Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ladeløsning elbil

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 18 nov 2021 12:59

triumph skrev:
17 nov 2021 19:55
Du kan helt sikkert finde forsikringer billiger andre steder.
Min kollega har en model S. Han giver 3600 kr/år hos lærerstandens
Det må være en med små hk, prøvede lige hos dem, og jeg får et tilbud på 13.000kr+ (10k km,11400kr selvrisiko)
Så lidt pebret.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 18 nov 2021 13:33

pendec skrev:
18 nov 2021 10:50
Hurtigt spørgsmål, hvad siger du til denne?

https://michaeljakobsen.dk/tesla-model- ... range-awd/

Sidder i forhandling med manden, så en mulig byttehandel der.
Nu er den væk...😉
Jeg ved ikke meget om model s.
Min kollega er totalt nørd. Han skal ofte kalibere afstands sensorer. Noget den skal på værksted for, hvis man ikke har pirat software. (Det har han)
Han skal have skiftet skærm/hardware da den er en del af bilens sikkerhedssystem. Og EPROM kan ikke skrives på mere.
De første dørhåndtag var dårligt lavet så de knak. Da han skulle skifte dem, fik han gjort døren utæt, så sideairbag ikke fungerede.
Men han er meget glad for den

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 18 nov 2021 13:39

triumph skrev:
18 nov 2021 13:33
Nu er den væk...😉
Jeg ved ikke meget om model s.
Min kollega er totalt nørd. Han skal ofte kalibere afstands sensorer. Noget den skal på værksted for, hvis man ikke har pirat software. (Det har han)
Han skal have skiftet skærm/hardware da den er en del af bilens sikkerhedssystem. Og EPROM kan ikke skrives på mere.
De første dørhåndtag var dårligt lavet så de knak. Da han skulle skifte dem, fik han gjort døren utæt, så sideairbag ikke fungerede.
Men han er meget glad for den
Link var til Model 3, 498hk, 12/2020 med fuld auto pilot og andet, og aft. træk. 459.900..mener den havde kørt 11.000km

Den vil Alka gerne give mig forsikring på til 830kr/md, 10k km , har prøvet andre og de 498hk ødelægger det billigere i det.

Edit: Det er fordi jeg pt. forhandler med ham om denne, så fjernede han den.

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 19 nov 2021 19:10

Når du sprang Clever over, hvad kom du så frem til?
Jeg antager du går med en refusions løsning på 1,12kr og MID-måler funktion i ladeboks?

Jeg har set på easee boksen uden kabel som power/elgiganten sælger til 4999,- , eller Mywallbox pulser plus med kabel ti 3999,-. Begge skulle fungere med indbygget MID måler, og derfor godkendt af flere til refusion.

Jeg tænker selv på easee boks men da den er uden kabel, så ved jeg ikke om Tesla har kabel med og kan tilsluttes, eller det bliver en ekstraudgift med en boks uden kabel.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 19 nov 2021 21:13

Fuck. jeg har lige givet 6000 hos Zapp mobility (+ 3300 for en stander. Det er altså bare en pind.......)
Jeg har købt også et kabel med, der er stik i laderen, og der var kabel med til Teslaen men jeg ville gerne have et der "Han klar"
Min havde både et "Mormor lader sæt", samt et et kabel der passer til hjemmeladere
Jeg (tror) jeg tager Homecharge, men om det er dem, eller en af de andre er der ikke meget forskel på.
Barry virker også intressant.
Udklip.JPG
Du ryger måske på Teslaen ?


pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 19 nov 2021 21:59

triumph skrev:
19 nov 2021 21:13
Barry virker også intressant.Udklip.JPG

Du ryger måske på Teslaen ?
Ja, jeg kan afsløre slutseddel er underskrevet, talte med dem du købte igennem, og de fandt måske 10.000 i forskel pga. software og model og ekstras som træk på . De kunne så kun spare mig for lidt, hvis de købte hjem jan/feb 2022, det gider jeg ikke vente på, OG så ville de også have ca. 2500 for at køre den til lolland som forhandler jeg køber hos nu, nu kom det så med i handlen som gøres.

Jeg aner så intet om kabler, da bilen var ude på "ferie" :) og manden kom mandag med den.

Ladeboks skal nok igennem barry, der synes jeg de også har bedre overblik over elpriser, og så kan de styre boks, så bil oplades når det er billigst og flere synes app er helt ok.
Om så det kun er easee boks som kommer igennem der, har jeg ikke bekræftet. men forsøger i weekend at få styr på opladning, for min eksisterende er jo kun 1 fase på 16A, og 3.7kW tager nok lidt for længe at lade med men fin backup til den sidder på væggen. Og jo, så skal der enten vinterdæk eller nyt sæt hjul på.

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 20 nov 2021 16:56

Så har jeg bestilt easee ladeboks hos Power med point rabat, så 4500,- det var en fin pris, synes jeg, når den nu skal bruges på et tidspunkt.

Jeg har dog regnet på, at med 2 fulde opladninger, baseret på kørsel i dag, så ender jeg på 88kW*2 , 176*2,29 = 403kr - (1,12kr*176) = 206kr + 79kr (getbarry) , så 285kr totalt for optankningen, hertil skal så afskrives 4500,- over 2-3 år, så 285kr+125kr, 410kr månedlig udgift til strøm alene. og så kommer der nok mere opladning oveni.
Jeg vil klart udnytte mine 30 dages returret, hvis nu jeg finder ud af, at jeg godt kan leve med sjatladning over 3 nætter, når den skal oplades, så sparer jeg jo boksen. Det skal prøves men Black friday udløber jo bekendt næste søndag, så boksen kunne lige så godt købes nu, mens den er på lager.

Jeg vælger easee boksen simpelthen fordi den nok er mest kompatibel, og har ikke de julelys på boksen(wallbox), som skulle dækkes til, og kan nu tilsluttes forskellige kabler, hvis det skal til.
Har lige erfaret Tesla har stik i bagerste passager side, det skal jeg vist tage højde for, da jeg ikke kan køre ind med næsen først, af frygt for muse angreb, som er sket 2 gange tidligere, fordi varmen på mine biler tiltrak dem, fik jeg at vide. Kuga havde stik på førersiden 1 meter fra strømstik :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 20 nov 2021 17:16

Tillykke med købet. :great:
Hvis du skal have refunderet 1,12 kr/Kwh, så skal du have en ladeboks der kan fjernaflæses/abbonement
Teslaéns software kan også styre hvornår bilen skal lade

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 20 nov 2021 17:41

triumph skrev:
20 nov 2021 17:16
Tillykke med købet. :great:
Hvis du skal have refunderet 1,12 kr/Kwh, så skal du have en ladeboks der kan fjernaflæses/abbonement
Teslaéns software kan også styre hvornår bilen skal lade
Takker, jeg ved easee og wallbox begge kan fjernaflæses og selskab bliver admin på boksen, som Barry kan blive eller lign. Bliver det uden refusion på de 172kW, så er det jo fedt Tesla selv kan styre det, og forhåbentlig bedre end Ford Kuga, den har flere klaget over, og især fordi den lader og aktiverer sig selv helt uden for tidsplan.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 20 nov 2021 23:37

Forresten. Er det den faceliftede model ?
De skiftende i model 10/2020.
Den faceliftede model har længere rækkevidde. Varmepumpe, og dobbelt laminerede ruder.
Og på den gamle model gik det ud over levetiden på batteriet hvis man opladede batterierne til mere end 80%. Den faceliftede må lades til 100%


Besvar