Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 08 maj 2017 17:29

lamborg skrev:jeg forstår ikke rigtigt problematikken ang varmepumpe for det kan du vel stadigvæk gøre da solcelle anlægs kun vil blive afregnet en gang om året iflg artiklen . Den strøm jeg bruger på min varmepumpe svinger jo også fra time til time og fra årstid til årstid så hvorfor mener du at man som ejer af et solcelle anlæg ikke skal afregnes som vi andre uden anlæg ?
Eksempel:
Din bank afregner dig for gebyrer på årlig basis, disse gebyrer stiger løbende år for år.
Så kommer regeringen og fortæller bankerne at de nu må tage dine penge i banken som du har stående, hvis du ikke bruger dem inden for 1 time, så har du altså sparet en masse op, og lige pludselig mener regeringen det skal du ikke have lov til mere, og banken må fjerne dine opsparede penge efter 1 time.
Så det nye er , brug din penge indenfor 1 time, eller de penge tages fra dig, helt ned på jorden og som godt som sandt også.

Så alternativerne er man skal købe batterier (eller for andre nye banker :) ) og gemme sine værdier der nu, så de kan bruges efter 1 time :)

Meget metaforisk sagt når det skal siges.


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af J-B » 08 maj 2017 19:04

pendec skrev:Eksempel:
Din bank afregner dig for gebyrer på årlig basis, disse gebyrer stiger løbende år for år.
Så kommer regeringen og fortæller bankerne at de nu må tage dine penge i banken som du har stående, hvis du ikke bruger dem inden for 1 time, så har du altså sparet en masse op, og lige pludselig mener regeringen det skal du ikke have lov til mere, og banken må fjerne dine opsparede penge efter 1 time.
Så det nye er , brug din penge indenfor 1 time, eller de penge tages fra dig, helt ned på jorden og som godt som sandt også.

Så alternativerne er man skal købe batterier (eller for andre nye banker :) ) og gemme sine værdier der nu, så de kan bruges efter 1 time :)

Meget metaforisk sagt når det skal siges.
Egentlig meget godt beskrevet, sådan en bank har jeg været kunde hos, den gik "heldigvis" konkurs :wink:

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af Brandsen » 08 maj 2017 22:19

Halløj i forum,

Men Pendec, at bruge alle sine opsparede penge på 1 time, er vel fair nok,
jeg funderer lige over, hvordan jeg mon skulle få de sidste 58 minutter til at gå 8) 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af bennylar » 08 maj 2017 22:35

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Men Pendec, at bruge alle sine opsparede penge på 1 time, er vel fair nok,
jeg funderer lige over, hvordan jeg mon skulle få de sidste 58 minutter til at gå 8) 8)
det er da bare ud til en Rolls Royce forhandler og tømme udstillingen... 1 minut færdig.. :wink:

ved godt de ikke ligger i alle mindre byer.. :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af lamborg » 09 maj 2017 00:28

Pendec.
Kan sagtens forstå dit regnestykke det er ikke det . Og jeg kan sagtens forstå i føler jer røvrendt jeg ville nok føle det samme ikke noget der . Men jeg og mange andre tror jeg, har det svært når folk brokker sig over en ordning som favoritsere få men lader andre betale og når i afregner efter et helt år så spare solcellefolk meget på transport afgiften/ statsafgift i forhold til forbrugere uden fordi i jo ikke bruger så mange kwh og det føler jeg ikke fair. Den overskuds strøm som du lever til nettet i de tidspunkter du ikke forbruger får du jo en afregningspris på som er væsentligt højere end den pris vi andre giver . Den er jo ikke bare væk ,så i sidste ende kommer hele spørgsmålet vel ud på om det er fair at vi andre skal betale for det . Det koster at drive et net/stat sådan er det og der er kun forbrugerne/borgerne til at betale.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 09 maj 2017 08:04

lamborg skrev:Pendec.
Kan sagtens forstå dit regnestykke det er ikke det . Og jeg kan sagtens forstå i føler jer røvrendt jeg ville nok føle det samme ikke noget der . Men jeg og mange andre tror jeg, har det svært når folk brokker sig over en ordning som favoritsere få men lader andre betale og når i afregner efter et helt år så spare solcellefolk meget på transport afgiften/ statsafgift i forhold til forbrugere uden fordi i jo ikke bruger så mange kwh og det føler jeg ikke fair. Den overskuds strøm som du lever til nettet i de tidspunkter du ikke forbruger får du jo en afregningspris på som er væsentligt højere end den pris vi andre giver . Den er jo ikke bare væk ,så i sidste ende kommer hele spørgsmålet vel ud på om det er fair at vi andre skal betale for det . Det koster at drive et net/stat sådan er det og der er kun forbrugerne/borgerne til at betale.
Tror du ikke man sige det her meget kort og præcist, du har købt træpiller i mange år uden afgift, er det ikke på tide du bidrager som alle andre med at betale afgifter for dit forbrug, når du nu mener det er unfair de med solceller skal?¨

Jeg må vel hellere på pege, at der er ingen de siger den skal være fair, pointen er du pålægges at betale afgift som du ikke synes er iorden :)
måske pr. træpille gram.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af lamborg » 09 maj 2017 09:16

Jeg synes du med din historie om træpiller blander lidt snot og skæg :-) . Hvis jeg skal betale afgift på træpiller skal alle andre da også eller hvad ?? . Og hvorfor skulle en afgift der skal betales for at samfundet kører ikke være fair så alle bidrager ?? . Der er da mange ting som betales jeg ikke synes er fair men det kan da ikke nytte noget at brokke sig jeg vil jo gerne bruge de ting samfundet stiller til rådighed.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 09 maj 2017 11:18

lamborg skrev:Jeg synes du med din historie om træpiller blander lidt snot og skæg :-) .
Jeg synes bare ikke der skal 5 indlæg til før pointen er feset ind og herefter pakkes argumenter ind i sølvpapir.
lamborg skrev: Hvis jeg skal betale afgift på træpiller skal alle andre da også eller hvad ??
Jeg tror dem som bruger el eller fjernvarme allerede siger det om træpille forbrugere, så mon ikke du kører med smørklatten lige nu, indtil du rammes af problemet :)

Sagt anderledes, hvis den afgift som staten måske kommer frem til, gør at du ikke mere har råd til at fyre med træpiller, vil du så være særligt glad for at smide den ud eller stille den over og rustne, fordi du nu hører en anden løsning er billigere og du må vælge den for at fortsætte.
Og sker det så efter 5 år, at den fordel så også forsvinder, føler du så ikke du er blevet snydt, lige meget om andre allerede betaler deres del af en afgift eller tilskud, så er velfærd og vores bidrag forskellige. Du kan ikke sige det er kun fair man betaler sin del, når staten nu giver dig en åbenlys mulighed for at spare over de næste 20 år og tager den fra dig.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af bennylar » 09 maj 2017 14:01

Kom der ikke en form for afgift på i 2005/2006 eller husker jeg forkert. . ?
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 09 maj 2017 14:30

bennylar skrev:Kom der ikke en form for afgift på i 2005/2006 eller husker jeg forkert. . ?
Nej,

f.eks nævnt her i 2016
https://ing.dk/artikel/sloevt-varmepump ... gen-183058
og en masse andre steder.

Så vi venter stadig.

Og den populære omkring brænde der skal afgift på :)

https://www.bolius.dk/traepillefyr-foru ... fyr-29995/


Besvar