Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af John Skov Jensen » 22 maj 2017 16:23

lamborg skrev:Jeg vil ikke puste til nogen ild eller live denne tråd op men bare lige henvise til Dinsol`s indlæg og læs nu hele teksten også det sidste :-). + det jeg kom til at tænke på at flere snakker om producere strøm om sommeren og gemme strøm til varmepumpen om vinteren men ingen regner besparelsen på gas/olie/fjernvarme / træpiller osv med i deres regnskab ?
Jeg kan slet ikke forestille mig at et kombineret solcelle og varmepumpe anlæg til flere hundred tusinde kroner ikke også er beregnet ud fra den besparelse der vil være på brændsel


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af John Skov Jensen » 22 maj 2017 16:26

lamborg skrev:Jeg vil ikke puste til nogen ild eller live denne tråd op
Så er den bedste måde nok at lade være med at kommentere i tråden :great:

pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 23 maj 2017 19:51

lamborg skrev:det jeg kom til at tænke på at flere snakker om producere strøm om sommeren og gemme strøm til varmepumpen om vinteren men ingen regner besparelsen på gas/olie/fjernvarme / træpiller osv med i deres regnskab ?
Super!

Jeg bruger ikke penge på smøger og sprut, så det må klart også tages med her i beregningerne, for hvor man sparer har man tjent og nok også sparet staten for afgifter når man ikke køber deres sprut og røg, og klart nok, det skal jeg sikkert straffes for, når jeg bruger træpiller.. Associeringen fejler vist ikke noget?

edit: Tror ikke folk forstår den associering, så kortere sagt, havde jeg el opvarmning, før pillefyr, og før dette en brændeovn, så skal jeg nu, når jeg vælger årsbaseret solcelle ordning, gå tilbage og se på træpiller eller el opvarmning eller brændeovns forbrug som spares? Hvordan kan du lede træpille besparelser hen til en solcelle opsparing som bruges om vinteren og kunden så ikke bruger træpiller? Hvad nu hvis han havde en vindmølle samtidig, eller 2 el opvarmet løsninger med luftTluft eller hvad du forsøger at sige folk glemmer at inkludere i deres besparelser? Skal deres brug af bus,tog og cykel ikke også med så?

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 693
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af Flyball » 24 maj 2017 07:27

Folk med ondt i R... finder altid et argument, uanset hvor søgt dette nu en gang måtte være...


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af BWJ » 24 maj 2017 17:22

Det handler i bund og grund om, at dette lille land er ved at blive kørt tilbage til stenalderen, fordi politikere ikke har indset at den teknologiske udvikling buldrer frem og man har ikke formået at tilpasse/ omstille de nødvendige indtægter ifa. afgifter, til den virkelige verden.
Nu er elafgifter på solcellestrøm kun én af kilderne til indtægter der vil forsvinde indenfor en kort årrække, altså medmindre man vil indføre punktafgift på solstråler, med en indstrålingssensor på parcellen.
Med dette tiltag http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/tes ... il-danmark kan det blive en realitet, at folk indenfor en overskuelig fremtid kobler sig helt af nettet, og har en generator som back-up, og hvor skal afgiftskronerne så komme fra, det er jo ikke afgifter iøvrigt vi mangler.
Spændende at følge udviklingen, og hvad vi så skal stå model til :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


pendec

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af pendec » 24 maj 2017 18:04

BWJ skrev:Med dette tiltag http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/tes ... il-danmark kan det blive en realitet, at folk indenfor en overskuelig fremtid kobler sig helt af nettet, og har en generator som back-up, og hvor skal afgiftskronerne så komme fra, det er jo ikke afgifter iøvrigt vi mangler.
Spændende at følge udviklingen, og hvad vi så skal stå model til :wink:
Præcis, det kan ikke tage mange år, så vil man overveje batteri backups og Musk koncernen vil nok være en af dem som tilbyder det, og med deres sol tagsten som ligner almindeligt tag, så kommer der nok et par flere på, dog med eget elnet og backup.

Der skal dog en del backup til, for Danmark er desværre et land, hvor vi kan have flere dårlige dage uden særligt meget solskin og så skal ens eget elnet vel ikke gå i stå :) Så er vi da virkelig tilbage til stenalderen, dog pga. af ens eget valg af energikilde, måske.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af BWJ » 24 maj 2017 20:12

UPS :lol: :lol:
Er der bidt mærke i følgende tekst i lovforslaget:
"Endvidere foreslås det, at de eksisterende VE-anlæg i husholdninger fastholdes på de nuværende ordninger og først flyttestil øjebliksafregning i 2032." !!!!
Teksten er at finde på side 3 i indledningen..
http://www.ft.dk/samling/20161/almdel/e ... 759735.pdf
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Solcelleejere vågn op , offentlige myndighed vil total udvande din solcelleordning til time afregning

Indlæg af fryseren » 27 maj 2017 08:51

Hvordan filan vil de straks måle det?
Det vil jo være minimalt hvad det giver ift. time baseret.


Med mindre de vil imødegå at folk med 6KW solceller sætter deres elbil (11kw) til et tænd-sluk ur for at lade 30 minutter i timen.
Med straks målinger får de jo så afgift af 5KW, men med et husstands batteri så er det jo udjævnet.

I 2032 er den slags batterier så billige at der alligevel ikke er nogle afgifter at hente.


Besvar