Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

jordbaseret / VVS-eksperten

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af Hangaard » 20 sep 2012 18:43

Mærkligt :evil: tror sku snart jeg ringer ind og brokker mig igen, har diskuteret med dem 2 gange nu, førstegang fik jeg at vide af min assurandør at det var gratis, sener samme dag fik jeg den beske at det kostede 500kr og det var noget de var begyndt med tidliger i år, jeg ringede så til selskabet og brokkede mig over jeg først fik at vide det ikke kostede noget og ville gerne vide hvad der var korrekt og hvorfor de nu mente det kostede 500kr, jeg fik den besked at det var forde brandvæsnet ikke ville kunne slukke en brand lige så hurtigt som hvis der ikke var solceller på huset, så det var de så begyndt med at kræve 500kr for ekstra om året..
Nu fortæller du mig så at du lige i denne her uge har fået besked om det ikke koster noget på din landbrugs egendom, :roll:
I går fik vi den besked at det ikke koster noget i byen på en villa, men det kostede altså på en landbrugs egendom :evil:
Mine svierforældre har også Tryk og de bor også på en landbrugs egendom og de skulle også betale de 500kr, men de fik at vide det var forde deres solceller lagde på deres udbygninger og det havde været gratis hvis det havde lagt på stuehuset.... vild forviring, og må da sige det er ekstrem dårlig kunde behandling / vejledning fra Tryk forsikring
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af Hangaard » 20 sep 2012 19:31

og så er der den forklaring om brand, der ikke helt holder stik ifg. den skrivelse der kan ses her under faq hvor en stiller netop dette spørgsmål og hvor svaret fra Teknologisk institut er at det ikke er klassificeret som brand farlig. men det er vel også en forklaring taget ud af den blå luft.
http://solenergi.d-a.dk/sol/FAQ_-_OSS.html
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Brugeravatar
behansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18 dec 2006 14:55
Mit fyr: KL15
Areal: 300+m2+150l.vvb.
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Stestrup, midtsjælland
Givet likes: 2 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af behansen » 21 sep 2012 10:10

Det burde være så simpel en ting, som tryg ikke engang har styr på! Min generelle erfaring med bl.a. forsikringsselskaber, er netop tvetydighed. Mit råd til dig er og maile med dem, så du får et skrifteligt svar, det har de svært ved at løbe fra.

fx. kontaktede jeg kommunen vedr pris på godkendelse af jordbaseret solcelleanlæg (byggetilladelse, samt landzone tilladelse). Jeg oplyste størrelse m2 og de skrev tilbage til at det kostede 2K, nu er der kommet en regning på 5K (godkendes af teknisk anlæg + div. tilladelser)! Jeg mener de har et problem, de bør vide at solceller er teknisk anlæg. Ved ikke om det er slåskampen værd, tror jeg betaler de 5K og sender en klage med et krav om tilbagebetaling.

Før øvrigt er der lidt fordele for os private bonderøve i den forbindelse, da det koster 2000 og få en byggetilladelse <50m2 i byzone, gratis i landzone (her har du blot pligt til at informere om at du har gjort det) - og ja jeg har det på skrift! Så vi skal i det mindste ikke kontakte kommunen for at udvide hønsehuset :)

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af BWJ » 21 sep 2012 16:31

behansen » 21 Sep 2012, 10:10 skrev:Det burde være så simpel en ting, som tryg ikke engang har styr på! Min generelle erfaring med bl.a. forsikringsselskaber, er netop tvetydighed. Mit råd til dig er og maile med dem, så du får et skrifteligt svar, det har de svært ved at løbe fra.

fx. kontaktede jeg kommunen vedr pris på godkendelse af jordbaseret solcelleanlæg (byggetilladelse, samt landzone tilladelse). Jeg oplyste størrelse m2 og de skrev tilbage til at det kostede 2K, nu er der kommet en regning på 5K (godkendes af teknisk anlæg + div. tilladelser)! Jeg mener de har et problem, de bør vide at solceller er teknisk anlæg. Ved ikke om det er slåskampen værd, tror jeg betaler de 5K og sender en klage med et krav om tilbagebetaling.

Før øvrigt er der lidt fordele for os private bonderøve i den forbindelse, da det koster 2000 og få en byggetilladelse <50m2 i byzone, gratis i landzone (her har du blot pligt til at informere om at du har gjort det) - og ja jeg har det på skrift! Så vi skal i det mindste ikke kontakte kommunen for at udvide hønsehuset :)
Der skal da heller ikke byggetilladelse til skur og garage i byzone, hvis det er mindre end 50m2, eller ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar