Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af lamborg » 10 maj 2017 09:57

Pendec. Forstår simpelt ikke hvor du vil hen med alt dit snak omkring afgift på træpiller når det er solcelleejers manglende lyst til at betale til det danske samfund der er tale om.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 10 maj 2017 10:05

lamborg skrev:Pendec. Forstår simpelt ikke hvor du vil hen med alt dit snak omkring afgift på træpiller når det er solcelleejers manglende lyst til at betale til det danske samfund der er tale om.
Enig, det var vist også problemet i dit første indlæg, og der forstod du heller ikke hvorfor man havde et problem med at går fra årsafregning til timeafregning men jeg desværre ikke forklare det anderledes, så jeg stopper gerne.

Hvis du føler en kontrakt med samfundet er så lidt værd, så er du vist en lemfældig dansker, som bare tager 1 dag af gangen og er den gode sene alder, hvor andre med solceller gerne skulle have kontrakter for 20 år, og være sikker på at de holder, så at samfundet/regeringen ser så lemfældigt på sådanne aftaler og du mener de skal betale som alle andre, gør dig vist til en sørgelig samfundsborger og ikke til at stole på, når du ikke forstår.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af lamborg » 10 maj 2017 13:14

Undskyd men nu bliver du lidt grov . De dårlige/sørgelige samfundsborgere er i mit optik dem der forsøger med alle midler og lobbyister at slippe for at betale til samfundet . Og en lov er ikke en kontrakt det er en lov indtil den bliver ændret . Da jeg købte hus var rentefradraget 50% . Det er nu 33% og det gælder alt anden afgift som også er blevet ændret i min levetid.
En lov er en lov og er kun gældende indtil der bliver lavet en ny aftale . Der findes ikke nogen lov med en garanteret løbetid .
Det ved alle da eller næsten alle :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 10 maj 2017 14:01

lamborg skrev:UndskydDa jeg købte hus var rentefradraget 50% . Det er nu 33% og det gælder alt anden afgift som også er blevet ændret i min levetid. Det ved alle da eller næsten alle :-)
Så du fortæller nu at du selv er en af de borgere i den pulje som forsøger med alle midler at slippe for at betale kan jeg se men ja, du har så ikke brokket dig i en forening om husejers sænket rentefradrag, eller har du :)

Hvis du har ret, så er alle dem på nettomåler ordningen jo nasserøve i din optik, det ved jeg ikke, er det så også hvad du synes når folk køber elbiler uden afgift (eller gjorde) bare fordi det bedre for miljøet så får de rabat, og du er misundelig fordi de med alle midler som gives, forsøger at slippe for afgiften? Det er vel staten som fortæller dem det er fornuftigt. Og hvad nu, hvis den manglende afgift opkræves igennem vægt afgiften om 5 år, fordi de valgte elbil? Er det fair i din optik, altså en lille ekstra regning på 180% af købsprisen (u. moms)

Jeg undskylder gerne ordvalget, men konservativ eller ej, så er det ikke i orden, når man bliver tilbudt en ordning over længere tid, og nogle så efter flere forgæves forsøg kalder det unfair og de skulle betale deres del. Det er jo ikke rigmands snak det her, og få procenter scorer ekstra eller hvad det kaldes, det var en iværksætter støtte med lovning på priser i 20 år, som jeg vil kalde en kontrakt, og hvis den såkaldte kontakt lov bryder med det gode samfund så må det være politikeren man skal tage fat i, og ikke sige at dem som tager imod tilbud, gør noget forkert, når det er på øverste niveau dette sættes igang.

Vi er meget enige kan jeg se, og herfra burde solcelle ejere nok forsvare sig selv, hvis de lyster :)
Over and out!

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af lamborg » 10 maj 2017 21:59

Ha ha ha ha
Enig i over and out .
Du klipper og sakser i hvad jeg har skrevet finder på historier og meninger som jeg overhovedet ikke har udtalt mig om, kommer med underlig metafor som ikke har noget med tråden at gøre.
Så nej jeg gider heller ikke bruge mere tid på dette.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 10 maj 2017 22:09

lamborg skrev:Ha ha ha ha
Enig i over and out .
Du klipper og sakser i hvad jeg har skrevet finder på historier og meninger som jeg overhovedet ikke har udtalt mig om, kommer med underlig metafor som ikke har noget med tråden at gøre.
Så nej jeg gider heller ikke bruge mere tid på dette.
Det var nu mere fordi du ikke fattede hvad folk forklarede dig, og måske er det stadig problemet :)

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af John Skov Jensen » 11 maj 2017 07:06

lamborg skrev:Undskyd men nu bliver du lidt grov . De dårlige/sørgelige samfundsborgere er i mit optik dem der forsøger med alle midler og lobbyister at slippe for at betale til samfundet . Og en lov er ikke en kontrakt det er en lov indtil den bliver ændret . Da jeg købte hus var rentefradraget 50% . Det er nu 33% og det gælder alt anden afgift som også er blevet ændret i min levetid.
En lov er en lov og er kun gældende indtil der bliver lavet en ny aftale . Der findes ikke nogen lov med en garanteret løbetid .
Det ved alle da eller næsten alle :-)
Sagen er at den lovændring til nettomåler ordningen der blev lavet i november 2012 netop var en lov hvor det var blevet besluttet at ændringerne i loven skulle gælde i 20 år!

Citat
Regeringen har den 15. november 2012 indgået aftale med Venstre, Dansk Folkeparti, Enhedslisten og Det Konservative Folkeparti omkring den fremtidige ordning for solcelleanlæg og andre vedvarende energianlæg.
Citat slut

Citat
Solcelleanlæg, der er nettilsluttet senest den 19. november 2012, bliver omfattet af den eksisterende ordning. Den betyder, at
 Nettomålerordningen, hvor der sker afregning 1 gang om året, er gældende i 20 år fra tilslutningstidspunktet. Herefter overgår man til den timebaserede nettomålerordning
Citat slut

Så fordi at nogen mener det er "uretfærdigt" for folk uden solceller, det er i denne sag helt irelevant da solcelleejere netop var lovet af alle partier en 20 årig ordning, der faktisk oprindelig var 30 år.
Så regeringen opfordrede folk til at lave langsigtede investeringer i solcelleanlæg, i bytte for en garanti for uændrede afregningsregler i 30, og så et par år senere 20 år.
Det er denne lovmæssige garanti der er i fare for at blive udvandet.
Og da sådan en relativ stor investering er en del år om at tjene sig ind, var der brug for garantier for uændrede forhold i en lang årrække

http://www.beierholm.dk/fileadmin/user_ ... 281112.pdf

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af fryseren » 16 maj 2017 07:10

lamborg skrev:Pendec. Forstår simpelt ikke hvor du vil hen med alt dit snak omkring afgift på træpiller når det er solcelleejers manglende lyst til at betale til det danske samfund der er tale om.
Om du ikke betaler afgift for dine træpiller/brænde eller for strøm er faktisk ET FEDT

De penge der ikke betales mangler i fælleskassen !!!

Folk der efterisolerer deres huse og køber sparerpærer betaler ikke afgift at den sparede energi, dermed unddrager de sig jo også at betale til fælles kassen.

Endnu være røvhuller er de der dyrker deres egne grøntsager!!
Ikke alene unddrager de at betale moms til fælles kassen.
De tager jo også arbejdet fra alle de der er tjener penge på fødevare salg og produktion, hvilket er en meget lang kæde af mennesker der betaler skat men nu skal på overførsels indkomst.

Hvad med fagforeningsfradrag, kørselsfradrag, rentefradrag, håndværkerfradrag............... (og ca 42.442 andre ting der også kan fradrages)


Dit argument hvor du udstiller specielt solcelleejeres manglende lyst til at bidrage til fælles kassen er direkte tåbeligt.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af lamborg » 18 maj 2017 07:17

Undskyld fryser men sikker da en gang sludder :-) Hvis du nu gad læse hvad jeg skrev til at begynde med så ville du se at jeg har ikke har ondt i røven over at folk følger de gældende regler men bare træt af folk skal sende lobister til folketinget for at påvirke politikere . Helt ærligt folk på netto ordningen har en fin aftale og det er ok . Det har jeg sgu da ikke noget imod men vent dog at se hvad der sker inden i råber op , og vi snakker 200-500 kr om året. Hvad fanden tror i vi andre er steget. Det er altså vi andre uanset om du mener det er tåbeligt det jeg skriver der betaler .. Slut prut den er ikke længere.. Hvem tror du ellers der betaler . Jeg er bare så pisse træt af at " ja vi støtter grøn energi men møllen skal ikke stå her" så vi må til borgen " . Folk der udføre sort arbejde i 6 nuller klassen på kontant hjælp brokker sig over at ambulancen tager 5 min mere om at komme . Osv osv ... Det danske samfund koster penge ... Lær det dog...
Alt jeg beder om er at lade være med at tænke på staten som dem.. Det er OS
Det er til at brække sig over.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 18 maj 2017 15:01

lamborg skrev:og vi snakker 200-500 kr om året. Hvad fanden tror i vi andre er steget.
Få styr på fakta før du udtaler dig fremtiden, aner ikke hvor du finder opsparet strøm for 500kr henne, her er det kun 1 måneds forbrug du taler om, prøv at tal med en som kører på netto ordningen istedet for at sprede gylle.


Besvar