Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
-
svsommer
- Stoker XII
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 6 gange
-
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 28 dec 2010 22:57
Bigfoot » 28 Dec 2010, 17:23 skrev:den har også andre skavanker.... det er ingen ny dame længere, så rust er at tage med i betragtningen... og alt det fis med import biler ikke har rust, den holder ikke.
motoren er der ikke noget at sige til, andet end at den er skrækkelig at skrue på.
husk at går der noget i stykker på det quattro der, så koster det kassen at reparere.
som en sidste ting, ville jeg gerne have en dokumentation for det lave km tal..... det er ikke mange km den har trillet i sit liv.
Nej rust fri er tyske biler ikke men væsentlig beder stand end det vi ser herhjemme
Jeg har en vw passat fra 94 som er hentet hjem 2003 den har intet rustbeskyttelse fået og har kørt 325000 og hvis du skal finde rust på den ja så skal du frem med luppe
Og det sammen skal siges om min brors 92 årgang den har kun rust på bagklap.
mvh
mvh
svsommer
-
Lindegaard
- Stoker IV
- Indlæg: 113
- Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
- Mit fyr: PH13-300
- Areal: ca 200
- Brændsel: Billige træpiller og korn
- Fremviser gerne i postnummer: 5853
- Årligt forbrug: 8-10 ton
- Geografisk sted: Refsvindinge
Indlæg
af Lindegaard » 28 dec 2010 23:08
Bigfoot » 28 Dec 2010, 22:31 skrev:det forum er faktisk også ualmindeligt langsomt.... da skal du nok regne med et par dage, før du får svar. Er selv bruger derinde, og er meget skuffet over tilbagemeldingstiden.
Mener du vagcars??? Kan jeg næsten ikke tro.... Nok det mest seriøse forum jeg kender til!! Der er ihvertfald en DEL mere aktivitet end herinde
[/quote]
det er præcis det forum jeg mener.... jeg var førhen på opelpower.dk da jeg kørte opel.... der gik maks en time, så var der 10 svar, det er dog blevet til det samme børnehaveforum som bilgalleri.
VAGcars er desværre bare for langsomt til at svare. Ved opelpower kunne du stå i garagen og skrue i tingene, og så spørge på forummet om tvivl og sådan, og få svar så hurtigt at man kunne fortsætte med opgaven med det samme.[/quote]
Ud af de svar der er kommet her er det da godt nok begrænset hvad han kan bruge ifht hvad der bliver spurgt om...!! Men det er jo sjovt her, ik
-
Duborg
- Stoker IV
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 18 jan 2009 12:54
- Mit fyr: Hoval Biolyt Eksklusiv 10 Kw
- Areal: 170 m2
- Brændsel: Neova 6 mm. træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: ca 10 kg
- Årligt forbrug: 6,2 T.
- Geografisk sted: Holløse, 4700 Næstved
- Modtaget likes: 1 gang
Indlæg
af Duborg » 29 dec 2010 11:29
Du skal være opmærksom på oliespild fra motoren, specielt mellem toppene og blokken.
Vandpumpen kan godt sætte sig, det koster en tandrem.....og topstykker osv.
Det er ingen tvivl om det er en dejlig bil, personligt er det ikke noget jeg ville købe,
Med venlig hilsen
Duborg
-
Zarge
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4410
- Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Givet likes: 68 gange
- Modtaget likes: 96 gange
Indlæg
af Zarge » 29 dec 2010 17:07
Lindegaard, nu er dette forum jo heller ikke specifikt møntet på folk der roder med biler, derfor er det nok begrænset hvor mange brugere der er aktuelle til at besvare spørgsmålene i dette emne, så mon ikke det har en vis indvirkning på svarene, og hastigheden på disse... ;-)
-
Lindegaard
- Stoker IV
- Indlæg: 113
- Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
- Mit fyr: PH13-300
- Areal: ca 200
- Brændsel: Billige træpiller og korn
- Fremviser gerne i postnummer: 5853
- Årligt forbrug: 8-10 ton
- Geografisk sted: Refsvindinge
Indlæg
af Lindegaard » 29 dec 2010 21:13
Zarge » 29 Dec 2010, 17:07 skrev:Lindegaard, nu er dette forum jo heller ikke specifikt møntet på folk der roder med biler, derfor er det nok begrænset hvor mange brugere der er aktuelle til at besvare spørgsmålene i dette emne, så mon ikke det har en vis indvirkning på svarene, og hastigheden på disse... ;-)
Hvorfor tror jeg anbefalde manden at spørge på omtalte forum?????
-
Zarge
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4410
- Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Givet likes: 68 gange
- Modtaget likes: 96 gange
Indlæg
af Zarge » 29 dec 2010 21:29
my bad, jeg læste det bare lidt som en "anklage" mod de "sløve brugere" på sitet ;-)
-
levi
Indlæg
af levi » 29 dec 2010 23:28
Jeg spørger jo her, - fordi jeg har lyst til at spørge her
Men tak for linket Lindegaard, - men lad os komme tilbage til tråden istedet
Duborg - hvorfor ville du ikke købe sådan en bil ?
-
coupegt
- Stoker VI
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
- Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
- Areal: 225 + 160 garage
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6740
- Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
- Årligt forbrug: tjaaa
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 2 gange
Indlæg
af coupegt » 30 dec 2010 05:47
jeg har en Audi S2 Coupe fra 91.
importeret fra ingolstadt i 05.
Der er stort set ikke rust i bilen.
Det er jo tæt på den samme bil, min er bare med 5 cylinderet turbo motor og 220 hk fra ny
Jeg har kørt audi siden 96 og altid de lidt "ældre" modeller.
Min erfaring er, at den galvanisering de startede med på audi 100 i 86 var endda rigtig god.
De biler jeg har set ved huggerne har som regel ikke været pga. rust men slidt op, skader osv, så medmindre den er skadet, så er rust ikke det store problem på den model
umiddelbart er type 89 coupen - som du har købt - en meget meget stærk bil, både karroseri mæssigt og mekanisk.
Nu er jeg mest til de 5 cylindrede modeller, så V6 har jeg aldrig prøvet. Fra Audiclub.dk - som jeg varmt kan anbefale med gratis forum ala stokerpro til spørgsmål og problemer og mange hjælpsomme medlemmer med årevis af erfaring der gerne øses ud af - ved jeg, at V6 motoren - både 2.6 og 2.8 til tider kan have problemer med at de ikke yder helt det de skal.
Det kan ofte skyldes at tandremmen er sat en tand forkert.
Derudover kan V6 motorene svede lidt olie fra topstykkerne.
Coupe dørene kan komme til at hænge over årene fordi de er så tunge, kan rettes med en donkraft under døren - hvis man tør ;-)
Så kan der være lidt drilleri med vindstøj pga. de rammeløse vinduer.
Baglygterne kan slippe i pakninger - noget tyggegummi-snot-ting- og så render der vand ind. Forholdsvist nemt at fikse.
quattro systemet har jeg aldrig haft bøvl med på min bil, og generelt er de meget stærke i gear og differentialer mm.
Du kunne måske lige overveje, at skifte olie på gearkasse og bag. diff... bare for god ordens skyld. Gjorde jeg ved købet af min S2
Derudover... ikke det store, men tillykke med bilen, der ser rigtig fin ud, og det er jo ved at være en lidt speciel model som der også kigges lidt efter i dagens gadebillede :-)
Og som allerede nævnt... kig forbi audiclub.dk hvis du mangler hjælp eller har spørgsmål :-)
Ikke for at være negativ, men jeg har været medlem af vagcars også, og til sidst gad jeg ikke længere.
For meget brian-kasket-med-skyggen-i-nakken og når det kom til Audi så var der som regel ikek den store viden at hente alligevel, da det hele går op i golf 2,3 og 4.
Så er Audiclub.dk et langt mere seriøst sted i mine øjne - men smag og behag er jo som bekendt forskellig :-)
-
coupegt
- Stoker VI
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
- Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
- Areal: 225 + 160 garage
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6740
- Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
- Årligt forbrug: tjaaa
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 2 gange
Indlæg
af coupegt » 30 dec 2010 05:58
hov... så kan jeg da lige indskyde, at der gives 10% rabat på dele ved audi zentrum flensburg hvis man er medlem af clubben ;-)
og stumper er D Y R E til den bil i dk... nogle gange halv pris i tyskland for den samme stump..
SMC er nogle røvhuller når det kommer til dele, så jeg køber stort set alt i flensborg til min bil.
-
Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Indlæg
af Bigfoot » 30 dec 2010 20:50
coupegt » 30 Dec 2010, 05:58 skrev:hov... så kan jeg da lige indskyde, at der gives 10% rabat på dele ved audi zentrum flensburg hvis man er medlem af clubben ;-)
og stumper er D Y R E til den bil i dk... nogle gange halv pris i tyskland for den samme stump..
SMC er nogle røvhuller når det kommer til dele, så jeg køber stort set alt i flensborg til min bil.
og så afslutter du lige dine indlæg her, med et link til billeder af den bil. Det er jo gudebilen med den motor.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.