Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

I skærende kontrast

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

I skærende kontrast

Indlæg af BWJ » 06 jun 2022 21:43

Politi ikke ude efter DHB
Hos Syd- og Sønderjyllands politi afviser vicepolitiinspektør Knud Reinholdt, at politiet er ude efter at ramme DHB:

- Vi planlægger vores indsatser efter mange forskellige hensyn. Og når så mange køretøjer samles på ét sted, er det fornuftigt, at vi gør en indsats for at sikre, at bilerne overholder lovgivningen og ikke udgør en fare for nogen. Vi har ikke noget ønske om hverken at være emsige eller ubehagelige eller at genere arrangørerne af Danmarks Hurtigste Bil-arrangementet, siger Knud Reinholdt i et skriftligt svar på kritikken.

Indsatsen står i skærende kontrast til 100 vis "motionscyklister" der dagligt er til fare for den almindelige trafik, og hvor køretøjerne ikke opfylder de gældende lovkrav til lygter, signal og lys - og da slet ikke placering på vejen.

:wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: I skærende kontrast

Indlæg af svanggaard » 07 jun 2022 10:26

Mon ikke der er dispensation for reflekser og ringeklokke når cykelrytterne skal i gang med tour de france?

Men hvis det virkeligt er sandt, at publikum ved DHB fik bøder for Wunderbaum i bakspejlet, gik politiet dælme i små sko.

Jeg har for nyligt indkøbt et dashcam. Jeg har endnu ikke monteret det, og sidder faktisk og bliver helt i tvivl om det kan gå an. Jeg fik synet bilen i sidste uge - det er ved at være noget af en prøvelse. Bilen kan dumpe ved at fjederen på klappen til trailerstikket er knækket. Hvis klappen ikke lukker af sig selv er det omsyn. En kammi fortalte, at hvis færdselsstyrelsen finder fejl på en nysynet bil ved kontrol, kan alle synssteder i samme kæde få karantæne i en måned!

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: I skærende kontrast

Indlæg af lamborg » 07 jun 2022 16:05

Dem der har besøgt DBH er da også lidt dumme . De ved sgu da politet er til stede og komme du i en pimpet øse ja så tiltrække du dem jo som fluer på en lort og så nytter det altså ikke at man har gevindundervogn - tunet motor og alt andet gejl . Offentlig vej er ikke en legeplads sådan er det bare .
Motionsidioterne skal vel ikke køre med lys og lygte i dagtimerne :-) Men enige de tror sgu de må skide højt og flot på færselsreglerne og sker der noget så er det vi andres skyld. Men fordi de er idioter betyder det jo ikke at andre også må være det :-)
Stinktræ i bakspejlet - terninger og alt andet pjat kan dække for dit udsyn .
Sakset :det er lovligt at have et kamera i forruden på din bil, så du kan filme i trafikken eller måske ligefrem livestreame din tur gennem det danske landskab. Kameraet må dog ikke hindre udsynet gennem ruden, og en eventuel strømledning må heller ikke være i vejen.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: I skærende kontrast

Indlæg af svanggaard » 07 jun 2022 17:18

Det var nu ikke for jeg havde planer om at livestreame, men med 25.000+ km om året på landevejen ser og oplever man jo lidt af hvert.

Jeg fik engang en slidbane fra en Polsk lastbil i hovedet på motorvejen. Den hedengangne Ford Mondeo overlevede uden synlige spor overhovedet - selvom det gav et ordentligt drøn.

På MC har jeg prøvet at køre gennem en sundolit flamingoplade som de ikke lige havde fået ordentligt spændt fast. Har også prøvet at køre over en stige som malermesteren tabte. Tabt gods er i det hele taget skyld i mange farlige situationer - ikke mindst for motorcyklister.

7-9-13 er det gået godt hver gang - men jeg tænker, at man måske kunne ha' lidt nytte af dokumentation i nogle tilfælde. Kameraet bliver monteret bag bakspejlet i passat'en - det burde ikke påvirke udsynet overhovedet. Om ikke andet kan man måske være heldig at fange et meteor.


Besvar