Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En liter mælk og en solcelle?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 05 mar 2012 08:07

Lige et spørgsmål til den der internationale forsikring af garantierne: Hvad sker der hvis firmaet som har tegnet forsikringen lukker? Eftersom en forsikring skal betales for at dække, så ophører denne forsikring vel når virksomheden er lukket og ikke længere betaler policen?
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S


solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 05 mar 2012 08:08

Bare lige så nogen ikke får noget galt i halsen... jeg kan kun forholde mig til hvad manden skriver til mig... sant eller falsk eller hvad der bliver oplyst andre steder vil jeg her PT... ikke tage stilling til men her et dump fra min google mail...
jfc-trading.jpg
og her svare de 2 dioder...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af klinten » 05 mar 2012 08:10

Hvad betyder det med at de kun har 2 dioder? Hvad er standard, og hvad er godt? Jeg går ud fra at 2 er dårligt?
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 05 mar 2012 08:23

Min. 3 dioder... i et panel
det betyder at panelerne bliver det op i hhv. 2 ( dårligt) eller 3 områder... så i tilfelde af skyge kan panelerne nemmere håntere det...
Jeg har omtalt mere udførligt i andre tråde før... sø og du skal finde...
viewtopic.php?f=189&t=13206&p=137622&hi ... er#p137622
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

manny
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 51
Tilmeldt: 25 jul 2010 13:56

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af manny » 05 mar 2012 08:27

robocop » 05 Mar 2012, 08:07 skrev:Lige et spørgsmål til den der internationale forsikring af garantierne: Hvad sker der hvis firmaet som har tegnet forsikringen lukker? Eftersom en forsikring skal betales for at dække, så ophører denne forsikring vel når virksomheden er lukket og ikke længere betaler policen?
Sandsynligheden for at både producenten og forsikringsselvskabet lukker på samme tid må antages at være så lille at det ikke burde være muligt. Men vi betaler et engangsbeløb der er indregnet i solcellernes pris....
Landsdækkende leverandør af solenergi og komfortløsninger
SCAN COMFORT - www.scan-comfort.dk - Tlf. 40 20 20 11


Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 05 mar 2012 08:41

Det var ikke forsikringsselskabet jeg mente. Jeg mente solcelle forhandleren. Hvis de lukker og ikke mere betaler policen, så ophører den...? Men hvis du mener at det er et engangsbeløb, så burde det ikke være noget problem. Bare sådan af ren nysgerrighed - må man spørge efter hvilket forsikringsselskab i anvender?
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

manny
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 51
Tilmeldt: 25 jul 2010 13:56

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af manny » 05 mar 2012 09:12

robocop » 05 Mar 2012, 08:41 skrev:Det var ikke forsikringsselskabet jeg mente. Jeg mente solcelle forhandleren. Hvis de lukker og ikke mere betaler policen, så ophører den...? Men hvis du mener at det er et engangsbeløb, så burde det ikke være noget problem. Bare sådan af ren nysgerrighed - må man spørge efter hvilket forsikringsselskab i anvender?
Det er et engangsbeløb VI betaler foruden den garanti producenten stiller og den ligger hos et af de større anerkendte forsikringsselvskaber, der vil aldrig kunne forekomme en situation hvor policen ikke betales da den er tegnet og betalt for en periode på 25 år
Landsdækkende leverandør af solenergi og komfortløsninger
SCAN COMFORT - www.scan-comfort.dk - Tlf. 40 20 20 11

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 05 mar 2012 09:41

Ok, det lyder rigtig fint.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Karmdal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05 mar 2012 14:36
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 156
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Ringsted

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Karmdal » 05 mar 2012 15:02

robocop » 04 Mar 2012, 17:44 skrev: Det er lige før jeg vil vove den påstand, at vores forhandlere godt kan sælge dig et solcelleanlæg, ikke meget mere end 5-10k dyrere en hos Bilka. Med i den pris får du al den rådgivning og vejledning du har brug for, af teknikere der rent faktisk ved hvad de snakker om, certificeret energiberegning, solcellepaneler i en bedre kvalitet og med 3 bypass dioder, invertere langt bedre end Danfoss, 12 års produktgaranti og 30 års effektgaranti på solceller samt 10 års garanti på inverter. Set med mine øjne (og ja de er måske ikke så neutrale i dette tilfælde), så er 5-10k ekstra godt givet ud for alt det.

Mange af mine konkollegaer kan sikker tilbyde noget lignende, så godt nok er Bilka billigst, men ikke bedst til prisen :wink:
Hej Carl, jeg synes ikke at jeres hjemmeside er helt på det prisniveau som du indikerer i idet indlæg, men hvis vi er på det anført prisniveau (Bilka plus en sjat) for et 6 kw anlæg incl montering, så er jeg bestemt interesseret i at blive kontakt af jer. Du kan kontakte mig på med en privat besked.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 05 mar 2012 15:23

Hej... Karmdal!
Svare lige for Carl...

Det er vejledende udsalgs priser... det ville over for vores forhandler være 100% unfair at tvinge dem ned i pris...
Men når nu luder marked er i gang så bliver vores forhandler automatisk tvunget ned... vi har flere forhandler der har indikeret 6Kw anlæg til 106-110.000,- Carl tager kontagt til dig på pb så henviser vi dig en forhandler som vil tage sig godt af dig...

mvh kim jessen
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


Besvar