Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny Firma-dyt til fatter.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af Lintz » 15 jan 2021 12:49

pendec skrev:
15 jan 2021 10:44
Hvis du ikke skal trække 2000-2100kg (de varierer vist lidt afhængig af model), så er det nok ok men jeg har læst på udenlandske forum hvor de er lidt knotten når de begynder at trække læs, på de små hk, om det så er mere end det, er måske bare brændstof økonomi de er knotten over.

Jeg kører max et par tusinde km om året med noget på krogen - Skulle det koste lidt på brændstofbudgettet overlever firmaet nok det :D Mon ikke de betaler i omegnen af en 5 til 6 kr for en liter diesel - og da jeg nok brænder godt og vel 6000 l af årligt vælter det vist ikke noget.


Så skal det være Ford, så må Kuga diesel 1.5 / 150hk, med diverse ekstras så være det. Du kan hurtigt bruge 50k der også :) Ford er nærige hvad angår standard udstyr. Og du skal nok vælge titanium som erhvervsbil, og ikke st-line, st-line er med sportsundervogn og tungere at danse med siger nogen.
Jeg synes det er ok men titanium i 2021 er også flot nok.

C-Maxén er også Titanium og er tilfreds med udstyrsniveau (2017 model). Allerhelst ville jeg gerne have en nu C-max men dette er så ikke muligt så tænkte at Kuga er meget lig C-max så den ville måske passe. Opbygningen i varerummet kan måske flyttes over med minimal ombygning og udvendig mål passer forhåbentlig meget godt med C-max.
Målene skal helst passe, eller ligge tæt op af min nuværende ellers kræver det for megen ombygning - Se foto.

AC160.jpeg
AC160.jpeg (10.27 KiB) Vist 2168 gange
Som C-max står der er den 3,99 i højden og da Kuga vist er 7 cm højere skal jeg have fundet 6 cm i højden - Det tror jeg godt kan lade sig gøre.[/color]

accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af pendec » 15 jan 2021 13:49

Er det kran eller lift? Kender selv en med lift udlejning, og har prøvet dem et par gange. Fede maskiner :)

Og jo,jeg synes da at se en mulighed for at finde nogle cm, selvom det kan kræve lidt ombygning eller justering af lad. :)
Men det er kran + trailer som køres med? Det har jeg ikke set så ofte, så kan den køres ud og stilles og man køre hjem i den anden midlertidig?
Så bliver Kuga da fin til formålet. De har sænket de nye Kuga siden (mk2.5) 2016 serien, ca. 2cm, det kan jeg mærke når jeg sætter mig ind. ;(

edit:
Kuga'n skal selvfølgelig være den som kører bagi med bredlast skiltning? Den skal jo være der.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af Lintz » 15 jan 2021 15:15

pendec skrev:
15 jan 2021 13:49
Er det kran eller lift? Kender selv en med lift udlejning, og har prøvet dem et par gange. Fede maskiner :)

Og jo,jeg synes da at se en mulighed for at finde nogle cm, selvom det kan kræve lidt ombygning eller justering af lad. :)
Men det er kran + trailer som køres med? Det har jeg ikke set så ofte, så kan den køres ud og stilles og man køre hjem i den anden midlertidig?
Så bliver Kuga da fin til formålet. De har sænket de nye Kuga siden (mk2.5) 2016 serien, ca. 2cm, det kan jeg mærke når jeg sætter mig ind. ;(

edit:
Kuga'n skal selvfølgelig være den som kører bagi med bredlast skiltning? Den skal jo være der.
Det er en kran - ja. Og skal vi være helt korrekte er det en "Ballast-kærre" bagefter.
Som en lille bonus-info vejer vogntoget 96 tons som den står der :)

Pr. 1/1 2014 blev det lovligt at medtage en "Kranførerbil" hvilket har lettet vores job betydeligt da vi - Som du skriver - Har mulighed for at køre ud og sætte kran og tage "Kranførerbilen" hjem.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af pendec » 15 jan 2021 15:32

Lintz skrev:
15 jan 2021 15:15
Det er en kran - ja. Og skal vi være helt korrekte er det en "Ballast-kærre" bagefter.
Som en lille bonus-info vejer vogntoget 96 tons som den står der :)

Pr. 1/1 2014 blev det lovligt at medtage en "Kranførerbil" hvilket har lettet vores job betydeligt da vi - Som du skriver - Har mulighed for at køre ud og sætte kran og tage "Kranførerbilen" hjem.
Kun 96 Ton, det var sgu en sjat.

Så kranfører bilen er ikke "bredlast/lang vogntog" eller sådan brugt, Det er da stadig en fin bil , og får du Kuga, så kørte min 30.000 over 3 år uden problemer, så jeg personligt har intet at sige, udover den for mig slugte meget brændstof for en lille motor, og nok fordi den var 1675kg som egenlast, som var en del, og ca. 225kg mere end C-Max jeg havde, det betyder nok ikke noget i regnskabet hvis man kører 96 Ton :)

Når du nu kigger, så se på denne, måske passer den også bedre i højde?
https://www.mercedes-benz.dk/passengerc ... 50/summary

Håber link virker, en Mercedes B 250 e , plugin , 1600kg på trækkrog, 8gear DCT gearkasse, højde 1574mm, acc. 6,8sec - 100km/t / 235km/t max.

Dog nok dyrere i service/vedligehold sådan er det jo. Men 408k, den er faldet ca. 51k siden jeg kiggede sidst.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af Lintz » 15 jan 2021 15:39

pendec skrev:
15 jan 2021 15:32


Når du nu kigger, så se på denne, måske passer den også bedre i højde?
https://www.mercedes-benz.dk/passengerc ... 50/summary

Nu har Mercedes aldrig lokket mig og det bliver heller aldrig sådan en slæde i firmaet.
Så kommer janteloven vist op til overfladen i firmaet icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af pendec » 15 jan 2021 15:45

Lintz skrev:
15 jan 2021 15:39
Nu har Mercedes aldrig lokket mig og det bliver heller aldrig sådan en slæde i firmaet.
Så kommer janteloven vist op til overfladen i firmaet icon_cheesygrin.gif
Well , Kuga i diesel 1.5 var så kun 342k :) så en smule mere, og jeg fik at vide da jeg købte min phev, at gulplade plugin var dyrere, da de jo betaler mere afgift, så de 408k er nok et stykke under firma gulplade prisen oveni.

For en gangs skyld er private's hvidplade biler billigere en gule/papegøje modeller, når man betaler moms, altså.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af BWJ » 15 jan 2021 16:49

Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af pendec » 15 jan 2021 16:55

BWJ skrev:
15 jan 2021 16:49
Prøv en Subaru XV https://www.subaru.dk/models/subaru-xv/
Den opfylder ikke ønsket om 1500kg på krogen.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af BWJ » 15 jan 2021 17:05

pendec skrev:
15 jan 2021 16:55
Den opfylder ikke ønsket om 1500kg på krogen.
Nå nå :| så tager vi en FORESTER e-BOXER https://www.subaru.dk/models/forester/
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af Lintz » 15 jan 2021 17:10

BWJ skrev:
15 jan 2021 16:49
Prøv en Subaru XV https://www.subaru.dk/models/subaru-xv/
Som sådan tror jeg ikke at Subaru fejler noget - udover prisen - Ja, Ved det, De er faldet men stadig i den dyre ende.

Det nemmeste er at få firmaet overtalt til et "gængse" mærke herhjemme. Vi har en del Ford samt VW i firmaet så det bliver sandsynligt inden for disse par mærker.

Har også siddet og luret lidt på T-cross men de fåes kun i Benzin samt T-Roc.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar