svanggaard skrev: ↑17 sep 2022 05:54
I princippet kan du sagtens bruge et UPS anlæg. Du skal nok forvente tab i størrelsesordenen 20% når strømmen skal forbi batteriet. Men hvis du får gratis strøm fra solceller betyder det jo ikke noget.
Mange UPS'er genererer en "modificeret sinus". Noget elektronik, on nogle motorer, fungerer kun ordentligt ved en ren sinus.
Umiddelbart må du ikke koble sekundærsiden direkte til din el installation. Det betyder, at du kun kan drive udvalgte apparater i umiddelbar nærhed af UPS'en.
Ja, der vil være et tab. Men er det ligeså stort som i et nyt solcelle anlæg m.batteri backup..
Jeg ønsker at bruge denne dims i min garage, til alt el derovre.
Det er for øvrigt sådan en her jeg snakker om: apc surt6000xli
Den skal forsyne når jeg fjerne forsyning til den, det kan jeg godt finde ud af ;-)
Men jeg kunne godt tænke mig at få et signal fra den når så der kun er 10% tilbage på batterier.
For så vil jeg jo gerne koble UPS til nettet igen, MEN så skal den bare ikke begynde at oplade sine batterier, uden at jeg på en eller anden måde giver den lov til dette.
Jeg ved den har nogle indgange/udgange. Men jeg har ikke haft held til at ændre IP på dyret eller logge ind i den, så jeg kender ikke dens web interface. Mener jeg har læst mig til der skal bruges et specielt kabel, der har et rundt stik der passer ind i Upsen...