For og imod service af bil

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Bigfoot »

autoriseret service skal opfylde et formål..... garantien er klart det bedste formål at tænke på. Er garantien væk, er formålet væk.

Så ved jeg godt der er dem der læner sig op af sagen med kulance, men lige netop det emne er så røget og spæget det halve kunne være nok. Det er så fandens et emne at prøve at udrede på, og ikke to mærker forholder sig ens til den problematik.
Min konklusion på det, det er ikke pengene værd at tænke i denne bane ved et dyrere service.

Derimod er der så fordelen med mobilitets service, eller lad os nu kaldet det som det er - vejhjælp.
Men det koster 5-700kr om året andre steder, så skal der altså være god grund til at det skal koste 1500kr mere for et service eller mere, for at have den samme ting.

Originale dele er bedre end uoriginale...... nu tog jeg lige denne sætning med fordi jeg ELSKER når nogen prøver at påstå det.
Ja der findes stadig ELENDIGE uoriginale dele, Wish lever ikke forgæves, og der er så mange andre steder også. Men firmaer i landet her, som lever under konstant overvågning i garantisager og lignende, har ikke råd til at spare de 5 kr på et filter, for at risikere navn og butik. Og det gælder alt fra den lille traktorsatan til automester og hvad ved jeg. Så lad os bare lade den ligge, og en god olie er en god olie, selv T-hansen er begyndt at sælge Castrol olie.

MEN!!! jeg må så også indrømme at de sidste par års ballade med priserne på autoriseret service har gjort at mange har sat prisen gevaldig ned, for at holde på kunderne. F.eks Ford, er din ford mere end 5 år gammel, så koster et service inkl olie og filter kun 1500kr, det er faktisk så god en pris, at selv jeg, som faktisk altid laver tingene selv, overvejer at få det lavet der.

Men man skal ikke klage over kvaliteten af arbejdet ved et lokal værksted. De har en kamp med at holde sig åbne, så de vil for alt i verden tilfredsstille lokallivet af kunder. Hvorfor så ikke bakke op om det?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Troldmand. »

Vil man frem i flokken, står der nissan på blokken. Og selvfølgeligt er der Amsoil i blokken.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Bigfoot »

Troldmand. skrev: 25 jan 2019 21:22 Vil man frem i flokken, står der nissan på blokken. Og selvfølgeligt er der Amsoil i blokken.
Amerikansk olie i en japaner...... det ville jo være som at sætte trump ind som leder i nordkorea icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Troldmand. »

Bigfoot - Enig. Det vil gå så meget bedre med en Trump i Norkorea. End hvad de udsættes for af den lille raketboy.
Det siges, at med amsoil i gear bagtøj, skal man aldrig skifte olie mere, da olien ikke slides som crakket olier (castrol). Om det holder, ved jeg ikke. Patrolen runder 500000km uden nogensinde at have været åbnet nogen steder - og kører stadig som ny. På Amsoil.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Bigfoot »

Troldmand. skrev: 25 jan 2019 21:42 Bigfoot - Enig. Det vil gå så meget bedre med en Trump i Norkorea. End hvad de udsættes for af den lille raketboy.
Det siges, at med amsoil i gear bagtøj, skal man aldrig skifte olie mere, da olien ikke slides som crakket olier (castrol). Om det holder, ved jeg ikke. Patrolen runder 500000km uden nogensinde at have været åbnet nogen steder - og kører stadig som ny. På Amsoil.
det er mange år siden at transmissionsolier blev vedligeholdelsesfrie. Jeg er personlig imod ideen, men det er de desværre.
Selv på lastbiler har man forlænget serviceintervallet på transmissioner og bagtøj, så en gearkasse kører omkring 600.000 inden skift, og et bagtøj skal bare kontrolleres.

Men nu er sådan en gammel Patrol jo landevejens svar på en grå ferguson, så det er jo lidt ældre teknik vi taler her.
Så den skal jo nok have skiftet papirfilter for hver 5000km og smurt alle smørenipler for hver 2000km icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Mit argument om hvorfor olie ikke kan være vedligeholdelsesfrit, får i lige med her:
olie sammenligning.jpg
Billedet viser den samme gearolie.
"Fantaen" er den nye, har aldrig været andet end hældt op i den flaske der.
"colaen" har kørt 170.000km i en 2012'er passat.
Det gav intet mindre end 1½ km længere på literen over en tankfuld målt manuelt. Og gearskiftet blev som nyt igen. På en så ny bil.
Dunkene står stadig i mit værksted som skræk og advarsel.
VW påstår stadig at gearolie ALDRIG skal skiftes. (det gør alle de andre sådan set også)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Lintz »

Bigfoot skrev: 26 jan 2019 10:03
"Fantaen" er den nye, har aldrig været andet end hældt op i den flaske der.
"colaen" har kørt 170.000km i en 2012'er passat.
Det gav intet mindre end 1½ km længere på literen over en tankfuld målt manuelt. Og gearskiftet blev som nyt igen.
Måske derfor at de sørger for at baglysene ikke tænder - For sådan lige at opveje det :roll: :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Bigfoot »

Lintz skrev: 26 jan 2019 10:08 Måske derfor at de sørger for at baglysene ikke tænder - For sådan lige at opveje det :roll: :lol:
nej det er simpelt europæisk idioti..... ligesom at himle op om hvor fantastisk elbiler er og sådan.
Man "kom til" at forenkle detailforskriften lidt,og skrev derfor kun "kørelys foran" ind. Så tænkte producenterne, fair nok, vi slukker bagpå, det sparer os lidt strøm = vi påstår vi kører længere på literen deraf.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
From
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af From »

Bigfoot skrev: 26 jan 2019 10:19 nej det er simpelt europæisk idioti..... ligesom at himle op om hvor fantastisk elbiler er og sådan.
Man "kom til" at forenkle detailforskriften lidt,og skrev derfor kun "kørelys foran" ind. Så tænkte producenterne, fair nok, vi slukker bagpå, det sparer os lidt strøm = vi påstår vi kører længere på literen deraf.
Nej, det var en EU krav at alle ny-godkendte modeller, kun måtte tænde kørelyset foran automatisk. Nu er de så kommet til fornuft og indført at det bagerste også skal tænde ( og hvis jeg husker rigtigt, at baglygterne skal være LED)
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: For og imod service af bil

Indlæg af Ulrik »

Jeg takker for alle inputs og hilsenerne new2 :great: :hippie:
MvH Ulrik©
FEC
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 aug 2019 09:42

Re: For og imod service af bil

Indlæg af FEC »

Link slettet
Her finder du altid den rigtige tandrem første gang, de har et stort udvalg tandremme på lager, de kan tilbyder alle slags standard eller specialfremstillet tandremme. Deres service er i top, og vi kan vejlede dig i, hvilken type tandrem, der er den rette til dig og dine behov. De derudover stolte af at kunne tilbyde tandremme til gode priser med hurtig leveringstid icon_cheesygrin.gif

Besvar