Tak skal du have Zarge
Jeg fandt faktisk denne her side senere på aftnen, som jeg syntes forklare det ganske udemærke thttp://
www.jysksolenergi.dk/Inverterne.html.
Men det har i alt fald gjort at nu gider jeg ikke spekulere mere på om mine paneler kunne være strikket anderledes sammen.
Det er sjovt som alt den her energiting kan blive en helt besættelse/hobby, det er det i alt fald blevet for mig, det gør ikke rigtig noget det ikke er så rentabel længere, bare de kan holdes i de små penge, og man kan sige at man kommer langt med alternativ energi, sammenlignet med en tur til Polen for at skyde buk, som jo også er en jævn udbredt hobby. Jeg går faktisk og overvejer om jeg kan finde tilslutning i forummet, til en arbejdsdag i efteråret, hvor vi kan samles og prøve at lave luftsolvarmere. Jeg kunne sagtens ligge lokaler til (450m2 udhus + gildesal samt hus) , jeg kunne nok også godt finde en der kunne bikse noget mad sammen til os, lidt ligesom jeg har læst de har gjort på friland, man betaler et beløb, ingen tjener på det og man får et panel med hjem. Men jeg er ikke smed så det rent faglige ville jeg ikke kunne håndtere, så der må andre ind over, tror du der kunne være opbagning til det ? Og ja jeg ved godt at et solvarme panel mest laver varme når vi ikke skal bruge det, men mange af os i dette forum har jo sikkert også et udhus/værksted der godt måtte være lidt varmere, og jeg bilder mig da også ind at sådan en fætter kunne gøre en forskel på dagsforbruget en solskinsdag om vinteren.