Nyt batteri til traktor - igen..?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Nyt batteri til traktor - igen..?

Indlæg af baggadap »

Hej alle

Jeg har en MF35 benzin traktor som jeg skiftede batteri på for 3 år siden. Nu kan det ikke holde strøm nok til at tørne starteren, selvom jeg har ladet det helt op med en Ctec lader. Det er et alm bilbatteri fra Harald skrald og der er væske på alle celler.
Kan det virkelig passe det ikke holder længere?

Når jeg belaster batteriet med starteren, kan jeg høre væsken boble indeni - er det normalt? :shock:

Mvh Mathias

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Nyt batteri til traktor - igen..?

Indlæg af Lintz »

baggadap skrev: 03 maj 2019 19:16 Hej alle

Jeg har en MF35 benzin traktor som jeg skiftede batteri på for 3 år siden. Nu kan det ikke holde strøm nok til at tørne starteren, selvom jeg har ladet det helt op med en Ctec lader. Det er et alm bilbatteri fra Harald skrald og der er væske på alle celler.
Kan det virkelig passe det ikke holder længere?

Når jeg belaster batteriet med starteren, kan jeg høre væsken boble indeni - er det normalt? :shock:

Mvh Mathias
Som du skriver - Købt i "Harald Skrald". Pris og kvalitet - Du ved.
Jeg har et Yuasa batteri på mc som sad på den da jeg købte maskinen i ´12 og det fungerer stadig upåklageligt.
På havetraktoren har jeg sat billig batterier på og har nok skiftet 3 gange i samme periode.

Så køb dig et ordentlig startbatteri i stedet selv om det koster lidt mere.

For øvrigt har jeg læst at alm. levetid på et Start-batteri er gennemsnitlig 3 til 5 år så på en måde kan du ikke forvente mere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Besvar