Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hmm Brandfælde?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Hmm Brandfælde?

Indlæg af fryseren » 27 sep 2012 07:05

En af slangerne smider vel bare skum cellerne.... så er den ged vist barberet...


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Hmm Brandfælde?

Indlæg af søren ø » 29 sep 2012 09:56

Ja det lyder da til at være nemt at slukke brande i ståltage og solceller.....Nu er virkeligheden noget andet, og kan sige at ståltage er brandmæssigt noget fanden har skabt. Det er rigtigt svært at få hul på, og alt imens kan det brænde lystigt under det, med store skader til følge. Vi har heldigvis en stor ny redningssav som kan klare problemet. For 2 mdr. siden var den i brug i et ståltag, og det var bestemt hårdt og besværligt arbejde, i forhold til hvis vi havde kørt en økse igennem et tegltag. Hvis man antager at strålevarmen smelter isoleringen på ledninger på taget er taget jo potentielt strømførende. Det kan jo brænde i solskinsvejr, og selvom der er røg ville det være imponerende hvis det lige dækkede alle celler konstant. Selvfølgelig kan man piske en stemning op, og kan garantere at hver eneste brandmand i DK vil gøre alt hvad han kan for at redde folks huse. Men samtidig er vi vores egen sikkerhedsmand og føler vi noget kan gå galt siger vi selvfølgelig fra. Iøvrigt kører man jo af og til også til brand i transformatorstationer, og de bliver jo også slukket. Man kan faktisk stå ret tæt på hvis bare tågen fra strålerøret er fin nok, så kan der ikke skabes forbindelse. Den taktik er bare svær på et helt hus.
Airbag fra biler er skam stadig noget der bliver trænet i, så venligst ikke tro den del er for sjov. Elbiler har lidt samme problem hvis vi skal klippe dem op. Der ligger også er tykt kabel med ret meget spænding på, som vi ikke skal klippe i...
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Hmm Brandfælde?

Indlæg af Rasmus Jensen » 01 okt 2012 08:25

Super at høre input fra en der arbejder med det. :great:
Og hvis i så må lade lortet brænde ned - ja så heller det end at der er en brandmand der mister livet.
Nu sidder mit på en maskin hal med eternit tag. Så hvis dyr ellers er ude, så lad lortet brande. Jeg er godt nok kun sum forsikret, så det er ikke nogen økonomisk gevinst i det for mig.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE


Besvar