Mig der er skør eller?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Mig der er skør eller?

Indlæg af BWJ »

pso skrev:Bwj du nævner en sky der passere
Min kollega og jeg har netop fundet ud af at der ofte er en højere peak effekt både før og efter en sky
Efter kan skylles afkøling af celler men før kan ikke forklaring må derfor være at skyen kan fungere som et spejl somreflekter ekstra lsollys på dine fangere vi ser dog ikke så store afvigelser som du gør
En sky ?? det tror jeg ikke jeg har skrevet noget om, men pollen og varme og en kombination, er gift for celler.
Har iøvrigt lige hørt om én der har et 6Kwp anlæg, hvor der er 2 kredse, kreds 1 delt med en ½ del over hhv øst og vest side, og ditto for kreds 2. og så kunne man ikke forstå at det ikke producerede som forventet .
:lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Mig der er skør eller?

Indlæg af Rasmus Jensen »

BWJ skrev:
En sky ?? det tror jeg ikke jeg har skrevet noget om, men pollen og varme og en kombination, er gift for celler.
Har iøvrigt lige hørt om én der har et 6Kwp anlæg, hvor der er 2 kredse, kreds 1 delt med en ½ del over hhv øst og vest side, og ditto for kreds 2. og så kunne man ikke forstå at det ikke producerede som forventet .
:lol:
Jøsses - synes man høre mange eksempler på anlæg der er enten sat "forkert" sammen, eller at paneler og inverter ikke er valgt til at passe beder sammen, i forhold til størrelsen på anlægget.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Mig der er skør eller?

Indlæg af pso »

Undskyld navne forvirring, det var naturligvis batman100 som startede tråden der talte om en sky i første indlæg og hele mit svar var henvendt til ham
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Mig der er skør eller?

Indlæg af BWJ »

pso skrev:Undskyld navne forvirring, det var naturligvis batman100 som startede tråden der talte om en sky i første indlæg og hele mit svar var henvendt til ham
:great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
greenert
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 sep 2013 08:50

Mig der er skør eller?

Indlæg af greenert »

Jeg var selv i tvivl med hvordan mit solcelleanlæg skulle stå da jeg købte det. så tog kontakt i nogle som have forstand på det og det står nu stik syd med en hældning på 40 grader. det fungere fantastisk for mig. producere optimal strøm. Jeg tog kontakt med *fjernet' og fik 3 uforpligtende tilbud hvor jeg så spurgte ind til hvordan jeg skulle opsætte mit solcelleanlæg. Det er sku meget rart med lidt hjælp fra fagmænd uden at skulle betale det hvide ude af øjnene for råd og spørgsmål.

Mvh

Greenert
Senest rettet af Ulrik 10 sep 2013 21:02, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Spam Link fjernet!

Besvar