minigraver ukorrent værd at købe?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 327 gange
Blevet takket: 42 gange

minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af Bri_Jac »

Hej jeg har overvejet at købe en minigraver, enten brugt eller en ny ukorrent som denne her, ,mon den er noget værd, og der kan købes reservedele om nogle år? den skal bruges til at grave randfundament samt ordnet indkørsel og terasse
Har du nogen erfaring med en lignende ny og ukorrent?
https://www.dba.dk/minigraver-other-min ... 111025845/

pendec

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af pendec »

Skal der ikke være time tæller på sådan en, eller er den for lille? Det er bare fra anden side, jeg synes disse sælges på antal kørte timer.

Ville være fedt at have sådan en, jeg ville gerne skrabe gårdsplads og lægge nye sten :)
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af MichaelK »

Den Du linker til ligner noget billigt kinøjser skrammel. Ja, undskyld min lidt
grove kommentar, men den ser virkelig ikke ud til at være værd at ofre noget
på. Du kan få pæne og bedre brugte maskiner for 10.000,- mere, og de penge
mener jeg er givet godt ud.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af Lintz »

MichaelK skrev: 09 jul 2019 19:04 Den Du linker til ligner noget billigt kinøjser skrammel. Ja, undskyld min lidt
grove kommentar, men den ser virkelig ikke ud til at være værd at ofre noget
på. Du kan få pæne og bedre brugte maskiner for 10.000,- mere, og de penge
mener jeg er givet godt ud.
Kender ikke maskinen men tror du der vil sidde en Brigs og Straton på den hvis den kom fra Kina-land ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af triumph »

personligt syntes jeg at sådan noget graveværk er urimeligt dyrt. En kammerat ´har en minigraver. Sidste år måtte han skifte noget ved krøjekrans, og larvefødder. Det kostede 60.000 selvom han gjorde det selv. Det år havde han brugt den 50 timer, altså over 1000 kr i timen, bare i reparationer, og den havde kostet 100.000. Naboen havde en stak gamle rendegravere, men hver gang man skulle bruge dem røg der et par hydraulikslanger, og 20 liter hydraulikolie. Den ene havde en pumpe der var så slidt at den ikke kunne løfte skovlen, når hydraulikolien var varm.
Man kan leje en minigraver for et par tusind om dagen/4000 med føre. det havde jeg gjort

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af Bigfoot »

triumph skrev: 10 jul 2019 08:24 personligt syntes jeg at sådan noget graveværk er urimeligt dyrt. En kammerat ´har en minigraver. Sidste år måtte han skifte noget ved krøjekrans, og larvefødder. Det kostede 60.000 selvom han gjorde det selv. Det år havde han brugt den 50 timer, altså over 1000 kr i timen, bare i reparationer, og den havde kostet 100.000. Naboen havde en stak gamle rendegravere, men hver gang man skulle bruge dem røg der et par hydraulikslanger, og 20 liter hydraulikolie. Den ene havde en pumpe der var så slidt at den ikke kunne løfte skovlen, når hydraulikolien var varm.
Man kan leje en minigraver for et par tusind om dagen/4000 med føre. det havde jeg gjort
man kan også købe en masse skrammel på en gang og smide i samme garage, det tror jeg desværre er tilfældet her ved dig.

min nabo har en ældre new holland rendegraver, en som han har byttet sig til igennem lidt af hvert, men en gammel hund.
den kører hvert år, det eneste han har ofret på den, er en ny pakning i løftecylinderen til hovedarmen, og så det årlige olieskift på motoren.

den bliver brugt lige fra at rense vandløb, til at grave ud i hele nabolaget til diverse byggeprojekter.

Men ja, man skal tænke meget over det med hvor brugt ting må være. Men jeg synes godt nok det lyder voldsomt det du har beskrevet her.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af Bigfoot »

Bri_Jac skrev: 09 jul 2019 10:55 Hej jeg har overvejet at købe en minigraver, enten brugt eller en ny ukorrent som denne her, ,mon den er noget værd, og der kan købes reservedele om nogle år? den skal bruges til at grave randfundament samt ordnet indkørsel og terasse
Har du nogen erfaring med en lignende ny og ukorrent?
https://www.dba.dk/minigraver-other-min ... 111025845/
kort og godt - lad være!

de er bygget for ringe, og reservedelene er nærmest umulige at opdrive.
min kammerat købte en, og ville renovere gravearmens bøsninger. Det endte ud i at han selv måtte få dem fremstillet, da de ikke var til at få på de mål de havde. Tit og ofte får man en lovning om at de passer reservedele med f.eks en hitachti eller andre kendte mærker. Det er desværre bare ikke tilfældet når det kommer dertil.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af lamborg »

øh undskyld men er der nogen der har prøvet lige at goggle denne maskine inden i slipper fordommene løs :-)
https://www.jansenusa.com/product/mini- ... n-mb-1500/
Så den er fra Trumphmaina og ikke fra kinøjserstrup.
Anmeldelser af den siger at den er super i jord og sand men røv i meget stenet jord. Der er den nok for bette :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af MichaelK »

lamborg skrev: 10 jul 2019 15:43 øh undskyld men er der nogen der har prøvet lige at goggle denne maskine inden i slipper fordommene løs :-)
https://www.jansenusa.com/product/mini- ... n-mb-1500/
Så den er fra Trumphmaina og ikke fra kinøjserstrup.
Anmeldelser af den siger at den er super i jord og sand men røv i meget stenet jord. Der er den nok for bette :-)
Jeg synes faktisk ikke det ofte er bedre, bare fordi det kommer fra USA. 8)
Nu har jeg også lige brugt tid til at se den video, der er på den side der
linkes til. Jeg er stadig ikke imponeret!

Det er en MEGET skrabet model, hvor hydraulikken arbejder anstrengt, og
hvor form og design (og komfort) er sparet helt væk. Gravearmen virker
spinkel, og er ikke udstyret med krøjning. Især det sidste kan blive meget
generende i længden. Maskinen er noget mindre fleksibel end mange af
sine konkurrenter. Men den er selvfølgelig også meget billig.
Senest rettet af MichaelK 10 jul 2019 17:30, rettet i alt 1 gang.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: minigraver ukorrent værd at købe?

Indlæg af triumph »

Bigfoot skrev: 10 jul 2019 14:10 man kan også købe en masse skrammel på en gang og smide i samme garage, det tror jeg desværre er tilfældet her ved dig.

min nabo har en ældre new holland rendegraver, en som han har byttet sig til igennem lidt af hvert, men en gammel hund.
den kører hvert år, det eneste han har ofret på den, er en ny pakning i løftecylinderen til hovedarmen, og så det årlige olieskift på motoren.

den bliver brugt lige fra at rense vandløb, til at grave ud i hele nabolaget til diverse byggeprojekter.

Men ja, man skal tænke meget over det med hvor brugt ting må være. Men jeg synes godt nok det lyder voldsomt det du har beskrevet her.
Altså minigraveren så umidelbart fin ud, men den blev dyr.
Man får ikke meget rendegraver for 40000- 50000. Naboen havde en gammel ombygget fordson major, uden servostyring, men med en defekt styrehjælp. (en slags servohjælp der er eftermonteret på selve styrstangen) Prøv lige og drej, når frontskovlen er fuld.....
Olien pissede ud mellem motor og gearkasse, ca ½ liter pr time. Der var kun en graveskovl, og den var 80 cm bred. Når servoolien var varm, kunne den dårligt løfte skovlen, og den kunne da slet ikke grave. Alle bøsninger havde slør. Den solgte han for 18.000. og fik en hydrema han makkede med. men der var vel 5-6 cm slør ved bøsningfor gravearmen, chromen var ødelagt på alle cylinderere, så pakdåser holdt til få timers brug, der var slør i alt. Den solgte han for 30.000. Jeg har aldrig brugt den i 1 time uden der røg en slange, eller olie pissede ud et eller andet sted

Besvar