Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ydelse på kørende anlæg.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
Morten5792
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15 dec 2011 21:29
Mit fyr: CN15 unit
Areal: 165m2 hus+85m2 garag
Brændsel: Piller+træ
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Årligt forbrug: 5-6 Ton+ 1rm træ

Ydelse på kørende anlæg.

Indlæg af Morten5792 » 19 jan 2012 17:48

solcelle » 19 Jan 2012, 17:38 skrev:det er vores vejledende pris... kontagt en forhandler og få en rigtig pris....
så vidt jeg ved så er jeres kwh pris på omk 2.10-2.50 over hos jer så er sådan et anlæg hurtigt betalt hjem

Hej

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor jeg skal kontakte en forhandler når i på jeres hj-side skriver at i har 2 montører ansat, det må vel betyde at i også monterer el??
Hvorfor jeg skal bruge en mellemmand da det (næsten)altid fordyrer slutprisen.
Montør Fyn/Jylland for
http://www.solteknik.dk
Super kvalitet og bedst til prisen.


Hellere være optimist og tage fejl, end være pessimist og få ret.


Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Ydelse på kørende anlæg.

Indlæg af klinten » 19 jan 2012 18:05

Morten, det plejer at forholde sig således at grossisterne har en listepris. Forhandlerne får så. f.eks. 20-30-40% rabat, men de lægger ikke nødvendigvis det samme på når du køber det. Derfor behøver det ikke at blive dyrere at købe hos en forhandler.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

Brugeravatar
Morten5792
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15 dec 2011 21:29
Mit fyr: CN15 unit
Areal: 165m2 hus+85m2 garag
Brændsel: Piller+træ
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Årligt forbrug: 5-6 Ton+ 1rm træ

Ydelse på kørende anlæg.

Indlæg af Morten5792 » 19 jan 2012 18:16

klinten » 19 Jan 2012, 18:05 skrev:Morten, det plejer at forholde sig således at grossisterne har en listepris. Forhandlerne får så. f.eks. 20-30-40% rabat, men de lægger ikke nødvendigvis det samme på når du køber det. Derfor behøver det ikke at blive dyrere at købe hos en forhandler.

Hej Klinten

Opfat nu ikke dette som surt indlæg, men hvem sælger produkter videre uden at tjene på det, jeg kender ingen som vil gøre det(ikke at de dermed ikke findes) nok kan man sige at forhandler tjener på mont. men der skal der jo arbejdes, og hvis forhandler kan opnå eks. 30 % på et produkt så vil der næsten med garanti kun blive givet 10-20% videre til kunden, se det er jo penge lige ned i lommen uden at lave noget, el sagt på en anden måde at tjene lidt ekstra da mont./timepris ofte er så lave at der ikke er ret stort overskud.

Sorry så lige at det ikke var solcelle som har svaret...

Derfor er der rettet i indlægget.
Last edited by 1 on Morten5792; edited 19 times in total
Montør Fyn/Jylland for
http://www.solteknik.dk
Super kvalitet og bedst til prisen.


Hellere være optimist og tage fejl, end være pessimist og få ret.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Ydelse på kørende anlæg.

Indlæg af robocop » 19 jan 2012 18:20

Vi har montører ansat til vores solafskærmnings afdeling. Den ene af montørerne har dog ekspertise i mont. af solcelleanlæg, og han kører til tider rundt og oplærer forhandlerne og servicerer allerede monterede anlæg.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Brugeravatar
Morten5792
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15 dec 2011 21:29
Mit fyr: CN15 unit
Areal: 165m2 hus+85m2 garag
Brændsel: Piller+træ
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Årligt forbrug: 5-6 Ton+ 1rm træ

Ydelse på kørende anlæg.

Indlæg af Morten5792 » 19 jan 2012 18:33

robocop » 19 Jan 2012, 18:20 skrev:Vi har montører ansat til vores solafskærmnings afdeling. Den ene af montørerne har dog ekspertise i mont. af solcelleanlæg, og han kører til tider rundt og oplærer forhandlerne og servicerer allerede monterede anlæg.
Det er da derfor, det havde jeg ikke lige tænkt over at i også sælger de markiser :great: :great:
Montør Fyn/Jylland for
http://www.solteknik.dk
Super kvalitet og bedst til prisen.


Hellere være optimist og tage fejl, end være pessimist og få ret.


Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Ydelse på kørende anlæg.

Indlæg af klinten » 19 jan 2012 18:35

Morten5792 » 19 Jan 2012, 18:16 skrev:
Hej Klinten

Opfat nu ikke dette som surt indlæg, men hvem sælger produkter videre uden at tjene på det, jeg kender ingen som vil gøre det(ikke at de dermed ikke findes) nok kan man sige at forhandler tjener på mont. men der skal der jo arbejdes, og hvis forhandler kan opnå eks. 30 % på et produkt så vil der næsten med garanti kun blive givet 10-20% videre til kunden, se det er jo penge lige ned i lommen uden at lave noget, el sagt på en anden måde at tjene lidt ekstra da mont./timepris ofte er så lave at der ikke er ret stort overskud.

Sorry så lige at det ikke var solcelle som har svaret...

Derfor er der rettet i indlægget.
Jeg siger ikke at forhandlerne ikke tjener på det, men det hænger jo heller ikke sammen at du ringer til en forhandler du ved køber sine ting hos f.eks. solia og får en pris der er højere end det der står på deres hjemmeside. Så sælger han jo ikke noget. Hvis du læser igen hvad jeg skriver, så skriver jeg at det ikke er sikkert at forhandlerne lægger det samme på varen som de har fået af rabat hos grosisten. F.eks. Hvis nu forhandleren køber noget der har en listepris på 100.000.- Det er så en vare han får 40% rabat på. Han betaler så grossisten 60.000. Han sælger det så videre til dig for f.eks. 85.000. Så har han jo stadig tjent 25.000. På varen alene vel og mærke. Så kommer arbejdet jo oven i.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html


Besvar