Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tidlig julegave. Ny brugt bil

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Dunas » 20 dec 2018 21:35

Jeg har fået en ny brugt bil i dag, og er rigtig glad for den. Har igennem længere tid kigget efter en anden bil,
da min gammel Getz var ved og være træt. Så jo, har prøvet mange biler efterhånden, men fandt mig aldrig tilrette i
dem jeg prøvede. Lige indtil jeg ved en tilfældighed prøvede en Fiat Punto Lounge med alt i udstyr, den fald jeg pladask for.
Hvis man havde spurgt mig fra starten, om jeg skulle have en en Fiat Punto, havde jeg svaret nej på stedet. Så det var da godt,
at jeg er åbnet for og prøve noget, man egentlig ikke havde regnet med. Havde slet ikke set den komme, sådan kan det jo gå nogle gange.
Så det er rigtig nok hvad FDM skriver, TAG altid ud prøve flere biler inden du beslutter dig.....

Min nye bil er som nævnt en Fiat Punto Lounge 1,3 MJT spækket med udstyr, selv dual klima anlæg i bilen. Det jeg er imponeret over,
er Fiats BlueMe TomTomsystem, det er satme smart. Her køres bilen system sammen med Iphone opkobling incl. stemmestyring.
Så er den meget billig i ejerafgift og forsikring. Sæderne er rigtig gode, så synes jeg indvendig design er rigtig lækker, jo jo sådan er det
med en italiener. Ikke nok med det, her til aften opdagede jeg, at den også havde indstignings lys i dørene.

Gu ved om jeg får nogle huk af bennylar, når det er en Fiat..., han plejer ikke og være bleg for og dele en kommentar ud på biler.
Sådan ser bilen ud. Billede indvendig er taget fra nettet, men min ser nøjagtig ud magen til.
Vedhæftede filer
15Punto.jpg
14Punto.jpg


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Brandsen » 21 dec 2018 10:47

Halløj i forum,

Til lykke med den nye bil, den ser da fin ud.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af bennylar » 21 dec 2018 17:20

tillykke med den nye bil.. :)

siger nu bare min ærlige mening når det kommer til biler,(ja i det hele taget, ligger nok til mit tidligere erhverv), men nu lader jeg lige være i dag... kender slet ikke den model.. :wink:
har før rådet folk til ikke at købe et bestemt mærke/model og alligevel har de gjort dette og ja så stod de med lorten.. gider ikke røre alle mærker/modeller.. så det blev en dyr fornøjelse at køre den til mekaniker i tide og utide.. men hva han skal jo også overleve.. :wink:


nu er jeg mere til store 4x4 , så jeg kan dyrke min hobby.. icon_cheesygrin.gif
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Lintz » 21 dec 2018 17:35

Jeg har lært at man sagtens kan være glad for et mærke men man skal passe på med at rakke andre mærker ned og ikke mene at man kan køre eller eje et bestemt mærke.

I dag er alle mærker rodet sådan sammen at det ikke er til at finde ud af.

Rigtige mange mærker har kørt med motorer fra PSA koncernen og Peugeot har købt model af Mitsubishi. Toyota har købt Proace af Peugeot.Og man kan blive ved og ved.

Er du glad for bilen så fint :great:

Det er kun tiden der kan vise om det blev en god handel.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Dunas » 21 dec 2018 21:37

Jeg er super glad for bilen, den køre kanon godt. Det jeg ved er, at Opel og Fiat har haft et samarbejde med udvikling
platform og motor. Så i bund og grund er Corsa D og Punto meget lig hinanden. Cirka 30% af reservedelene passer sammen.
Alfa Romeo Mito er også bygget på samme platform. Mig bekendt er Corsa ikke en dårlig bil. Motor 1,3 diesel er også den sammen.
Jeg er ikke nervøs for bilen, er sikker på, at det nok skal blive et godt bekendtskab.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Lintz » 21 dec 2018 21:39

Dunas skrev:
21 dec 2018 21:37
Jeg er super glad for bilen, den køre kanon godt. Det jeg ved er, at Opel og Fiat har haft et samarbejde med udvikling
platform og motor. Så i bund og grund er Corsa D og Punto meget lig hinanden. Cirka 30% af reservedelene passer sammen.
Alfa Romeo Mito er også bygget på samme platform. Mig bekendt er Corsa ikke en dårlig bil. Motor 1,3 diesel er også den sammen.
Jeg er ikke nervøs for bilen, er sikker på, at det nok skal blive et godt bekendtskab.
Så du kører med en Italiensk bil lavet af tyske dele fra Opel som er fransk ejet icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Dunas » 21 dec 2018 21:59

Lintz skrev:
21 dec 2018 21:39
Så du kører med en Italiensk bil lavet af tyske dele fra Opel som er fransk ejet icon_cheesygrin.gif
Jeps icon_cheesygrin.gif, det ser sådan ud. Som du selv har nævnt, er flere bilmærket flettet sammen i dag.
Hvilket også giver god mening, således de deles om udvikling omkostninger.
Jeg har faktisk også prøvet en Corsa D 1,3 Cdti fra 2014, den fandt jeg overhovedet ikke interessant.
Men Punto var jeg solgt. De italiener kan noget med biler icon_cheesygrin.gif.
Corsa var røv kedelige indvendig, var ikke så veludstyret som Punto. Finder stadigvæk ting, som
jeg ikke var klar over bilen kunne. I dag opdagede jeg, at den har automatisk nedblænding ved bakspejl.
Så hvis der nogle, som køre med høj lys bagved, ligger man ikke mærke til det icon_cheesygrin.gif.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Lintz » 21 dec 2018 22:30

Dunas skrev:
21 dec 2018 21:59
Jeps icon_cheesygrin.gif, det ser sådan ud. Som du selv har nævnt, er flere bilmærket flettet sammen i dag.
Hvilket også giver god mening, således de deles om udvikling omkostninger.
Jeg har faktisk også prøvet en Corsa D 1,3 Cdti fra 2014, den fandt jeg overhovedet ikke interessant.
Men Punto var jeg solgt. De italiener kan noget med biler icon_cheesygrin.gif.
Corsa var røv kedelige indvendig, var ikke så veludstyret som Punto. Finder stadigvæk ting, som
jeg ikke var klar over bilen kunne. I dag opdagede jeg, at den har automatisk nedblænding ved bakspejl.
Så hvis der nogle, som køre med høj lys bagved, ligger man ikke mærke til det icon_cheesygrin.gif.
Jeg er faktisk ligeglad med hvad folk kører i, dog undre det mig at nogle nærmest kan tage det som en personlig fornærmelse hvis man kritiserer det bilmærke som de inderligt brænder for. Som om det er dem som har opfundet det og det er deres gevinst at det mærke kører rundt på vejene.

Vi er nu i gang med Peugeot nummer 4 og er rimeligt godt tilfreds med mærket - Alle har været med diesel-motorer og må sige at PSA koncernen forstår at skrue sådan en motor sammen - Måske også derfor den har lagt i så mange mærker efterhånden.

Jeg har aldrig været den store Ford-fan men er nu i gang med den 3. Ford c-max arbejdsmæssigt og er faktisk glad for modellen.
Den første var netop med en 140 hk PSA-diesel, og de 2 andre har været med Fords egen motor. Den sidste er desuden med automatgear som gør det rigtigt godt.

Som nummer to bil i garagen er der for nyligt kommet en Smart til og det er en lille skæg bil.
Trods kun 54 hk er den utrolig hurtig oppe i fart med dette "automat-gear" som den er udstyret med.
Den er jeg lidt overrasket over til den positive side.

Fiat har "aldrig sagt mig noget" ligeledes med Mercedes og et par andre mærker, så de har aldrig været i betragtning ved køb. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror de er dårlige biler. De er bare blevet fravalgt på grund af manglende interesse fra min side.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af pendec » 21 dec 2018 22:47

Lintz skrev:
21 dec 2018 22:30
Jeg har aldrig været den store Ford-fan men er nu i gang med den 3. Ford c-max arbejdsmæssigt og er faktisk glad for modellen.
Har kun kørt Ford og Nissan(1 år), så Ford er fedt, Kuga er lækker, den er så bygget i Valencia/Spanien , vist ingen andre fabrikanter på samme sted, den deler dog reservedele med andre fabrikanter har jeg hørt.

Overvejer nu at prøve en lidt mindre variant, EcoSport for nogle år, da behovet er mindre.

Jeg kunne dog godt købe en Mercedes ML eller BMW X5 brugt med nogle år på bagen, desværre har jeg intet forstand på dem og så er det farligt hvis de er totalt misvedligeholdt eller sådan noget.
Dunas skrev:
20 dec 2018 21:35
Jeg har fået en ny brugt bil i dag
Men tillykke med ny bil, overvejer så selv at min måske bliver efter nytår, hvis det skal være.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Tidlig julegave. Ny brugt bil

Indlæg af Dunas » 21 dec 2018 23:05

Det ville også være kedelig, hvis vi allesammen kørte i den samme bil mærke. Så det er godt vi er forskellige.
Jeg har ikke være tro mod et bilmærke, sjovt nok, har jeg altid skiftet til et anden bilmærke. Ikke fordi, de andre
bilmærker jeg har ejet, har været dårlige.
Har godt nok prøvet en del inden jeg valgte Punto, nogle mere interessante end andre mærker. Blev også forbavset over, at jeg valgte
bil, som jeg egentlig ikke regnede for noget, indtil jeg prøvede den.
På et tidspunkt, var jeg lidt forhippet på, at have en bil med 6 gear. Men men, efter jeg havde prøvet en med 6 gear,
fandt jeg hurtig ud af, at 5 gear nok passer bedre til mit temperament. Det med 6 manuelle gear bliver aldrig mig.


Besvar