Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Panik før lukketid

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Panik før lukketid

Indlæg af Hangaard » 20 sep 2012 19:59

Nu spørger du til købsdato eller tilslutningsdato, når et anlæg er sat op så skriver elektrikkeren en tilslutnings anmeldelse til dit elselskab, og når den er registreret så går nettomålerordningen i kraft fra den dato hvor anlæget er anmeldt, så det må være tilslutningsdatoen og kan ikke lige se det skulle være så nemt at fuske med kvitteringen da elektrikkeren skal anmelde anlæget og det er den dato den indløber hvor nettomålerordningen bruger som startdato.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af EKP » 20 sep 2012 20:51

Hangaard » 20 Sep 2012, 19:59 skrev:Nu spørger du til købsdato eller tilslutningsdato, når et anlæg er sat op så skriver elektrikkeren en tilslutnings anmeldelse til dit elselskab, og når den er registreret så går nettomålerordningen i kraft fra den dato hvor anlæget er anmeldt, så det må være tilslutningsdatoen og kan ikke lige se det skulle være så nemt at fuske med kvitteringen da elektrikkeren skal anmelde anlæget og det er den dato den indløber hvor nettomålerordningen bruger som startdato.
Købsdatoen kan da sagtens ligge før tilslutningsdatoen??? Det er jo lige præcist det vi andre skriver - at man ikke kan fuske med tilslutningsdatoen - men det kan man med købsdatoen. Købsdatoen kan sælger godt fuske med for at lave en fordelagtig aftale med køber. Hvis reglerne strammes i morgen så tror jeg ikke det vil tage mig lang tid at finde en håndværker der vil skrive en faktura på at jeg købte det i sidste uge (og derfor ikke rammes af stramninger).

Man må derfor nok forvente at lovgivningen binder sig til tilslutningsdatoen da det er det eneste der ikke kan fuskes med.

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Panik før lukketid

Indlæg af Hangaard » 20 sep 2012 20:56

ja selvfølig kan købs datoen fuskes, men ikke tilslutningsdatoen og det er jo også netop det jeg skriver, og da det er anmeldelsen til el leverandøren der anvendes så er der jo ingen mening med at fuske med købsdatoen...som jeg også skrev.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Panik før lukketid

Indlæg af jhjorsal » 21 sep 2012 07:39

Nu var det jo faktisk ikke fordi jeg ville fuske med købsdatoen, jeg har bestilt anlægget for over en måned siden, og de har jo trukket beløbet på dankortet også for over en måned siden. Anlægget skulle gerne blive leveret idag med ekspress bud fra Sjælland, og jeg havde håbet at få panelerene op i weekenden, men jeg ved ikke lige hvor fedt det er at skal til at kravle rundt på et 45 graders eternittag i pis regnvejr :-)
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af EKP » 21 sep 2012 12:50

Hangaard » 20 Sep 2012, 20:56 skrev:ja selvfølig kan købs datoen fuskes, men ikke tilslutningsdatoen og det er jo også netop det jeg skriver, og da det er anmeldelsen til el leverandøren der anvendes så er der jo ingen mening med at fuske med købsdatoen...som jeg også skrev.
Så beklager jeg da. Du skrev bare at du ikke kunne se hvordan man skulle kunne fuske med kvitteringen. Den kvittering vi andre omtalte var naturligvis for køb af anlæget og den kan man - som du selv skriver - sagtens fuske med. Jeg er sådan set ikke uenig i de ting du skriver jeg kan bare ikke se du forholder dig til den mulighed at man godt kunne lovgive ud fra købsdatoen.

Hvis det du - kort opsummeret - mener er, at man ikke kan snyde med tilslutningsdatoen og at det derfor sandsynligvis er denne der vil blive lovgivet ud fra kan jeg ikke være mere enig :great:


kejser2001
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 27 jan 2008 01:16
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af kejser2001 » 22 sep 2012 20:33

Det sidste halve års er priserne på anlæg faldet lige nøjagtig så lidt at det har kunnet betale sig at investere. Dog vil det isoleret set godt kunne betale sig at vente indtil foråret med at købe hvis man da har is i maven og tror på at den eksisterende meget lukrative ordning vil fortsætte i 2013. :)

Brugeravatar
ommy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 246
Tilmeldt: 22 okt 2011 17:05
Mit fyr: Scotte min, 10kw, v13
Areal: ca 135 i 2 etager
Brændsel: træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 5464
Årligt forbrug: 3.5t
Geografisk sted: Brenderup Fyn

Panik før lukketid

Indlæg af ommy » 22 sep 2012 22:14

Vi fik monteret solceller i torsdags. Elektrikkeren sagde, der går mellem 8 og 12 uger fra tilslutningsdatoen til godkendelsen kommer, men der godkendes med tilbagevirkende kraft.

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Panik før lukketid

Indlæg af Hangaard » 23 sep 2012 08:17

kejser2001 » 22 Sep 2012, 20:33 skrev:Det sidste halve års er priserne på anlæg faldet lige nøjagtig så lidt at det har kunnet betale sig at investere. Dog vil det isoleret set godt kunne betale sig at vente indtil foråret med at købe hvis man da har is i maven og tror på at den eksisterende meget lukrative ordning vil fortsætte i 2013. :)
Det er vel lidt som med computer, venter man 6mdr. så er prisen faldet.
Men så kan man jo blive ved med at vente i det uendelige, da priserne sikkert vil blive ved med at falde og eller panelerne bliver meget bedre pr. kvm.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Panik før lukketid

Indlæg af jhjorsal » 30 sep 2012 12:53

Jeg har lige haft besøg af min lokale elektrikker, han skulle have sit crimpeværktøj til mc stikkene tilbage. Han kunne fortælle at han havde snakket med nogle installatører der havde været til et møde på Danfoss i weekenden, og der nu gik mange rygter om at der ville komme nye regler for solcelleanlæg på mandag. Elektrikkeren siger hanhar fået afsendt mit skema "Stamdata - Mikro VE ≤ 6 kW" til netvirksomheden. så jeg håber sku jeg når at komme med i den gamle ordning, Panelerene sidder på taget de er dog ikke tilsluttet inverteren endnu men det skulle gerne ske i næste uge. Har i hørt noget?
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Panik før lukketid

Indlæg af Hangaard » 30 sep 2012 15:41

Ja rygter er der mange af, men du kan være sikker på at ordningen forringes og at et indgreb er på vej, hvis jeg var dig ville jeg nok ringe til din netleverandør på Mandag og tjække op på det.
http://ing.dk/artikel/132548-regeringen ... elleanlaeg

og her er lidt mere.
http://www.energitjenesten.dk/aktuelt/m ... a-vej.html
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Besvar