Opdatering af Navigation

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Opdatering af Navigation

Indlæg af Lintz »

Firma-bilen skulle opdaters på Navigationen men Ford havde ikke lige tid hvis jeg skulle have bilen inden for den tidsramme som jeg havde sat, men som de sagde - Du kan da bare gøre det selv.

Det var jeg så ikke lige klar over.

Via pc skulle man ind på en hjemmeside og registrerer bilen, derefter hente opdatering hjem på pc. Udpakke filer og gemme på formateret usb-nøgle.
Derefter sættes i bil som helst skulle have motor startet under hele processen. Tilbage til Pc med usb og ind på hjemmeside igen for af registerer ved Ford at opdateringen var udført.

Jeg var skeptisk inden jeg overhovedet gik igang - Der var simpelthen alt for mange parametere som kunne gå galt. :wink:

Men da jeg havde taste stelnummer ind på siden hentede jeg opdatering hjem - Udpakkede filer som kom over på usb. Der var 3 filer som skulle hedde noget bestemt og intet andet skulle ligge der.
Starte bilen op og i med usb - "Der opdateres" skrev den. En enkelt genstart af systemet og derefter opdateres der igen. 30 - 40 min efter var den færdig. Tilbage til pc - Tryk på "Hent logfil" - 20 sek efter var det hele iorden.

Ja - Jeg var altså lidt forbavset - Det kræver af og til større tålmodighed at opdaterer sin Tomtom.

Ved ikke hvordan det er på andre mærker - om det er mere enkelt men dette gik nærmest som en leg.

Blot til info - God dag til jer. :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af pendec »

Når man følger udenlandske forums, så har Ford mange problemer med denne USB løsning, da den jo kræver man venter rigtig længe, og der kan ens bil slukke undervejs, der er forskellige måder at pakke tekst filer, ud så den fil ikke passer med korrekt linje formattering.
Og så har Ford lagt nogle mærkeligt halvtomme filer op når man er på kort F8 på min model, der virker den opdatering slet ikke, og bil melder fejl hele tiden, det arbejder Ford så på.

Så jo, det kan gå let og flydende men der er altså udfordringer.

Du skal huske og checke samme side efter 1 dag, for der kan så ligge en ny opdatering efter du har sendt logfil tilbage.

edit: Her taler jeg om Sync 3, kan ikke huske om samme Nav løsning virker på samme måde på Sync 2.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 28 mar 2019 13:58 Når man følger udenlandske forums, så har Ford mange problemer med denne USB løsning, da den jo kræver man venter rigtig længe, og der kan ens bil slukke undervejs, der er forskellige måder at pakke tekst filer, ud så den fil ikke passer med korrekt linje formattering.
Og så har Ford lagt nogle mærkeligt halvtomme filer op når man er på kort F8 på min model, der virker den opdatering slet ikke, og bil melder fejl hele tiden, det arbejder Ford så på.

Så jo, det kan gå let og flydende men der er altså udfordringer.

Du skal huske og checke samme side efter 1 dag, for der kan så ligge en ny opdatering efter du har sendt logfil tilbage.

edit: Her taler jeg om Sync 3, kan ikke huske om samme Nav løsning virker på samme måde på Sync 2.
Det er Sync 3 der er tale om. Med hensyn til at bilen kan stoppe undervejs gjorde jeg det at jeg satte den til at opdaterere mens jeg kørte - Derud over frakoblede jeg "Autostop".

Må prøve at tjekke på siden igen vedr. ny opdatering.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af pendec »

Autostop ? Du må lige lære mig noget der, jeg tror ikke jeg har set den option :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 28 mar 2019 14:25 Autostop ? Du må lige lære mig noget der, jeg tror ikke jeg har set den option :)
Altså - Nu kører du vist Kuga og jeg C-max. Mener at de nærmest er identiske indenbords. - Så her.
Autostop.jpg
Det kræver selvfølgelig at din er udstyret med det icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af pendec »

Ahhh, det er CItyStop du mener. hehe Den knap har jeg, DOG ikke Automat gear :)

edit: btw, min går slet ikke i citystop mode i øjeblikket, også selvom det er 11-12 grader her? Går din i citystop ved lyskryds osv?
Der er vel en grad udenfor som den bruger, før den aktiveres eller hvad siger du?
Senest rettet af pendec 28 mar 2019 15:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 28 mar 2019 15:04 Ahhh, det er CItyStop du mener. hehe Den knap har jeg, DOG ikke Automat gear :)
Kært barn, mange navne icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af pendec »

edit: btw, min går slet ikke i citystop mode i øjeblikket, også selvom det er 11-12 grader her? Går din i citystop ved lyskryds osv?
Der er vel en bestemt min. varmegrad udenfor som den bruger, før den aktiveres eller hvad siger du?
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 28 mar 2019 15:19 edit: btw, min går slet ikke i citystop mode i øjeblikket, også selvom det er 11-12 grader her? Går din i citystop ved lyskryds osv?
Der er vel en bestemt min. varmegrad udenfor som den bruger, før den aktiveres eller hvad siger du?
Jeg fik engang fortalt at der er så mange parameter som bilen tager hensyn til inden der går i Autostop.
Selvfølgelig batteri-kapacitet. Øjeblikkeligt strømforbrug. Varmen på motoren. Udendørs/indendørs temp samt sansynligvis nogle flere.

Min kan sagtens gå i stå ved lyskryds selv om der er frostgrader - Andre gange ikke, selv om der er 20 grader udenfor. Så det må være fordi der til tider er et parameter der får bilen til at nægte at gå i Auto/citystop
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Opdatering af Navigation

Indlæg af pendec »

Ja, konklusionen er vel jeg ikke kører langt nok, så bilen bliver så varm at den kan holde på det hele ved slukket motor i nogle minutter.

Besvar