Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

:) Og så kan unge på 14 år leje den. Har jeg hørt i et youtube review af bilen. Så ja den er på højde med en knallert og kører nok ikke hurtigere, meget simpelt interiør men nok til 2 og fin til bykørsel i tørvejr i egen bil.

Skal jeg sige, at jeg synes SMART bilen er genial , så denne er ikke mindre ringe og ligger vel tæt op ad, selvom den ikke gør det på hastighed eller det indvendige.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 02 mar 2020 13:07 :) Og så kan unge på 14 år leje den. Har jeg hørt i et youtube review af bilen. Så ja den er på højde med en knallert og kører nok ikke hurtigere, meget simpelt interiør men nok til 2 og fin til bykørsel i tørvejr i egen bil.

Skal jeg sige, at jeg synes SMART bilen er genial , så denne er ikke mindre ringe og ligger vel tæt op ad, selvom den ikke gør det på hastighed eller det indvendige.
Nu har vi jo en Smart. Den er udmærket men som el. Bil er den vist ikke noget at råbe hurra for har jeg læst.
Tænke på at købe ny Smart benzin på et tidspunkt men den er urealistisk dyr i forhold til størrelse.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 02 mar 2020 13:20 Nu har vi jo en Smart. Den er udmærket men som el. Bil er den vist ikke noget at råbe hurra for har jeg læst.
Tænke på at købe ny Smart benzin på et tidspunkt men den er urealistisk dyr i forhold til størrelse.
Jeg tror som med andre EL biler, så skal en Smart hybrid/el nok mere sammenlignes med den lille kompakte model til byture, og klarer den det bedre end denne Ami , så er målet opnået. (også selvom jeg ikke har siddet i en, så er Ami utrolig forenklet indvendig) . At ens konsol bliver til ens mobil telefon, det er da ikke langt fra at sætte det på sin cykel :)
Der er jo disse el-kabinescooters, de er vel den billige udgave af en smart , eller også den samme model som Ami bare ikke på design.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 02 mar 2020 13:31 Jeg tror som med andre EL biler, så skal en Smart hybrid/el nok mere sammenlignes med den lille kompakte model til byture, og klarer den det bedre end denne Ami , så er målet opnået. (også selvom jeg ikke har siddet i en, så er Ami utrolig forenklet indvendig) . At ens konsol bliver til ens mobil telefon, det er da ikke langt fra at sætte det på sin cykel :)
Der er jo disse el-kabinescooters, de er vel den billige udgave af en smart , eller også den samme model som Ami bare ikke på design.
Har ikke læst så meget om Smart el men rendte over en overskrift hvor den blev kåret som den værste el bil. Vidste ikke den er som hybrid.
Udviklingen inden for el biler går stærkt så det som var cremen sidste år er det nødvendigvis ikke i år.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 02 mar 2020 13:39 Har ikke læst så meget om Smart el men rendte over en overskrift hvor den blev kåret som den værste el bil. Vidste ikke den er som hybrid.
Udviklingen inden for el biler går stærkt så det som var cremen sidste år er det nødvendigvis ikke i år.
Smart hybrid har vist så eksisteret siden 2007: https://www.carmagazine.co.uk/car-revie ... 08-review/

Det vidste jeg så heller ikke men teknologien er da beskrevet som den i en Mondeo hybrid, altså for lille batteri og kun asisstance til kørsel, ingen ren el kørsel.

Måske er SMART hybrid slet ikke så spændende som Ami :) hvis man er bymenneske. Prisen gør nok også meget, hvis de kan slippe 250kr om måneden i leje.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

https://www.inputmag.dk/porsche-vw-og-m ... folk-tror/

Tror jeg vælger at køre på alger frem for el. 😊
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af triumph »

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

Ja - Så er Teslaen da udelukket icon_cheesygrin.gif

Men kunne da være skægt at høre hvad "Dinsol" siger til den pris - Samt hvad han giver for en Nissan Leaf. :roll:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

Hvis jeg får min phev, så ender den omkring 5000kr, med 2000kr/selvrisiko og 10.000km til at starte med.

Det må tiden vise, hvis fabrikkerne i Valencia kommer igang snart :) og hvis forhold er til det.

Besvar