solceller på elpatron

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

solceller på elpatron

Indlæg af bioservice »

Er der nogen herinde der har erfaring med at tilslutte solceller direkte på elpatron i bufferbeholder..

jeg er ved at tilslutte 1,2 kw til en 6 kw elpatron, den er så monteret i bunden af min akkumuleringstank..... havde lidt problemer med at overkogningsrelæet ikke ville slå fra, så strømmen blev monteret på et motorrelæ, der er 240 v styret...

jeg går ikke ind over inverter eller lignende, og har ikke koblet systemet sammen med husets elforsyning...

hvis man har 300 l buffer hvad skal man så bruge af paneler i Kw. for at det er fornuftigt, er der nogen der ved det...?
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

nemocharley

solceller på elpatron

Indlæg af nemocharley »

Jeg kan ikke give dig præcise anvisninger. Der hvor jeg købte mit pillefyr havde vvséren forsøgt det samme, han kunne ikke styre det ordentligt og købte et brugt skibsbatteri, som han lagrede strøm i. Mener at han havde en 9kw patron til 750 liter.

Jeg har selv en 6kw patron til 300 liter, men det er jo over inverter, så det kan du jo ikke bruge til så meget.
bent
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

solceller på elpatron

Indlæg af bent »

Hej hvis du ikke går igennem inverter hvordan laver du det så om fra dc til ac ? syntes det er en god ide med batterier og så en inverter der laver det om til 230volt men det kræver en stor af slagsen og så koster det.
nemocharley

solceller på elpatron

Indlæg af nemocharley »

Varmebaronen i sverige kunne måske kontaktes?
Eller de to danske forhandlere DWC i Østervrå eller dptvarme.dk i Vammen.
Brugeravatar
Djursland
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13 apr 2012 21:15

solceller på elpatron

Indlæg af Djursland »

hej med jer

Bent:

det er ikke en særlig god ide at lave strømmen om til 230v da hver gang du laver om taber du 20 % ca

og det er da nemmere at koble det direkte for et varmelegeme er jo lige glad om det er AC eller DC da det er en modstand

min far er ved at lave et anlæg på 2 Kw koblet direkte

men varmelegemet er jo en max belastning mens solcellerne starter i nul og det tager jo lidt tid inden de mødes de 2 kurver og det begynder at gi varme


Bioservise:

sæt et 1 Kw varmelegme i og ikke et 6 Kw da det ikke passer sammen da modstanden er for stor i et 6Kw


Mvh Flemming
Ecoteck HR 100

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

solceller på elpatron

Indlæg af Kjeld P »

Når det drejer sig om varmt vand ville man få meget mere for pengene ved et traditionelt vandbåret solvarme anlæg. Det vil være yderst vanskeligt at ramme solcellernes ideal belastning med en varme patron og selv om man gjorde er det stadig ikke godt...den kan jo ikke tracke solcellerne som en inverter kan.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Besvar