Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af robocop » 24 jan 2012 12:58

From » 24 Jan 2012, 12:51 skrev:Den med at de 40 øre/kwh kun er fra år 11-20, hvor har du det fra. Jeg er ret sikker på at de 40 øre er fra år 11 og anlæggets levetid ud !
Den har jeg fra Energinet.dk - 60 øre i 10 år, derefter 40 øre i 10 år, og så er det 0 øre derefter. Jeg har lige været i kontakt med Energinet.dk igen og de bekræfter det.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af BWJ » 24 jan 2012 21:56

robocop » 24 Jan 2012, 12:46 skrev: Ja, som det er nu, så er det 60 øre de første 10 år, 40 øre de efterfølgende 10 år og 0 kr. fra år 20 og frem... Og der har de ikke tænkt sig godt om, for et solcelleanlæg der er 20 år, yder stadig 90% af start-effekten. Så du kan lave godt med strøm 10-20 år (eller mere) med gratis strøm.

:shock: Citat "et solcelleanlæg der er 20 år, yder stadig 90% af start-effekten" hvor kan jeg købe det ? har gysserne klar :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af robocop » 24 jan 2012 22:24

Det kan du hos mig :) Vi har endda 30 års (80%) effektgaranti!
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af BWJ » 25 jan 2012 10:45

robocop » 24 Jan 2012, 22:24 skrev:Det kan du hos mig :) Vi har endda 30 års (80%) effektgaranti!
Hmm, hvis det er rigtigt, er du meget tæt på en kunde :great:
Kunne du linke til datablad ? det findes jo ikke med den garant på jeres side.
Om jeres Sirio vekselretter (6Kw) står i indledningen i datablad, at den er helt uden bevægelige dele, herunder blæser, men længere nede i dataark, står at den er blæserkølet. :lol:
Hvad er fup og hvad er fakta :oops:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af robocop » 25 jan 2012 11:07

Hvis du læser hvad jeg skriver, så skriver jeg at vores paneler har en garanti der hedder 80% i 30 år. Og for at pensle garantien yderligere ud er der 12 års produktgaranti og en effektgaranti på hhv. 90% i 12 år og 80% i 30 år.

MEN . . . forklaringen til at jeg skriver "et solcelleanlæg der er 20 år, yder stadig 90% af start-effekten", er at førhen troede man at et solcellepanel degenererede med 1% om året. Dog kom der sidste år en korrektion af dette fra Frauenhof instituttet i Tyskland, som står for denne slags tests, at pga. kalibreringsfejl i deres måleudstyr var denne sats for høj. Nye målinger viste at et solcellepanel kun degenererer med 0,5% om året. Derfor udtalelsen "et solcelleanlæg der er 20 år, yder stadig 90% af start-effekten" - for 0,5% i 20 år = 10% degenerering. Så alle burde gerne yde 90% efter 20 år. Selvfølgelig har det også noget med kvalitet at gøre.

Mht. det med vekselretteren, at den er blæserløs og så ikke alligevel . . . er helt og holdent MIN fejl. Sådan er det når man laver copy&paste :oops:
Og det værste er at vores revisor, som vi har ansat, gjorde mig opmærksom på det for over et ½ år siden og jeg glemte bare at rette den på hjemmesiden. Det rigtige datablad er nu uploaded.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af BWJ » 25 jan 2012 11:56

Javel ja, kunne du oplyse hvor mange bypass dioder der er i Solia AS-5M-200 ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af robocop » 25 jan 2012 11:58

BWJ » 25 Jan 2012, 11:56 skrev:Javel ja, kunne du oplyse hvor mange bypass dioder der er i Solia AS-5M-200 ?
Der er 3 stk.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af robocop » 25 jan 2012 12:01

Nu må jeg lige skynde mig at slå fast at mine kommentarer er til information og vejledning. Jeg henviser til vores produkter/datablade, fordi det er de produkter jeg kender og dem jeg kan stå inde for. Dette forum er på ingen måde beregnet til salg - og det er ikke det jeg prøver at gøre her.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af BWJ » 25 jan 2012 12:04

robocop » 25 Jan 2012, 12:01 skrev:Nu må jeg lige skynde mig at slå fast at mine kommentarer er til information og vejledning. Jeg henviser til vores produkter/datablade, fordi det er de produkter jeg kender og dem jeg kan stå inde for. Dette forum er på ingen måde beregnet til salg - og det er ikke det jeg prøver at gøre her.

Jep det er jeg med på, måske er jeg indstillet til en førehund, men jeg kan ikke finde noget om antal dioder i databladet for Solia AS-5M-200 ? .
Men tak for info :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Den skematiske ordning / Virksomhedsordning.

Indlæg af BWJ » 25 jan 2012 12:08

Iøvrigt, er jeres side ikke umiddelbart lidt misvisende, hvis i er grossistvirksomhed der ikke handler med private.
Det fremgår af siden at,
citat
"Vi tilbyder alsidige løsninger med solpaneler til erhverv, instutioner og private. Både til nybyg og eksisterende konstruktioner. Hos Solia A/S får du også professionel rådgivning og vejledning, så du kan føle dig godt klædt på når der skal tænkes energirigtigt."
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar