Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
Dinsol
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 222
Tilmeldt: 06 maj 2012 12:27
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af Dinsol » 01 maj 2017 21:25

Solcelleejere vågn op, offentlige myndighed vil TOTAL udvande din solcelleordning.
DANSKE SOLCELLEEJERE har det seneste år flere gange påpeget nødvendigheden af, at vi som solcelleejere står sammen og organisere sig os i en forening.

NU ER LØBET VED AT VÆRE KØRT.

Dette er sidste chance, hvis du vil sikre dig mod en

TOTAL UDVANDING AF DIN INVESTERING I SOLCELLER

Brug hellere pengene på, at støtte op om Foreningen af Danske Solcelleejere, så de i deres arbejde kan sikre dine rettigheder og være med til at bedre solcelleejerenes vilkår i Danmark.
LÆS I ARTIKLEN HOS DANSKE SOLCELLEEJERE

http://www.danskesolcelleejere.dk/bliv-medlem/
1 Tesla 3 /1 nissan leaf el-bil .5 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp prod.9800 kWh anlæg på Deger Tracker
30 stk Paneler sanyo 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.8 kw 3 faset Solar Edge inverter .
+ 7,8 kwh på stativ opstart 15-09-2015 prod.7000 kWh


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af BWJ » 01 maj 2017 21:54

Jeg er medlem her http://www.lfase.dk/.
Ærgerligt med flere foreninger, der skydes jo så med spredehagl :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af Brandsen » 01 maj 2017 22:11

Halløj i forum,

Det tror jeg er et klogt valg BWJ, for jeg ville heller aldrig prøve at blive medlem af en forening,
der på deres officielle hjemmeside end ikke kan finde ud af at stave til 'niveau' i flertal.

Ganske vist staver de fleste af os her på Stoker Pro som de blinde slås i vores indlæg,
men en opfordring til danske solcelleejere kunne måske være, at sætte en enkelt
solcelle eller to til stavepladen, sådan den får lidt strøm og kommer til at fungere igen ?

Niveaur ??? WTF 8) 8) 8) 8)

Nå, vi har kun det sjov vi selv laver.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 01 maj 2017 22:31

Selv om jeg aldrig fik solceller, og måske kan være glad for det, så fulgte jeg trafikken og debatten her: http://www.solcelledebat.dk/

Det er gratis at læse forum der :)

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af Rasmus Jensen » 04 maj 2017 09:57

Nu bliver der reklameret for 2 forskellige foreninger - er det muligt at få oplyst hvor mange medlemmer de har hver især?

Og hvorfor dækker den ene forenings medlems gebyr kun frem til kalender år er slut - og den anden ca et år fra indmeldelsen?
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af triumph » 04 maj 2017 18:48

Rasmus Jensen skrev:Nu bliver der reklameret for 2 forskellige foreninger - er det muligt at få oplyst hvor mange medlemmer de har hver især?

Og hvorfor dækker den ene forenings medlems gebyr kun frem til kalender år er slut - og den anden ca et år fra indmeldelsen?
Og hvorfor skal det koste penge og være medlem ?

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af BWJ » 04 maj 2017 19:56

triumph skrev:Og hvorfor skal det koste penge og være medlem ?
I "vores" forening er ex. tilknyttet advokat for bistand, der er også drift af web, generalforsamlinger, møder, infoture mm.
Og det koster jo lidt.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af lamborg » 05 maj 2017 07:26

Kan da godt se at det er surt men helt ærligt . Hvorfor skal folk uden solceller betale for en lukrativ ordning til andre . Fint at i har sat solceller op det er godt for klimaet men hvis normale skatteborgere skal betale gildet i kraft af manglende samfundtsindtægter hvorfor så ikke bruge pengene på anlæg der virkelig rykker på klimasiden.
Og så foreninger her og der. Skal vi så også lave en forening for udvanding af skattefradrag på boliggæld-stigning i vægtafgift osv osv.
Helt ærligt . Det koster penge at have et samfund som vores og staten er ikke en direktør der bare krasser penge ind . Det er os alle sammen og det koster at sende folk på sygehuset og i skole osv.
LÆR DET DOG :-) og lad være med at tænke på staten som de andre men ikke dig selv..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af thoken » 05 maj 2017 12:45

lamborg skrev:Kan da godt se at det er surt men helt ærligt . Hvorfor skal folk uden solceller betale for en lukrativ ordning til andre . Fint at i har sat solceller op det er godt for klimaet men hvis normale skatteborgere skal betale gildet i kraft af manglende samfundtsindtægter hvorfor så ikke bruge pengene på anlæg der virkelig rykker på klimasiden.
Og så foreninger her og der. Skal vi så også lave en forening for udvanding af skattefradrag på boliggæld-stigning i vægtafgift osv osv.
Helt ærligt . Det koster penge at have et samfund som vores og staten er ikke en direktør der bare krasser penge ind . Det er os alle sammen og det koster at sende folk på sygehuset og i skole osv.
LÆR DET DOG :-) og lad være med at tænke på staten som de andre men ikke dig selv..

Hej.
Tja, men nu er det jo ikke normalt at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft, vel?

Det er jo reelt det der er tale om :roll:

Og det pudsige er jo at mange af elselskaberne opfordrede til det, og selv solgte anlæg. Men nu er vi solcelleejere pludselig
Nogle der skal lægges for had fordi vi "nasser på de andre"?

Men hele vindmølle sektoren kan få masser af tilskud, for det giver arbejdspladser og er Big business, og masser af fine direktører i store Audi'er og med dyrt tøj. Hvem tror du der har betalt for det??

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af BWJ » 05 maj 2017 16:11

lamborg skrev:Kan da godt se at det er surt men helt ærligt . Hvorfor skal folk uden solceller betale for en lukrativ ordning til andre . Fint at i har sat solceller op det er godt for klimaet men hvis normale skatteborgere skal betale gildet i kraft af manglende samfundtsindtægter hvorfor så ikke bruge pengene på anlæg der virkelig rykker på klimasiden.
Og så foreninger her og der. Skal vi så også lave en forening for udvanding af skattefradrag på boliggæld-stigning i vægtafgift osv osv.
Helt ærligt . Det koster penge at have et samfund som vores og staten er ikke en direktør der bare krasser penge ind . Det er os alle sammen og det koster at sende folk på sygehuset og i skole osv.
LÆR DET DOG :-) og lad være med at tænke på staten som de andre men ikke dig selv..
Hvor er det du mener, at folk uden solceller betaler for en lukrativ ordning til andre ?
Som jeg ser det, så sælger elselskabet min overskudsstrøm som jeg lægger ud på nettet, og får 60 øre/kwh for, til andre "alm." forbrugere for omkring 2,47 kr./kwh. derudover skal jeg betale nettarif for at bruge nettet (8 øre/kwh) som skal trækkes fra mit salg, yderligere skal drift/vedligehold trækkes fra mit salg, så hvis jeg rammer et 0 er jeg vist heldig, så fortæl mig venligst hvor jeg har overset det lukrative !
At jeg selv bruger strøm direkte fra celler til hus, er der vist ikke noget lukrativt i, og det er ikke noget jeg får tilskud af nogen art til.
Hvor er jeg blevet snydt ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar