Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ladeløsning elbil

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af Lintz » 21 nov 2021 20:59

pendec skrev:
21 nov 2021 19:46
Det bliver tidlig juleaften i år icon_cheesygrin.gif
Må man spørge hvorfor?

PHEV Kuga er da vist ikke mere end et par år og før den var det alm. Kuga i højst et par år - Kan ikke huske hvad du havde før den.

Var du ikke tilfreds med PHEV modellen (altså hvis man ser bort fra batteri-problemerne) eller er du bare blevet moden til en el-dyt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 21 nov 2021 22:56

Lintz skrev:
21 nov 2021 20:59
Må man spørge hvorfor?

PHEV Kuga er da vist ikke mere end et par år og før den var det alm. Kuga i højst et par år - Kan ikke huske hvad du havde før den.

Var du ikke tilfreds med PHEV modellen (altså hvis man ser bort fra batteri-problemerne) eller er du bare blevet moden til en el-dyt.
Har nok modnet over de sidste år til ren el.
Og uden tab på bilværdi var det et GO herfra at vælge en klasse højere og mere hk, som Tesla kan tilbyde.
Ved godt de hk er mere snak end brugt i virkeligheden, og jo, ingen vanvidsbilist her :)

Jeg gik lidt imellem Komfort(MB EQC400) og smart(Mach-e/Tesla) Mach-e fordi det var Ford.
Og så føler jeg Kuga PHEV har nået grænsen, det varer nok ikke længe, så kommer normalen, og man begynder det normale tab på den og måske flere udgifter. Flere i fb grupperne, kalder PHEV værkstedets ven, med 2 motorer , mener flere en masse udgifter følger (dog ingen set personligt).
Har en følelse af PHEV er en kort mellemting i nogle år, og så er de væk igen og nok fordi afgifter blive skyhøje og måske gør salg besværligt.

Har haft C-max siden 2004 - 2016(3 forskellige), Kuga 2016 - 2021(2 forskellige)

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 22 nov 2021 12:29

triumph skrev:
17 nov 2021 19:55
Du kan helt sikkert finde forsikringer billiger andre steder.
Min kollega har en model S. Han giver 3600 kr/år hos lærerstandens
FYI, forhandler kunne tilbyde en ASG partner forsikring (sønderjyske for.) til 530kr/md, fri km / udvidet glasskade , 0kr stenslag , og 1200kr på udskiftet ruder / soltag/panorama. så langt bedre end Alka's tilbud. Kuga kostede 390kr/md, så små 140kr mere, det går nok :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 22 nov 2021 19:00

pendec skrev:
22 nov 2021 12:29
FYI, forhandler kunne tilbyde en ASG partner forsikring (sønderjyske for.) til 530kr/md, fri km / udvidet glasskade , 0kr stenslag , og 1200kr på udskiftet ruder / soltag/panorama. så langt bedre end Alka's tilbud. Kuga kostede 390kr/md, så små 140kr mere, det går nok :)
det er også den jeg henviste til/har

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 22 nov 2021 20:24

triumph skrev:
22 nov 2021 19:00
det er også den jeg henviste til/har
Ok :) Jeg ringede til dem omkring soltag/panorama, og der fik jeg også at vide det ikke var deres pris hvis aftale ikke kom fra ASG :) :shock:


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 22 nov 2021 20:30

Asg?

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 23 nov 2021 07:00

triumph skrev:
22 nov 2021 20:30
Asg?
ASG CARE er forsikringsformidler for Sønderjysk Forsikring. Vi er en del af bilkoncernen Autosource Group

btw, er det korrekt , at ny model er uden varme i rat? Læste det var der i tidligere.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 23 nov 2021 10:00

Min har ikke varmen i rattet tilsluttet..........
Som jeg har forstået det;
De helt nye model 3 har varme i rattet, der fungere.
Efter sigende skulle de tidligere faceliftede model 3 have installeret varmelegeme i rattet, men det er ikke muligt at tænde det. Der skulle vist nok komme en opdatering der gør at det kommer til at virke (Måske mod en merpris ?)
Bilen er jo også monteret med varme i bagsædet, men det koster 2500 at få lov at tænde for det

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 23 nov 2021 10:21

triumph skrev:
23 nov 2021 10:00
Min har ikke varmen i rattet tilsluttet..........
Som jeg har forstået det;
De helt nye model 3 har varme i rattet, der fungere.
Efter sigende skulle de tidligere faceliftede model 3 have installeret varmelegeme i rattet, men det er ikke muligt at tænde det. Der skulle vist nok komme en opdatering der gør at det kommer til at virke (Måske mod en merpris ?)
Bilen er jo også monteret med varme i bagsædet, men det koster 2500 at få lov at tænde for det
Ok takker, på Kuga'n var varme i rat + bagsæderne også en merpris. Rattet har været lækkert med varme men dog begrænset til prisen på det hvis det koster en masse.


Besvar