Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En liter mælk og en solcelle?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Rasmus Jensen » 03 apr 2012 23:44

Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE


Gartner86
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12 apr 2012 12:07

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Gartner86 » 12 apr 2012 12:56

Hej Allesammen

Jeg er helt grøn herinde og på dette område, men er rigtig glad for at have fundet denne hjemmeside. Det er nogle super gode informationer der ligger herinde :great:

Til Rasmus Jensen: Får at få et ekstra informationer har jeg, for et stykke tid siden, tilmeldt mig et af disse infomationsaftener i Bilka, men efter hvad "profferne" fra Solia og Scan Comfort siger skal man måske tage informationerne med et vis forbehold.

Omkring de varmere temperatur ved det desværrer tyndere og tyndere Ozonlag. Er det noget man have i tankerne når man overvejer at få solpaneler på taget?? Vil det være en fordel at tegne en ekstra Hus-/inboforsikring når man vælger at sætter solpanler op??

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 12 apr 2012 17:01

Velkommen under fanerne :great:

Citat
"infomationsaftener i Bilka, men efter hvad "profferne" fra Solia og Scan Comfort siger skal man måske tage informationerne med et vis forbehold"
Sådan siger alle, men gå bare til infomøder, og vær kritisk, spørg så du føler du er blevet oplyst.
Alle er ved at falde over hinanden, for at fortælle hvor gode anlæg/komponenter de har, men der er ikke den store forskel.

Mht den forventede globale opvarming, er den grad eller to i stigningen af gennemsnitstemperaturen ikke noget der får betydning overhovedet for de anlæg der sælges nu.

Som en lille teaser til et evt møde, kunne flg. spørgsmål være relevant og gældende for mange leverandører:
Hvordan kan det være, at i data for cellerne, eks 200W, kan man læse er der er en ydelses tolerance på +3%, når man i data (Electrical Characteristics) kan finde Max. Effekt Spænding (Vmp) og Max. Effekt Strøm (Imp) og når disse ganges med hinanden burde det give ydelsen, men der mangler de 3% ??
Bemærk at ydelsestolerancen ikke opgives til 0-+3% men til +3%. :D

De fleste forsikringsselskaber kræver ikke ekstra forsikring, men bare oplysning om at der er monteret celler, og de er så dækket under den eksisterende husforsikring.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 12 apr 2012 18:17

hhhhheeeee hej BWJ hvor har du gemt dig... længe siden... vi går nok stadig op i de perfegte data ark og har man ikke andet at få tiden til at gå med så kan man da altid i offentlig forum gøre opmærgsom på evt, taste fejl... men ok du har rat der burde stå 0-+3% og det tager vi selvfølgelig til efter ratning og får enderet... Tak for opklaringen :great:
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 12 apr 2012 18:35

solcelle » 12 Apr 2012, 18:17 skrev:hhhhheeeee hej BWJ hvor har du gemt dig... længe siden... vi går nok stadig op i de perfegte data ark og har man ikke andet at få tiden til at gå med så kan man da altid i offentlig forum gøre opmærgsom på evt, taste fejl... men ok du har rat der burde stå 0-+3% og det tager vi selvfølgelig til efter ratning og får enderet... Tak for opklaringen :great:
Hallo solcelle, den var ABSOLUT ikke møntet på SOLIA, men som en generel ting for MANGE leverandører.
Og "perfekte" dataark er vel en selvfølgelighed, man som kunde skal kunne forholde sig til, og stole på, der giver du vel mig ret ?

Hilsen herfra
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 12 apr 2012 19:05

Du hat 100 rat og en sådan en taste fejl kunde naturlig vis godt føre til misforståelser, der er vi enige... Har da også lige talt med Carl og han mente bestemt at det ikke var vores data ark du henviste til.. men var det så skulle det laves om så hvis det er tilfældet bliver det ændret...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 12 apr 2012 19:28

solcelle » 12 Apr 2012, 19:05 skrev:Du hat 100 rat og en sådan en taste fejl kunde naturlig vis godt føre til misforståelser, der er vi enige... Har da også lige talt med Carl og han mente bestemt at det ikke var vores data ark du henviste til.. men var det så skulle det laves om så hvis det er tilfældet bliver det ændret...
Hmmm, proff som forventet :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Gartner86
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12 apr 2012 12:07

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Gartner86 » 14 apr 2012 07:33

Tak BWJ

Jeg skal gøre hvad jeg kan. Der er nok også flere end mig som kommer med intersante spørgsmål.

Har hørt lidt om at Bilka har skifte leverandør. Leverandøren som kommer og fortæller er fra s3 energi, så den Oda200-36-M der bliver omtalt herinde, ved jeg ikke helt om Bilka kommer til at levere i fremtiden, men nu må vi se :)

Vh


Besvar