtige ændringer vedrørende brugen af CLX portalen.
Som del af alliancen mellem Danfoss A/S og SMA Solar Technology AG er alle Danfoss Solar Inverters aktiviteter blevet overtaget af SMA Solar Technology AG. I den sammenhæng er det blevet besluttet at stoppe CLX Portalen som service fra Danfoss. Men som bruger vil du ikke opleve nogen ændringer. Vi vil give alle kunder muligheden for en overvågningsløsning også i fremtiden.

Det der sker, er, at fra 1. juli 2015 vil CLX Portalen blive omdøbt til SOL.Connect® PV Monitoring Webportal, baseret på de forretningsbetingelser leverandøren Papendorf Software Engineering GmbH’s (PSE) har. CLX Portalen vil hermed komme tilbage til sin oprindelige leverandør.

Alle nuværende CLX Portal konti vil kunne tilgås via SOL.Connect® PV Monitoring Webportal fra 1. juli 2015. Overgangen vil ske glidende, og brugere vil ikke skulle ændre indstillinger eller opleve nogle udgifter i den forbindelse. Adressen clxportal.danfoss.com vil fortsætte. Angående de nye forretningsforbindelser vil PSE kontakte dig. Er der nogle spørgsmål i forbindelse med overgangen, er du velkommen til at kontakte PSEs serviceafdeling.


Det er nok værd at lægge særligt mærke til
I den sammenhæng er det blevet besluttet at stoppe CLX Portalen som service fra Danfoss. Men som bruger vil du ikke opleve nogen ændringer. Vi vil give alle kunder muligheden for en overvågningsløsning også i fremtiden

De nævner så intet om hvor længe den service kører eller om den vil koste penge senere. Det var så i 2015.
Citat "Men som bruger vil du ikke opleve nogen ændring" - det vil brugerbetaling jo alt andet lige være hvis det holdes op mod CLX monitoring brochuren.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: CLX Portal.

Indlæg af pendec » 25 jan 2018 22:00

BWJ skrev:
25 jan 2018 21:33
Citat "Men som bruger vil du ikke opleve nogen ændring" - det vil brugerbetaling jo alt andet lige være hvis det holdes op mod CLX monitoring brochuren.
Ja! men går den , så går den. Der står heller ikke i det brev noget om 5 års gratis service, så måske lugter den historie lidt.
Fandt en anden historie om at dine data bliver opbevaret i 20 år, det må da også koste, da jeg selv ved vi tog en hules masse i mit firma for at gemme data for kunden per år.

Betingelser fandt jeg på portalen, der er intet om at siden koster penge i deres betingelse, eller periode.
Huset jeg fandt på clx portalen, stod der dog at aftalen lukkes 15-1-2018 :( for det hus, så andre mærker det også nu.

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Re: CLX Portal.

Indlæg af majland » 01 feb 2018 19:00

Og mit anlæg er også blevet slettet derinde - så de gjorde alvor af truslen ....

Jeg modtog deres tilbud men en af betingelserne for at være kunde er at man er momsregisteret. Det er der ikke mange danske 6kW mikroanlæg (eller deres ejere) der er ....
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe

Brugeravatar
poul efterlønner
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 356
Tilmeldt: 27 mar 2011 23:06
Mit fyr: Pilevang m 3100 l akutank
Areal: 200
Brændsel: Halm/Brænde/Kvas/Sol/varmepumpe
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Geografisk sted: Nordfyn
Modtaget likes: 8 gange

Re: CLX Portal.

Indlæg af poul efterlønner » 01 feb 2018 22:02

hej alle

Jeg har stadig ikke hørt fra dem, og det virker endnu.

Er der andre der er slettet på portalen ?
Mejland, hvad hed dit anlæg inde på CLX ?
Jeg kan se der PT er 811 brugere, jeg mener der har været over 1000

mvh Poul J
Venlig hilsen Poul J ......(er nu avanceret til pensionist)
Sept. 2013: Jordvarme 10 Kw HPW varmepumpe, (til 2500 kwt overskud fra solceller)
Marts 2012; 24 x 250 w Alex-solar solceller, Danfoss TLX 6 pro inverter.
April 2011: Solvarme fra vvs eksperten, 66 rør, 200 l vvb. (nu 300 l)

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Re: CLX Portal.

Indlæg af majland » 01 feb 2018 23:16

Det hed Højvang

Direkte link var: http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... &plant=219

Det viser stadig billedet - men der er ikke adgang til data og jeg har heller ikke adgang med ftp længere

Mit anlæg producerer jo ikke mere fordi jeg har adgang til nogle grafer, så ville ikke betale 113,17€ for det 2018 og ~70€ efterfølgende

/A
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe


Besvar