Dunas skrev: ↑21 dec 2018 21:59
Jeps
, det ser sådan ud. Som du selv har nævnt, er flere bilmærket flettet sammen i dag.
Hvilket også giver god mening, således de deles om udvikling omkostninger.
Jeg har faktisk også prøvet en Corsa D 1,3 Cdti fra 2014, den fandt jeg overhovedet ikke interessant.
Men Punto var jeg solgt. De italiener kan noget med biler
.
Corsa var røv kedelige indvendig, var ikke så veludstyret som Punto. Finder stadigvæk ting, som
jeg ikke var klar over bilen kunne. I dag opdagede jeg, at den har automatisk nedblænding ved bakspejl.
Så hvis der nogle, som køre med høj lys bagved, ligger man ikke mærke til det
.
Jeg er faktisk ligeglad med hvad folk kører i, dog undre det mig at nogle nærmest kan tage det som en personlig fornærmelse hvis man kritiserer det bilmærke som de inderligt brænder for. Som om det er dem som har opfundet det og det er deres gevinst at det mærke kører rundt på vejene.
Vi er nu i gang med Peugeot nummer 4 og er rimeligt godt tilfreds med mærket - Alle har været med diesel-motorer og må sige at PSA koncernen forstår at skrue sådan en motor sammen - Måske også derfor den har lagt i så mange mærker efterhånden.
Jeg har aldrig været den store Ford-fan men er nu i gang med den 3. Ford c-max arbejdsmæssigt og er faktisk glad for modellen.
Den første var netop med en 140 hk PSA-diesel, og de 2 andre har været med Fords egen motor. Den sidste er desuden med automatgear som gør det rigtigt godt.
Som nummer to bil i garagen er der for nyligt kommet en Smart til og det er en lille skæg bil.
Trods kun 54 hk er den utrolig hurtig oppe i fart med dette "automat-gear" som den er udstyret med.
Den er jeg lidt overrasket over til den positive side.
Fiat har "aldrig sagt mig noget" ligeledes med Mercedes og et par andre mærker, så de har aldrig været i betragtning ved køb. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror de er dårlige biler. De er bare blevet fravalgt på grund af manglende interesse fra min side.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.